Ga naar inhoud


Welke DVB-T kaart voor digitenne op Mythbuntu?


Gast tilma800

Aanbevolen berichten

Geen idee of dit meer linux of hardware gerelateerd is, maar ik heb het toch maar hier geplaatst.

 

Ik zoek een DVB-T ontvanger voor in de PC kast welke ook geschikt is voor een CI module om het hele pakket van Digitenne te kunnen ontvangen. Mooi zou ook zijn dat de antenne uitgang 5V kan genereren voor de Digitenne actieve antenne. Alles moet gaan draaien onder Mythbuntu.

 

Ik had een Floppy-DVB-.. besteld, maar die zijn uit productie las ik. ik zoek dus iets vergelijkends wat ook goed onder Linux werkt. Iemand een goede suggestie?

 

Alvast bedankt.

 

Dennis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens naar een Satelco met CI uitbreiding. Heb hem hier werkend, nou ja, de CI module is werkeloos. Ik heb er ook een Hauppauge Nova T-500 Dual naast icm met een Infinity USB Cardreader (NewCS/Sasc). En in deze combinatie heb ik de Satelco ook opgenomen.

Maar de Satelco werkt bijna out-of-the-box (openSUSE), even de juiste firmware in de juiste map plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je nog een echt kwalitatief goed (en dure..) kaart willen dan is de Hauppauge WinTV-HVR-2200 MC ook een aanrader...

 

Deze kaart heeft dual tuner, maar geen CI. Echter, als je iid (zoals FreddyX zegt) gaat voor een cardreader met cardserver software ben je nog goedkoper uit dan wanneer je een Conax CAM koopt: met bijkomende voordeel dat je slechts 1 smartcard nodig hebt voor beide tuners...

 

Het enige vervelende is dat deze kaart momenteel niet out-of-the box werkt met de bestaande distributies (i.e. mythbuntu) maar dat je wat additionele werkzaamheden moet verrichten: http://www.mythtv.org/wiki/Hauppauge_HVR-2250

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...