Ga naar inhoud


[Strong 6850] (Strong srt 6850)Geen ontvangst nederlandse kanalen!


rommelaar

Aanbevolen berichten

Op de frequenties 12.515,12.344 en 12.575 Dit zijn de frequenties waar de nederlandse kanalen moeten zitten.

Bij een scan vind de ontvanger hier niets.Scant wel bv duitse kanalen en veel andere en slaat die netjes op.Deze geven ook beeld.

Als ik de ontvanger op de frequentie bv 12.515 ned 1.2 en 3 zet heb ik maximaal signaal maar 0 kwaliteit.Dus ontvangt hij daar niets.

Heeft iemand hier een verklaring voor?Misschien de lnb instellingen die niet goed staan?Heeft iemand voor mij misschien de juiste instellingen van de lnb voor gewoon een vaste opstelling 1 lnb op Astra?

 

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


als jij standaard niks verandert heb aan je lnb instellingen staat het goed dus ook niet mee gaan prutssen als je niet weet wat je moet in vullen

wat soms ook wel eens wil gebeuren is dat het lnb stuk is maar dan alleen het hoge band gedeelte kontroleer dit eerst eens voor dat je allemaal instelingen verandert in je ontvanger

dit kun je doen met eventueel er een andere ontvanger op aan tesluiten

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reaktie.De lnb is goed omdat daar normaal de Dreambox op staat en die werkt perfekt.Verder is er wel kennis aanwezig hoe ik het moet doen maar omdat de Strong geen signaal wil ontvangen op de kanalen dacht ik aan de lnb instellingen van de ontvanger.Mijn gedachte was ook dat de ontvanger geen puls geeft naar de lnb om over te schakelen naar de hoge band.Vandaar mijn vraag naar de instellingen.Er zullen ongetwijfeld mensen op het forum zitten die ook een srt6850 hebben die wel goed werkt.Als die even de lnb instellingen kunnen opschrijven kan ik zien of het in deze ontvanger goed staat.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een goed werkende Strong 6850, op een duo-LNB, met de volgende instellingen:

  • type: universeel A
  • voeding: 13/18V
  • vast
  • band: disect
  • polarisatie: disect
  • toneburst: -
  • disect ingang: 1
  • disect: 1
  • disect herhaling: uit

LNB 2 hetzelfde, behalve disect ingang: 2

Overige LNBs: ongebruikt

Hopelijk heb je er wat aan.

Als je andere instellingen wilt weten: vraag!

Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de genomen moeite Rob.

Ik ga vanavond de box weer even aansluiten en dan vergelijken of het een beetje wil kloppen.Werk hier wel met een single lnb dus moet wel andere instellingen daar voor hebben.Ga kijken wat ik hier mee kan.Nogmaals dank.

Cees

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is opgelost en de ontvanger werkt weer.

Vreemd is wel dat ik de box had aangesloten op de draaibare opstelling waar normaal de dreambox op staat.Hier zit een Bigsat universal single lnb in.Met deze lnb wilde de strong geen nederlandse kanalen op slaan.Hij liep er gewoon overheen en kreeg op deze frequenties ook geen signaal.Op advies van Hellum(Gerard)een andere lnb te proberen dus

mijn campingsetje neer gezet met een inverto universal single lnb en hij slaat wel netjes alles op.Vreemd dat de Dreambox wel goed werkt op de Bigsat en de Strong niet.

In ieder geval allen die gereageerd hebben bedankt voor de hulp.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...