Rob001 Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Ik draai nu enkele dagen met de nieuwe MiLo release. Vandaag merkte ik dat de lip-sync afwijkt. De ontvanger (DM7025+) stond ongeveer 20 uur op RTL 4 toen het probleem ontstond. Na het schakelen naar een andere zender en weer direct terug naar RTL 4 was het probleem weg. Is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor? ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J) DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12 4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)
Gast MiLo Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Wat als je het image helemaal "schoon" laat, dus voor het installeren de /hdd/backup directory hernoemen zodat er niets teruggezet kan worden.
bigtwin Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Milo, wacht ik even op de nieuwe image, die dit weekend uitkomt? Bigtwin. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gast MiLo Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Origineel bericht van: pieterg klinkt eerlijk gezegd een beetje als de bug waar deze fix bij hoort:http://openpli.git.sourceforge.net/git/gitweb.cgi?p=openpli/enigma2;a=commitdiff;h=103cab8bcb2559790b844474b8b37b04aa1e08de Dat had tot gevolg dat je maximaal 1 plugin kon downloaden per uur. Ik begin al beter te begrijpen wat hier aan de hand is. De code zoals hij nu is die loopt 2 keer door de package lijst heen. De "fix" uit PLi is fout maar werkt wel om het probleem heen omdat hij er dan via een omweg weer uit komt. Geen wonder dat het maken van de plugin lijst altijd zo belachelijk lang duurt.
Gast pieterg Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Origineel bericht van: MiLo Ik begin al beter te begrijpen wat hier aan de hand is. De code zoals hij nu is die loopt 2 keer door de package lijst heen. De "fix" uit PLi is fout maar werkt wel om het probleem heen omdat hij er dan via een omweg weer uit komt. valt wel mee volgens mij, er wordt in 2 stappen gewerkt om 'list' minus 'list_installed' te kunnen doen. En met die fix haken we weer in op de eerste stap, de tweede stap volgt zodra de eerste klaar is, omdat self.run op 1 staat. Het is misschien niet de meest logische manier van een lijst bouwen, maar dat is hoe de code vanaf het begin gewerkt heeft. (ipkg heeft geen 'list_uninstalled', die zou het mogelijk maken in 1 stap te werken) Alleen heeft ghost een paar week geleden doordat hij zelf blijkbaar ook niet meer wist hoe die code werkt, die list_installed vervangen door list, en daardoor werkte het niet meer. En dat heb ik dus eenvoudig gerevert, zodat het weer werkt.
Gast MiLo Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Ah, op die fiets. Nou snap ik een oude bug: Soms krijg je packages die al geinstalleerd zijn toch in de lijst. Ja, een echt zinnige oplossing zou zijn om "libipkg" te gebruiken. Ik ben niet zo'n voorstander van die rammelende shellscriptjes. Vooral pluginschrijvers willen nog wel eens "os.system('rm file')" gebruiken in plaats van "os.unlink('file')". De standaard installer loopt ook vast als je een package installeert met config files, de fix die ik daarvoor heb ingestuurd is nooit in de repo gekomen.
Gast pieterg Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Origineel bericht van: MiLo Ja, een echt zinnige oplossing zou zijn om "libipkg" te gebruiken. Aan ipkg wordt niet meer ontwikkeld. opkg is er voor in de plaats gekomen, en die biedt veel meer mogelijkheden om niet met console tooltjes te moeten werken (en gebruikt ook geen wget meer voor de downloads...) In de '1.6' branch zijn we geswitched naar opkg. En in de PLi images (die nog steeds op '1.5' gebaseerd zijn) gebruiken we al heel lang de laatste ipkg die er bestaat, met een hele serie bugfixes er tegenaan. Performance is daarmee toch een stuk beter dan met de antieke versie die DMM nog steeds gebruikt. Citaat: De standaard installer loopt ook vast als je een package installeert met config files, de fix die ik daarvoor heb ingestuurd is nooit in de repo gekomen. Dat is ook allemaal opgelost in 'onze' ipkg versie. Heb meerdere malen geprobeerd de fixes upstream te krijgen, maar het blijft soms lastig om ze van het nut te overtuigen. (vandaar ook dat we nu na jaren frustratie maar OpenPLi begonnen zijn, dan kunnen we de rollen omdraaien, laat dmm de bugfixes maar uit onze repos trekken, hoeven wij er niet meer mee te leuren)
Rytec Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 na het installeren van image van 29/9 op dm800 staat de plugin cdinfo er standaard al bij zonder dat ik die in de autoinstaller staan heb. misschien handig om te weten. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
riji Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Origineel bericht van: riji @ MiLo of MiLo image-kenner Ik wil mijn DM7020 (met Pli-3-image) (192.168.1.107 vast) benutten om op te nemen op de interne hdd van mijn DM800 (met recente MiLo) (192.168.1.103 vast). Zo kompenseer ik het gemis van een 2e tuner in de DM800 en kan ik toch alle opnames benaderen. In deze discussie: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...ren#Post1724578 werd ik reeds herhaald geholpen door Tonskidutch en anderen. Zo heb ik in DM7020 een regel toegevoegd in etc/fstab : 192.168.1.103:/share_op_dm800 /media/hdd nfs rw,nolock De hulp van Tonskidutch verwijst evenwel naar de hulp in de database van Sat4All en dit betreft 2 dreamboxen met enigma2 met Gemini. Ik heb met MiLo image via het menu het volgende geprobeerd: - eerst de NFS-server als volgt opgezet: Export ------> /media/hdd Daarna bij netwerk - verbindingsbeheer - met verbindingseditor: Actief ------> activeren Lokale gedeelde map ------> share_op_dm800 Type verbinding ------> NFS share Server IP ------> 192.168.1.107 Server share ------> /media/hdd Gebruik als harde schijf vervanging ------> ja Verbindingsopties ------> rw,nolock Kan iemand mijn fout(en) verbeteren, want het mounten blijkt niet geslaagd? Misschien kan er iemand een regel formuleren die ik kan toevoegen aan fstab van de DM800? Ik denk dat ik in geen van beiden boxen een gedeelde map moet bijmaken omdat het hier om de substitutie van de interne harde schijf gaat, maar moet dit misschien toch anders? Alvast dank Kan niemand hierbij helpen?
Dolf Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Milo, Ik Suomipoeka er af gegooid (bij veel opnames tandwielen en spontane herstarts), maar wat ik nu mis is dat ik in de afspeel lijst niet kan zien van welke programma de opname nog bezig is . Zou het mogelijk zijn om voor het programma, wat nog aan het opnemen is, een ander symbool dan een rode rondje komt? b.v. Een opname symbool. Dolf. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
DeBeek Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Zit al standaard in de MiLo image, Kijk maar eens bij Instellingen / Systeem / Opname. Toon afspeelstatus................. Verder hier geen problemen met Suomipoeka....
Dolf Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Ronald, Deze staat bij mij op JA. Maar ik zie geen verschil tussen een programma deze nu wordt opgenomen en een programma die nog niet bekeken is. Dolf. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen