Ga naar inhoud


[DM800HD] extene hdd dreambox 800hd


Nekafnut

Aanbevolen berichten

Beste leden.

 

veel probleemen met warm lopen hdd, daarom wil ik em extern maken, e sata is duidelijk , maar waar haal ik de voeding vandaan gaat dat ook via e sata of usb , of moet de externe behuizing een eigen voeding hebben ?

 

Gr Frank...

Dreambox 800 HD met een Wavefrontier 55 CM

Astra 1, Hotbird ,Astra 2, Astra 3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Nekafnut
ik wil aleen weten waar de externe kast de voeding vandaan haald ?????


Ik heb een 2,5" schijf op de interne aansluiting gezet buiten de kast laten hangen en toen de deksel er weer op gezet! Mijn DM800 staat wel uit het zicht in een kast.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een 1,5T externe drive via USB. Hij bezit ook een e-sata aansluiting, maar heb er geen behoefte aan. Is in dezelfde zwarte gelaqueerde kleur en staat dus niet mis naast de box.

 

 

Opgelet, want uit ervaring weet ik dat niet alle combinaties van externe HD's via USB en bepaalde images de slaapstand van de HD ondersteunen. Dit is belangrijk, want je zou je externe HD ook in slaapstand moeten laten aanstaan (om mount/unmount problemen te vermijden)

 

Opnemen van een complete stream (alle mogelijke kanalen), tegelijkertijd kijken naar een HD-film van de harddisk en via FTP nog wat bestanden oversturen vormt helemaal geen probleem.

 

 

Heb deze HD via mijn PC geformateerd en daardoor kan je nog 5% extra ruimte winnen dmv

 

tune2fs -i 0 -c 0 -r 0 -m 0 /dev/sdf1

 

(sdf1 = functie van jouw configuratie)

 

Harddisks worden in linux (en dus waarschijnlijk ook door Enigma2) bij gewoon formateren voorzien van gereserveerde ruimte voor het systeem. Wanneer dit een HD is waar enkel data op staat heeft deze gereserveerde ruimte geen zin en dmv bovenstaande kan je dit allemaal toevoegen aan je normale hoeveelheid vrije data.

 

mvg

VU+Solo², DM-800HD, T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nekafnut
Beste leden.
maar waar haal ik de voeding vandaan gaat dat ook via e sata of usb , of moet de externe behuizing een eigen voeding hebben ?
Gr Frank...


mijn externe esata 2.5" bezuinig krijgt voeding vanaf een usb portje.
er kan natuurlijk ook een losse voeding aan.

Groetjes,

Gerard (GTB)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...