Ga naar inhoud


Welke CI module voor Technisat Skystar USB 2 HD CI i.c.m. CanalDigitaal


TLR-rider

Aanbevolen berichten

Sinds kort in het bezit van een Technisat Skystar usb 2 HD CI, maar met de orginele mediaguard module en een CD kaart worden geen Canaldigitaal zenders gedecodeerd. (DVBviewer TE2 of DVBviewer Pro)

 

Wie heeft deze ontvanger werkend met een orginele CD kaart en kan mij vertellen welke CI module hij hiervoor gebruikt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar ben ik ook benieuwd naar.

Ik krijg het CI slot ook niet werkend. Niet met de Mediaguard CAM en niet met de Aston 1.05 CAM.

Beide cams werken prima in mij Nextwave ontvanger.

Ik werk daarom met een smartcard reader en de PoorMansCam plugin.

Ik gebruik normaal DVBdream, maar ook met ProgDVB en DVBViewer lukt het mij niet om de CI werkend te krijgen.

Overigens niet alleen met de Skystar USB 2 HD CI maar ook met de FloppyDTV gaat het niet met de CI.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: andre123
Bij dvbviewer moet je wel bij opties aanvinken (gebruik ci module)
_________________________
HTPC met DvbViewer en flycccam op windows vista ultimate 64bit
Visiosat Big BiSat - vantage 8/1 - 8 x Alps lnb


Klopt, dit staat aangevinkt. Ik zie ook in het cam menu de module en kan de gegevens uitlezen van module en de CD-kaart, maar geen beeld op de CD-zenders met de Mediaguard cam. (zowel bij DVBviewerTE2 als de Pro versie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik gebruik de GEMPC410.

Dit is een smartcardreader die PTT POST destijds voor zijn EasyStamp systeem gebruikte. Het is een seriële reader voor gebruik op een COM poort. Aan de plug zit een tussenstukje voor een PS2 keyboard- of muisplug om de voedingspanning af te takken. Ik heb hem ook via een USB - Serieel convertor getest en dat werkte ook goed. Ik heb ook met de Infinity USB Phoenix en de Infinity Unlimited getest en met beide werkte het goed. De USB Phoenix is, in tegenstelling tot wat de naam verondersteld, geen USB reader maar een seriéle die zijn voeding uit een USB aansluiting betrekt. De Unlimited is een volledige USB reader waar een driver bijgeleverd wordt die een COM poort simuleerd om met de PoormansCam te kunnen koppelen. Ook heb ik nog met een Mastera IV programmer gewerkt en ook dat ging goed.

Mocht je nodig hebben ik heb nog wel een GEMPC410 liggen.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Albert_H
Ik gebruik de GEMPC410.
Dit is een smartcardreader die PTT POST destijds voor zijn EasyStamp systeem gebruikte. Het is een seriële reader voor gebruik op een COM poort. Aan de plug zit een tussenstukje voor een PS2 keyboard- of muisplug om de voedingspanning af te takken. Ik heb hem ook via een USB - Serieel convertor getest en dat werkte ook goed. Ik heb ook met de Infinity USB Phoenix en de Infinity Unlimited getest en met beide werkte het goed. De USB Phoenix is, in tegenstelling tot wat de naam verondersteld, geen USB reader maar een seriéle die zijn voeding uit een USB aansluiting betrekt. De Unlimited is een volledige USB reader waar een driver bijgeleverd wordt die een COM poort simuleerd om met de PoormansCam te kunnen koppelen. Ook heb ik nog met een Mastera IV programmer gewerkt en ook dat ging goed.
Mocht je nodig hebben ik heb nog wel een GEMPC410 liggen.

Albert_H.


Albert_H

Bedankt voor het aanbod, maar mijn pc heeft geen com-poort meer. En een USB naar serieel conversie er tussen in zetten, zie ik niet zo zitten.
Helaas heeft mijn vraag bij een Nederlandse distributeur ook geen oplossing opgeleverd. Het wordt dus wachten op een nieuwe driver of gaan testen met een Infinity Unlimited.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...