Gast MiLo Geplaatst: 26 september 2009 Geplaatst: 26 september 2009 De nieuwe release is online. http://www.milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=download Nieuw deze ronde: - Netwerk setup skins aangepast - ipkg slaat zijn data nu op in flash, niet in RAM (scheelt 1MB) - Enigma2, plugins, skins etc van 2009-09-25 - Nieuwe XMLTV file van Rytec
bramj Geplaatst: 26 september 2009 Geplaatst: 26 september 2009 Hi Milo, Heb online update gedaan, er is een probleempje met de DVD player, Als ik de dvd player kies kom ik direct in de DVD-file browser uit , En kom met geen enkele manier op de DVD en kan niets afspelen. Groet Bram
vlaamse Geplaatst: 26 september 2009 Geplaatst: 26 september 2009 Net werk aangepast en met opgeslagen meteen vast. Totaal vast niks meer. owja dreambox 8000. Vreemd start weer op en hij slaat nu wel weer goed op. Dus beetje voor barig. Bedankt MIlo
mountenbike Geplaatst: 26 september 2009 Geplaatst: 26 september 2009 had vorige milo image en geprobeerd online update. gaat goed to deze opnieuw opstart. Hier bleef deze hangen. Dan maar de image gedownload via milo's download link. Hier gaat alles goed met installeren en opstarten, maar zodra ik het menu van netwerk kies dan krijg ik een groen scherm. Met verschillende skin's geprobeerd met zelfde resulataat. Weet niet wat ik verkeerd doe. dm800 dm500 openPLI 2X en een DM7020HD (sat en kabel)
klaas Geplaatst: 26 september 2009 Geplaatst: 26 september 2009 Hier precies hetzelfde, het streepje op de box staat al bijna een half uur halverwege . Kan ik nu de box gewoon uitzetten, opnieuw opstarten en er een andere image opzetten? Hier ook de DM8000. Edit; Ja dus, das een pak van m'n hart zeg. Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo
Dolf Geplaatst: 26 september 2009 Geplaatst: 26 september 2009 De box net geflashed met de nieuwe Milo. Ik heb nog niets veranderd maar als ik naar netwerk instellingen ga crasht de box, na de eerste keer kwam hij na herstart met de vraag of ik een backup wilde terug zetten. Maar ik heb een kopie van Enigma2 op de HDD staan die ook terug is gezet. Ook zijn de plugins automatisch geïnstalleerd. Na een restore en een herstart crasht de box nog steeds als ik naar de netwerk instellingen ga. Bij gevoegd: de logs van de eerste en de tweede crash. Ik heb zelf even gekeken: voor wat ik er van kan maken zie ik een skin probleem, maar ik gebruik de originele Milo skin. Of zie ik het fout in de log? Swapfile is niet geactiveerd, moet handmatig activeren met: swapon /media/cf/swapfile Maar de instellingen zijn wel goed mee gekomen in fstab. Bij gevoed fstab file, ik zie niet wat hier fout gaat. enigma2_crash_1253979146.zip enigma2_crash_1253979276.zip fstab.zip VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
riji Geplaatst: 26 september 2009 Geplaatst: 26 september 2009 Ik heb ook prijs bij het online updaten van de vorige naar de actuele versie. Bij het configureren van de python library bleef hij hangen om uiteindelijk vanzelf te herstarten en sindsdien geraakt hij niet meer door het boot-proces..
Rytec Geplaatst: 26 september 2009 Geplaatst: 26 september 2009 Nieuwe flash uitgevoerd, alles verliep vlot, alles werd uit de backupfolder terug gezet maar ook als ik netwerk kies in systeem dan crasht enigma. Misschien moet ie nog eens opnieuw gecompileerd worden? denk je dan ook aan de naam van de datfile aub voor de xmltv importer. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
peter-nmgn Geplaatst: 26 september 2009 Geplaatst: 26 september 2009 hier ook een crash na netwerk instellingen verder werkt de image goed! Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Catastrofus Geplaatst: 26 september 2009 Geplaatst: 26 september 2009 Origineel bericht van: peter-nmgn hier ook een crash na netwerk instellingen verder werkt de image goed! De image crashed maar verder werkt ie goed?? Of je bedoeld na [menu] -> [instellingen] -> [systeem] -> [netwerk] crashed hij? Zolang je [netwerk] niet raakt gaat het goed? Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
FeReNGi Geplaatst: 26 september 2009 Geplaatst: 26 september 2009 De netwerksettings zijn aangepast in de skin en ALLE skin makers moeten die aanpassen !!!! ref : http://git.opendreambox.org/?p=enigma2.git;a=commit;h=8ae591d34f97a331f3eab0823211ee99cd02a520 Code: data/skin_default.xml: follow NetworkSetup.py changes-replace "widget name=" through "widget source" and render="Label" where possible- remove no more needed entries.This needs to be also applied on external skins if the network screens are skinned there. Dus skinmakers er is werk voor de boeg met de nieuwe enigma !!!! Voorbeeld vind je op de bovenstaande link. Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13
Gast MiLo Geplaatst: 27 september 2009 Geplaatst: 27 september 2009 Origineel bericht van: Rytec als ik netwerk kies in systeem dan crasht enigma. Damn... De skin was erop aangepast, maar ik had een fout gemaakt in het versienummer en daardoor is de oude versie in het image terecht gekomen. Op het moment ligt m'n webserver hosting eruit voor onderhoud (leuk die tijdverschillen, ginds is het nacht he) dus kan ik het pas later vandaag fixen. De goede versie is aangehecht, kun je handmatig uitpakken naar de harddisk en dan met 'ipkg install /hdd/...' of via het geavanceerde software upgrade menu installeren.enigma2-plugin-skins-magic_20090926-r1_mipsel.zip
antonlamers Geplaatst: 27 september 2009 Geplaatst: 27 september 2009 Hoi Milo, Ik krijg putty niet meer aan de gang. Heb alles gedaan via jou handleiding. Die key die bij de eerste fresh install in de dropbear dir. staat, heeft deze een of ander effect? Ik kan localhost niet meer doen. Ik krijg dan de melding dat de paginan niet kan worden weergegeven. Wel localhost:16001 Zal er nog ergens anders een wachtwoord staan in de dreambox? Zoiets heb ik een keer ergens gelezen omdat ook het streamen naar de pc niet werkt buiten putty, maar gewoon via ip dreambox. dit stond er: you have a password on your Web IF, I assume There is a simple solution for that: Add an additional interface 127.0.0.1 with no authorization set, that should do it. Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
De_Muts Geplaatst: 27 september 2009 Geplaatst: 27 september 2009 wil graag mijn box weer updaten na een vakantie maar de site van MILO voor het downloaden van de image is offline kan er niet meer opkomen. kan iemand een link plaatsen voor de laatste image te downloaden? VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo Triax 80CM Multifeed (13-19-23-28) Ziggo (Full Package)
Gast MiLo Geplaatst: 27 september 2009 Geplaatst: 27 september 2009 De milosoftware.com site is niet bereikbaar wegens onderhoud aan de server (in Californië). Was ruim van tevoren aangekondigd, had er zelf niet meer aan gedacht tot vanmorgen... Rond 9:00 EDT (als ik me niet vergis is het hier in Nederland dan 15:00) is hij weer online.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen