Gast Yko Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Ik heb een probleem met mijn 'nieuwe' 7025. Heb momenteel een 7000 en die werkt perfect. Nu heb ik de 7025 op dezelfde kabel aangesloten (7000 eraf) en ik krijg maar geen beeld, alleen de melding 'afstemmen mislukt'. Het vreemde is dat als ik bij 'signaalzoeker' kijk eerst geen lock heb, maar als ik dan willekeurig in dat menu heen en weer ga met de pijltjestoetsen, ik wel lock heb. Wat gaat er fout? Ligt het aan de signaalsterkte die bij de 7025 beter moet zijn dan de 7000? Ik heb al heel wat fora afgespeurt, maar nog geen oplossing. Groeten, Yko
albertmol Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Check je bekabeling en connectors. Een 7000 is daar wat ongevoeliger voor. Momenteel heb ik hetzelfde probleem met mijn 800. Op Astra 1,2,3 en HB 'afstemmen mislukt' met ouwe bekabeling en connectors. Op 9e, 5e, 1w en 5w met nieuwe bekabeling en connectors wel beeld. Mijn 7000 heeft wel gewoon beeld op alle sats. DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
Gast Yko Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Origineel bericht van: albertmol Check je bekabeling en connectors. Een 7000 is daar wat ongevoeliger voor. Momenteel heb ik hetzelfde probleem met mijn 800. Op Astra 1,2,3 en HB 'afstemmen mislukt' met ouwe bekabeling en connectors. Op 9e, 5e, 1w en 5w met nieuwe bekabeling en connectors wel beeld. Mijn 7000 heeft wel gewoon beeld op alle sats. De bekabeling is nieuw, kan het ook aan de diseqc's liggen? Ik zal de ontvanger deze week eens even dichter bij de schotel aansluiten. Dit is wel heel vervelend. Is er nog een andere manier om het signaal efficient te versterken?
tvr4ever Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 'afstemmen mislukt' = Tune Failed Komt wel vaker voor, de oplossing weet ik zo ook niet, ik heb er zelf ook last van. Als de box uit standby komt heb ik ook vaak die melding. Een reboot, of 10 seconden een opgenomen film afspelen, en hij doet het weer (bij mij tenminste). Mocht hier ooit een oplossing voor komen hoor ik het graag.
Gast Sjaaky Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Zappen naar kanalen op een andere polariteit of andere satelliet helpt ook vaak.
Gast pieterg Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 heb hier in het verleden ook eens vele uren testwerk in gestopt. Mijn conclusie was toen dat de oude lange tuners er geen last van hebben, maar de nieuwere korte tuners in combinatie met een groot aantal switches wel. Kortom, met sommige switches/opstellingen is het niet op te lossen, behalve door ergens een oude lange insteek tuner vandaan te halen.
Gast Yko Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Origineel bericht van: pieterg heb hier in het verleden ook eens vele uren testwerk in gestopt. Mijn conclusie was toen dat de oude lange tuners er geen last van hebben, maar de nieuwere korte tuners in combinatie met een groot aantal switches wel. Kortom, met sommige switches/opstellingen is het niet op te lossen, behalve door ergens een oude lange insteek tuner vandaan te halen. Ik heb de lange tuners......
StilleKees Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Had hier ook last van met mijn 7025+ en multytenne twin. Alleen met de image gemini 3.80 (zonder update's)had ik dit probleem niet. In alle latere verschillende image's had ik dit probleem. De oplossing die in de onderwerp "tune failed" is gegeven heb ik toegepast en daarna geen probleemen meer gehad met diverse image's. de oplossing die werd aangegeven: 1. Gebruik de normale tunerinstellingen. 2. Open /etc/enigma2/settings in een editor (via telnet en vi-editor of via DCC) en voeg de volgende regels toe: config.Nims.0.diseqc13V=true config.Nims.1.diseqc13V=true 3. Log in op de box m.b.v. telnet en geef het commando: init 4 Hierdoor wordt Enigma2 gestopt. 4. Stop de dreambox door de 220 V stekker er even uit te trekken of door de voedingsschakelaar even om te zetten. (Niet enigma2 typen om de boel weer op te starten!!!) 5. Start de dreambox weer op. Hopelijk heb je nu geen last meet van Tuner failed meldingen.
Tuurtje Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 @Yko Zo heb ik het de settings staan en dat werkt uitstekend: Ga naar [instellingen] [Zenders zoeken] [Tuner configuratie] Selecteer [TunerA] en neem de volgende settings over: Configuratie modus: geavanceerd Satelliet: Astra (19.2E) Spanningsmodus: Polarisatie Tone modus: Band LNB: LNB 1 DiSEqC-modus: 1.0 Toneburst: geen Comitted DiSEqC comm. AA (is dus DiSEqC poort A) Snelle DiSEqC: nee Herhaal sequence: nee Commando volgorde: committted, toneburst LOF: Universeel LNB Verhoogd voltage: ja Andere sat's Astra/Eurobird (28.2E) LNB 2 AB (is dus DiSEqC poort Astra 3A (23.5E) LNB 3 BA (is dus DiSEqC poort C) Hotbird (13.0E) LNB 4 BB (is dus DiSEqC poort D) Tuurtje
Gast Yko Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Origineel bericht van: Tuurtje @Yko Zo heb ik het de settings staan en dat werkt uitstekend: Ga naar [instellingen] [Zenders zoeken] [Tuner configuratie] Selecteer [TunerA] en neem de volgende settings over: Configuratie modus: geavanceerd Satelliet: Astra (19.2E) Spanningsmodus: Polarisatie Tone modus: Band LNB: LNB 1 DiSEqC-modus: 1.0 Toneburst: geen Comitted DiSEqC comm. AA (is dus DiSEqC poort A) Snelle DiSEqC: nee Herhaal sequence: nee Commando volgorde: committted, toneburst LOF: Universeel LNB Verhoogd voltage: ja Andere sat's Astra/Eurobird (28.2E) LNB 2 AB (is dus DiSEqC poort Astra 3A (23.5E) LNB 3 BA (is dus DiSEqC poort C) Hotbird (13.0E) LNB 4 BB (is dus DiSEqC poort D) Tuurtje HELD!!!! Dat is de oplossing!! Thnx!!!
tvr4ever Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Ik heb hierover contact gehad met Dream in Deutschland, ik heb een ticket aangemaakt en als antwoord kreeg ik dat ik de box met RMA nummer moest opsturen naar Dream. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen