Gast MiLo Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Da's wel heel vreemd. Ik heb thuis alle schermpjes een keer opgeroepen, geen crashes (wel nog wat schoonheidsfoutjes maar die komen volgende week wel) en al zeker geen vastloper. Gaat het om de 7025?
Rytec Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Nee, om de dm800 ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Beobuddy Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Waarschijnlijk al gemeld. Maar met deze image i.c.m. Merlin Magic skin zakken de tekens in de voortgangsbalk en onder het display. Met vorige image van alweer enkele maanden terug heb ik dit niet. Overigens ondanks het maken van een backup via het softwaremenu, wordt de Cccam.cfg niet teruggezet, klopt dat? De rest wel. Maar verder weer helemaal het mannetje Bij deze toch nog even bedankt voor alle moeite die je erin steekt! Lijkt op het eerste gezicht dat deze image i.c.m. CCcam 2.1.2 geen freezes geeft op ITV. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Rytec Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Origineel bericht van: MiLo Da's wel heel vreemd. Ik heb thuis alle schermpjes een keer opgeroepen, geen crashes (wel nog wat schoonheidsfoutjes maar die komen volgende week wel) en al zeker geen vastloper. Gaat het om de 7025? Mike, Misschien heb je iets aan die log in bijlage, ik zie daar ook iets van een error met de skin.epgimport20090929.zip ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Gast MiLo Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Skin error zie ik er niet in. Hij klapt eruit op een NULL call in de C++ code (ik vermoed een callback functie die onverwacht NULL is). Ik kan alleen niet zien waar in de code dat gebeurt, hoewel dat in theorie wel zou moeten kunnen...
Rytec Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Heb je hier meer aan? enigma2_crash_1254197921.zip ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Gast Rodajo Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Dag, Hiernet de 7025 versie in de box gezet en een online update gedaan. De blauwe toets werkt niet. Mvg
riji Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 @ MiLo of MiLo image-kenner Ik wil mijn DM7020 (met Pli-3-image) (192.168.1.107 vast) benutten om op te nemen op de interne hdd van mijn DM800 (met recente MiLo) (192.168.1.103 vast). Zo kompenseer ik het gemis van een 2e tuner in de DM800 en kan ik toch alle opnames benaderen. In deze discussie: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...ren#Post1724578 werd ik reeds herhaald geholpen door Tonskidutch en anderen. Zo heb ik in DM7020 een regel toegevoegd in etc/fstab : 192.168.1.103:/share_op_dm800 /media/hdd nfs rw,nolock De hulp van Tonskidutch verwijst evenwel naar de hulp in de database van Sat4All en dit betreft 2 dreamboxen met enigma2 met Gemini. Ik heb met MiLo image via het menu het volgende geprobeerd: - eerst de NFS-server als volgt opgezet: Export ------> /media/hdd Daarna bij netwerk - verbindingsbeheer - met verbindingseditor: Actief ------> activeren Lokale gedeelde map ------> share_op_dm800 Type verbinding ------> NFS share Server IP ------> 192.168.1.107 Server share ------> /media/hdd Gebruik als harde schijf vervanging ------> ja Verbindingsopties ------> rw,nolock Kan iemand mijn fout(en) verbeteren, want het mounten blijkt niet geslaagd? Misschien kan er iemand een regel formuleren die ik kan toevoegen aan fstab van de DM800? Ik denk dat ik in geen van beiden boxen een gedeelde map moet bijmaken omdat het hier om de substitutie van de interne harde schijf gaat, maar moet dit misschien toch anders? Alvast dank
bigtwin Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Ik heb al langer een probleem. Ik weet niet of het aan de Milo image ligt, maar omdat ik deze image draai op mijn 8000, meldt ik het probleem ook maar hier: Als ik via het menu (dus niet via de blauwe knop) naar applicaties ga en dan downloaden kies, zegt de dm terug "no new plugins found" Dat lijkt me toch sterk, met een kale install. Ook de henksat zenderlijst kan ik zo dus niet downloaden. Via ipkg lukt dat wel. In eerdere releases van Milo had ik dit ook al. Het probleem keert na een install van een nieuwe Milo release steeds terug. Waar kan dat aan liggen? ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Rytec Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 welke file heb je gebruikt om te flashen want er bestaat een nieuwe van 29/9 op Mike z'n site en dit topic gaat over 26/9 ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Gast MiLo Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 De 26/9 en 29/9 zijn essentieel dezelfde images, het enige verschil is dat de standaard skin is bijgewerkt om te voorkomen dat hij crasht in de netwerkinstellingschermen. De nieuwe images staan online omdat ik het niet nodig vind dan je na een versie flash ook nog de upgrade zou moeten draaien om een werkend systeem te krijgen.
Gast MiLo Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Origineel bericht van: bigtwin Als ik via het menu ... naar applicaties ga en dan downloaden kies, zegt de dm terug "no new plugins found" ... In eerdere releases van Milo had ik dit ook al. Het probleem keert na een install van een nieuwe Milo release steeds terug. Het tweede deel van je vraag suggereert dat het probleem ook vanzelf weer verdwijnt, is dat zo? Aangezien niet iedereen er last van heeft, moet er iets bijzonders aan jouw configuratie zijn dat dit optreedt. Ik heb er nooit problemen mee, en vele anderen ook niet. Om uit te zoeken wat er anders is, dus om je te kunnen helpen: - Wat voor netwerk configuratie heb je thuis? (van dreambox naar internet dus, ik hoef niet je WPA key te weten ofzo), denk aan: DCHP? Router? Modem? Firewall? - Wat doe je precies na het flashen? (welke instellingen, zet je een backup terug, wijzig je nog iets aan het netwerk) - Als je een uur wacht, of als je "ipkg update" via telnet geeft, krijg je dan wel een lijst in de downloads?
Gast pieterg Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 klinkt eerlijk gezegd een beetje als de bug waar deze fix bij hoort: http://openpli.git.sourceforge.net/git/gitweb.cgi?p=openpli/enigma2;a=commitdiff;h=103cab8bcb2559790b844474b8b37b04aa1e08de Dat had tot gevolg dat je maximaal 1 plugin kon downloaden per uur.
Dolf Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Ik heb dit ook eens gehad, bleek dat bij het automatisch terug zetten van de enigma2 settings (van /media/hdd/backup/enigma2) niet de netwerk instellingen terug gezet werden. Deze blijft dan op DHCP staan, toe ik mijn netwerk instellingen goed had ingesteld kon ik weer verbinding maken met het internet om EPG of plugins te downloaden. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
bigtwin Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Ik heb een ethernet hubje achter mijn dreambox (omdat er meer apparaten naar internet moeten) die naar een Fritzbox modem/router gaat. Van daaruit het internet op. De DM vraagt inderdaad via DHCP een IP aan de Fritzbox, waar deze met een vast intern IP adres geconfigureerd staat. Ik laat na de install alleen de files terugzetten die automatisch na de install worden teruggezet uit /media/hdd/backup (en dus via menu, backup instellingen worden gebackupped). Ik verander verder niets aan de netwerkinstellingen. Dat lijkt in zoverre te werken, dat hij de nameserver en nas vanzelf weer kent. Enige toevoeging die ik dan doe is een ipkg update, ipkg install van nzbget, henksatfiles en ledctl_1.3. Met mijn opmerking "Het probleem keert na een install van een nieuwe Milo release steeds terug" bedoelde ik eigenlijk dat dit probleem niet weggaat. Ook na diverse installaties van nieuwere versies van de Milo image blijft dit probleem bestaan. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen