Ga naar inhoud


[DM800HD] Netwerkinstellingen doen het maar half


sdspieg

Aanbevolen berichten

Ik krijg de netwerkinstellingen van m'n DM800HD maar niet juist. Hier is mijn netwerkconfiguratie:

 

  • Ben bij Ziggo - dus signaal komt binnen via een kabelmodem, van waaruit ik het doorsluis naar een
  • gewone (wired) router - Netgear RP614v4
  • Vandaar gaat het naar een wireless router ASUS WL550gE - met DHCP uitgeschakeld, dus werkend als een gewone switch, maar WEL met alle wireless functies actief
  • Ik heb een DM7020 die ik via een ethernet bridge (SMCWEBT-G) perfect aan de praat krijg (en ook perfect kan streamen - SD natuurlijk). Die bridge is een , en ontvangt het signaal van de wireless router en geeft de DM7020 een vast IP adres binnen hetzelfde subnet (192.168.1.x)
  • alle routers en de bridge hebben de laatste firmware geïnstalleerd

Dus de DM7020 werkt perfect (webinterface, downloads, streamen, etc.) via een ethernet bridge), maar de DM800HD (die ik hardwired verbonden heb met de wireless router; en waar ik Nabilo Black Hole op draai) dus niet. Ik wil die ook met een vast IP-adres voorzien, dus zeg ik:

  • User Interface - yes
  • Use DHCP - no
  • IP adres - geef ik het gewenste IP adres in (192.168.1.8)
  • Netmask - 255.255.255.0
  • Use a gateway - yes
  • Gateway - hier heb ik het IP adres van de wired router ingevuld (192.168.1.1)
  • DNS - hier heb ik ook 192.168.1.1 staan (zou ik hier beter Ziggo's DNS server of een OpenDNS ingeven?)

Als ik dan het netwerk test krijg ik:

  • LAN Adapter - Integrated Ethernet met groen vinkje
  • Local Network - Connected met groen vinkje
  • DHCP - disabled met rood kruisje (zoals verwacht natuurlijk)
  • IP Address - unconfirmed met rood kruisje (is DIT normaal???)
  • Nameserver - confirmed met groen vinkje

Is dat normaal? Ik kom AF EN TOE op de webinterface van de DM800HD vanuit andere PCs op dit netwerk, maar bijlange niet zo betrouwbaar dan bvb de DM7020 (die perfect werkt, en waar ik ook de webtv kan gebruiken)

 

Als ik 'Browse network neighborhood' doe, dan 'ziet' de DM800HD de PCs die op het netwerk zitten, EN de DM7020, maar NIET de routers. kan daar iets afgeleid uit worden?

 

Elke hulp wordt in dank aanvaard!

 

-Stephan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...