Ga naar inhoud


[AZBox HD] DVB-C en DVB-T tuners beschikbaar!


chrisch

Aanbevolen berichten

Heb gisteren bericht ontvangen dat de DVB-C en DVB-T tuners zijn afgeleverd bij de importeur voor NL en BE. En mijn leverancier (bedankt, Paul!) stuurt mij één van de eerste DVB-C tuners...

 

Ik ben benieuwd naar in hoeverre ik mijn ziggo kaart aan de gang krijg in multicas. CCcam is geen probleem icm een smargo reader (camkey/camdata configureren in cccam.cfg), maar een dergelijke optie is mij (nog) niet bekend in multicas. Maar enfin: het begin is er! Ik houd jullie wel op de hoogte van mijn ervaringen smile

 

En een hartelijke dank aan de NL importeur en mijn leverancier: ik weet dat er de nodige moeite en tijd in is gestoken om de tuners a.s.a.p. naar Nederland te krijgen!

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp hieruit dat de sataliet kijkers nog "even" moeten wachten?

Mvg,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je bedoeld zeker dat ze samen nog niet werken!


Ja inderdaad "Spikes" je slaat de spijker op zijn kop.
Wat ik begrepen heb is dat er het een en ander(lees software) herschreven moet worden om het mogelijk te maken om 2 sat tuners samen te laten werken.
Dit betekent dat maar er wat meer tijdt over heen gaat om dat werkend te krijgen.
Maar het moet zeker mogelijk zijn.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dit topic even met grote interesse volgen: de AZBox zou theoretisch in staat moeten zijn om DVB-S en DVB-C ontvangst in één apparaat te combineren. Ik ben zeer benieuwd naar praktijkervaringen op dit vlak, bijvoorbeeld of je dan door elkaar kabel- en satellietkanalen in één zaplist kunt zetten, of Canal Digitaal en Ziggo kaarten werken, en dat soort dingen.

Een dergelijk apparaat, waarmee ik een kabel en een CDS abonnement zou kunnen combineren is iets waar ik in de toekomst zeer geïnteresseerd zou kunnen zijn.

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Ik ga dit topic even met grote interesse volgen: de AZBox zou theoretisch in staat moeten zijn om DVB-S en DVB-C ontvangst in één apparaat te combineren. Ik ben zeer benieuwd naar praktijkervaringen op dit vlak, bijvoorbeeld of je dan door elkaar kabel- en satellietkanalen in één zaplist kunt zetten, of Canal Digitaal en Ziggo kaarten werken, en dat soort dingen.
Een dergelijk apparaat, waarmee ik een kabel en een CDS abonnement zou kunnen combineren is iets waar ik in de toekomst zeer geïnteresseerd zou kunnen zijn.


Ik ga hier ook met CDNL en ziggo aan de slag. Ik laat wel even wat weten wink

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duncanvdlinden
Ik heb zelf de AZBOX in gebruik met Ziggo.
Gebruik MGCAMD UDP om te verbinden met de NEWCS 1.67 RC1 cardserver.
Deze draait weer op een Asus WL500Gp router.
Zappen is wel behoorlijk traag. Maar het is wel stabiel verder.
Draai op de AZbox 0.9.3277.

Hallo,

Zou je de Ziggo kanaallijst willen posten voor de rest die Ziggo heeft? tevens even je omgeving vermelden want volgens mij heeft ziggo per regio verschillende zender aanbod.

Greetz
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zal ik posten als ik met azboxedit aan de slag ga, maar het eigenlijk heel simpel, de automatische scan vind al 90% van je kanelen, daarna hoef je alleen maar een paar handmatig te scannen.

 

 

Ik zit alleen nog met 1 probleem, Mgcamd loopt goed stabiel, echter alleen met AUTO UPDATE aan. Zodoende komen de EMM updates binnen op NEWCS.

 

Nadeel is echter dat opnames alleen lukken met AUTO UPDATE uit. Wanneer het aanstaat krijg ik een kleine file waar ik niets mee kan, als het uit staat dan schokt het beeld om de zoveel tijd een keertje, krijg ik geen EMM updates, en krijg ik ook enkele BAD ECMs. Iemand een oplossing hoe ik een CAMD met auto update kan laten werken met NEWCS?

 

Een ander probleem is dat opnemen niet stabiel is op de interne hardeschijf (WD 3200KS 7200rpm), dit moet op een USB externe disk. Formateren doe ik ook vanaf de pc, want dat doet de AZbox bij mij ook niet goed.

Dbox: Sagem 1x Intel mulicam.ng(autoclock) sporster pro 1.03 rc15

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ duncanvdlinden:

 

Draai jij je newcs server zelf ook op de Azbox? Dus gebruik je zeg maar de internet kaartlezer van de Azbox?

 

Voor de vraag op je probleem: Je zou kunnen proberen om CCCam als client te gebruiken. Misschien heb je dat AutoUpdate probleem dan niet. Draai je verder wel de laatste firmware op de Azbox ? (0.9.3281).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai Newcs op een asus wl500gp router met een mastera 3 reader eraan. CCCam is er helaas niet in mipsel. Ik heb geprobeerd CCCam te gebruiken met newcs, zowel een handmatige installatie, als via plugin update vanuit het menu (CCCam v0.2 heet het daar), de eerste opzet gaf om de haverklap stotters, de 2e opzet geeft helemaal geen beeld. Waarschijnlijk is de 2e CCCam een gestripte versie die alleen overweg kan met CCCam protocol. Maar ik ga nog is proberen of ik de native versie stabiel kan krijgen van CCCam in combinatie met Newcs.

 

Desnoods moet ik dan maar de phoenix reader aan de AZbox hangen.

 

Jammer want opzich ben ik al heel wat uren zoet geweest om Newcs goed draaiende te krijgen op mijn router.

 

Mijn linux servertje draait op het moment niet meer, maar ik wil een energiezuinig nieuw servertje inrichten, daar wil ik eigenlijk in de toekomst naartoe met de cardserver, dan ben ik een stuk flexibeler.

Dbox: Sagem 1x Intel mulicam.ng(autoclock) sporster pro 1.03 rc15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

CCcam versie 0.2 is een hele oude beta versie. De versie die echt stabiel draait kun je installeren met volgende programmatje:

 

SH v2 install v2.0.4-v2.1.1

 

Dan draai je versie 2.1.1 van CCcam op je Azbox en zal hij gewoon moeten connecten.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij dit ook getest met een Newcamd connectie?

Ik ben nu iig aan het updaten naar 0.9.3501,

en daarna zal ik is kijken naar een nieuwere versie van CCCam.

Ben ondertussen ook aan het experimenteren met de router om CCCam server daarop te krijgen, dat is nog mooier, in de nieuwe Azbox firmware schijnt zappen met de nieuwste multicas 1.60 icm. een CCCam connectie echt flitsend snel te zijn, in 2 seconden. Ook andere EMU's schijnen veel sneller te zijn.

Dbox: Sagem 1x Intel mulicam.ng(autoclock) sporster pro 1.03 rc15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...