Ga naar inhoud


[DM800HD] Contact leggen met DreamboxB via webbrowser


Gast Faouzi

Aanbevolen berichten

 

Dag allen,

 

Heb pas een Dreambox gekocht en probeer voor het eerst via de webbrowser van mijn Imac (safari/firefox) contact te leggen maar het lukt mij niet. Ik zie de Dreambox wel staan op mijn gedeelde apparaten en ik kan de mappen aanklikken maar als ik in mijn webbrowser het ip-adres van mijn Dreambox invoer, pakt hij deze niet.

 

k heb ook dreamstreamx gedownload en wanneer ik het ip-adres van de dreambox invoer krijg ik de volgende foutmelding: connection refused, try again.

 

Ik heb de VLC-plugin gedownload maar ik kan er nog niks mee omdat ik eerst contact moet leggen mijn mijn dreambox.

 

Iemand een idee?

 

Groetjes Faouzi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hai Bram,

 

Ik heb deze imac pas gekocht en heb hiervoor altijd gewerkt met windows dus ik begeef me hier nog steeds op onbekend terein.

 

1) Ik heb gekeken naar de laatste update en die staat op Mac o.s. 10.5.7 (ik gebruik leopard).

 

2) ik weet niet welk image ik erop heb staan. Heb deze nieuw in de winkel gekocht dus ik denk dat er gewoon een fabrieks-image op staat.

 

3) Ik neem dat je met pinnen een soort van print screen bedoeld? to9lzzb.png

 

Hieronder zie je wat ik bedoel met dat de dreambox gedeeld staat en dat je erin kunt browsen

qjk5db9.png

 

 

Echt grappig, heb nu weer het ip adres ingevoerd en krijg nu wel een webinterface (komt denk ik omdat de computer weer is opgestart).

 

Krijg nu het volgende te zien

 

k38hjbm.png

 

Heb de eerste beeldscherm aangeklikt en kreeg de vermelding dat ik een afspeeelprogramma moest kiezen. heb vlc als afspeelprog gekozen en kreeg toen de volgende vermelding:

 

pqwuoyk.png

 

 

Ik ben in ieder geval een stap vooruit gekomen, toegang tot de webinterface. Hij ziet er alleen niet zo dreambox-achtig uit...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet er eerst eens een andere image (.nfi) in, bv Milo of Pli.

Download deze vanaf de links op het forum naar je bureaublad en start je dreambox op door de stekker van de voeding erin te doen met de powerknop ingedrukt, je ziet dan het IP adres, surf daar naar toe met je browser FFox en volg de instructies. Misschien dat iemand even wat screenshots kan plaatsen, ben ook niet zo handig hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Okay je heb contact met de Dreambox. :-)

Als ik het screenshot van de webinterface bekijk , dan heb je een oude soft/firmware te pakken, daarom stel ik voor om de dreambox eerst te updaten met een recente versie .

 

En omdat je nieuw bent op de MAC kijk dan eens op deze Site voor handig tips

 

Succes Bram

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mneerhout en Bram!

 

Heb de firmware geupgraded

 

1254771569-980.png

 

 

Mijn webinterface ziet er nog steeds hetzelfde uit.

 

1254772220-380.png

 

Ik snap nog niet hoe ik een image kan installeren. Op duckfiles heb ik gelezen dat OoZoon een goede image is om te hebben welke ik ook heb gedownload. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze op mijn dreambox kan zetten (dus waar en graag stapsgewijs als het kan). Als het goed is heb ik geen ftp-programma nodig want ik kan via mijn Imac gewoon in de Dreambox komen (zie plaatje boven, DB staat onder mijn gedeelde apparaten).

 

En Bram: Thans voor de link, kan eindelijk even mijn mac anatomiseren wink

 

P.S. Mijn Dreambox display geeft nog steeds het volgende weer: Select Video Input, daaronder lees ik scart en even later staat er DVI-Pc en daarna een code ypbpr. Weten jullie wat dit moet betekenen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een image(.nfi) eropzetten staat hier ook mooi uitgelegd http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=DM800 dus stekker er 30sec. uit, dan erin met powerknop ingedrukt houden, surf naar het ip-adres in de display en flashen maar. Ik zoek me overigens rot naar een screenshot van je box waarin je bij dat flashscherm bent, wie heeft dat? je moet dan iig op een klikbare tekst ergens onderin drukken om naar die .nfi op je mac te verwijzen, kan het niet vinden.

"Howto flash via the http method" moet je dus hebben, dacht dat het op de dreamsite zelf stond maar zie het zo gauw niet http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=DM800install

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm-800-pvr/eng_browser.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast karamanli67

Hoi

ik gebruik ook een imac bij mij is geen probleem met webinterface. Alleen wat ik bij jou niet ziet, namen van tv zenders. wat ik aan de linker kolom zie tv en favourites maar verder niets.

Als je tv wil kijken met je imac via dreambox dat kan ook, wat je nodig heb vlc player.

op webinterface zie je onder Service list 2 icoontjes als je op scherm icoontje klik download je kleine bestandtje (stream) op je imac en dat bestandtje moet je openen met vlc player. Jammer dat ik nu op me werk ziet anders had ik wat foto's kunnen nemen en met foto's uitleg kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je de juiste beschrijving voor flashen via de webif nu je je IP nummer kent;

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm800-aktualisieren-der-firmware-ueber-einen-browser

Als je nu ook nog een kanalenlijst download en er opzet kun je gaan kijken, op BVN b.v.

 

Citaat:
P.S. Mijn Dreambox display geeft nog steeds het volgende weer: Select Video Input, daaronder lees ik scart en even later staat er DVI-Pc en daarna een code ypbpr. Weten jullie wat dit moet betekenen?

Betekend dat je moet opgeven hoe je je DM hebt aangesloten op je scherm.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mneerhout
Da's de link die ik zocht Hoeba, als het hem nu nog niet lukt......


Hahaha hoe bedoel je "pressure"! Ik ben op werk en nu al voel ik de druk laugh vanavond laat ik jullie weten of ik mijn haren zal blonderen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik weet niet wat het is maar volgens mij duurt het flashen te lang. Ik zie dat jullie links allemaal dezelfde methode gebruiken. Deze methode heb ik ook gebruikt voor de update van de firmware. Dus je gebruikt hem ook voor het plaatsen van een image..

 

Ik heb een uur en een kwartier geleden op het knopje flashen geklikt, hierna gelijk geklikt op reboot na install en hij is nu denk ik nog steeds bezig of hij is vastgelopen. Het display van mijn dreambox geeft het volgende weer /flash/vmlinux. 9z maar de laatste twee symbolen kan ik niet goed aflezen. Hoe lang moet je ongeveer wachten? Ik heb de volgende image gebruikt:

OoZooN-CVS-lean-dm800-20090919.nfi

 

Moet ik een andere image proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Faouzi

Ik weet niet wat het is maar volgens mij duurt het flashen te lang. Ik zie dat jullie links allemaal dezelfde methode gebruiken. Deze methode heb ik ook gebruikt voor de update van de firmware. Dus je gebruikt hem ook voor het plaatsen van een image..

Ik heb een uur en een kwartier geleden op het knopje flashen geklikt, hierna gelijk geklikt op reboot na install en hij is nu denk ik nog steeds bezig of hij is vastgelopen. Het display van mijn dreambox geeft het volgende weer /flash/vmlinux. 9z maar de laatste twee symbolen kan ik niet goed aflezen. Hoe lang moet je ongeveer wachten? Ik heb de volgende image gebruikt:
OoZooN-CVS-lean-dm800-20090919.nfi

Moet ik een andere image proberen?



Hi,

Wat wel eens wil helpen is de spanning van de dreambox halen , ff wachten ,
prik er weer op een kijken of ie nu wel boot.

Bram
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...