Ga naar inhoud


[Kathrein 922] standaard login gegevens


Hendrik6073

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het expirimenteren geslagen met de kathrein 922.

 

Nu ben ik aan het lezen op het forum en heb KCC V3.2 gedownload. Ik kan echter geen verbinding maken met de box.

 

Login gegevens heb ik niet gewijzigd, de standaard zou toch moeten werken ?

 

Ik werk overigens met windows7, kan dit een probleem zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


volgens mij is windows7 niet het probleem want ik werk ook met windows7.

 

bij de 910 is het :

root

kathrein

 

ik weet niet of dit bij de 922 ook zo is?

effen proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de UFS922 is het zo.

 

Voor Telnet:

 

user: root

passw: kathrein

 

 

Voor FTP:

 

user: root

passw: 0000

 

Voor FTP is het password 0000 standaard.

Dit is inderdaad de pincode voor kinderslot.

 

Je moet wel weten dat KCC3.2 geschreven is voor de UFS910.

Dus vergeet het maar om daarmee BA te installeren. (of recovery via een nullmodem kabel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, ik heb de image erop staan mbv MultiPart Installer. Voor zover ik het nu kan zien lijkt het goed te werken.

 

Ben nu bezig met incubuscam .93 welke ik ook gebruikte op mijn ipbox. Kan ik idd deze versie ook op de 922 gebruiken ? Bestandlocaties als /var/keys zie ik niet staan op de kathrein.

 

Moet ik hier andere locaties aanhouden ?

 

bvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

okay, ik dacht dat dit zou werken, maar dat is dus nog maar de vraag begrijp ik. Hoe zou ik dan evt kunnen connecten met mijn cccam server ?

 

Ik gebruik no overigens BA 1.0 en heb middels Mutipart Installer 1.4b en heb daarmee SummerdreamBA op de box gezet.

 

Ik heb gekozen voor de optie 'install image mpi' zit hij nu in de flash of op stick ? dat is mij niet duidelijk.

 

dank voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een BA image is altijd op een USB-stick of HDD.

Nooit in de flash.

Bij de UFS922 is dit nl. op de interne hdd. ( /dev/sda5 )

 

Door dat je gebruik maakt van multipart kan je ook meerdere images installeren.

Dus je kan makkelijk dezelfde BA image 2 maal installeren, wel een andere naam aan geven. ( zo kan je 1 image gebruiken om te experimenteren, en de andere gebruiken om sat te kijken )

Als je meerdere BA images hebt kan je met MPI (rechter muis klik op de image) kiezen welke image je als bootimage wilt.

 

Of tijdens het opstarten kan je nog altijd via het baboot menu veranderen van image.

 

Nog veel plezier met je opstelling.

 

Black_64

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Black_64 dank voor deze duidelijke uitleg.

 

Heb momenteel een IPbox en een Dream 7000 in gebruik. Dat de image mbv van multipart automatisch naar de juiste locatie gaat had ik even niet in de gaten...

 

In een eerdere post gaf je aan niet zeker te weten of incubus werkt. Daar heb ik nog een aanvullend vraagje over.

 

Ik heb incubus gedownload via het addon menu. Config is ingesteld en ik heb verbinding met de server, zie de CW0 en 1 veranderen. (heb de config van mijn IPbox genomen)

 

Ik heb echter geen beeld, is dit het probleem waar jij naar verwijst ?

 

Alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hendrik6073
Okay, ik heb de image erop staan mbv MultiPart Installer. Voor zover ik het nu kan zien lijkt het goed te werken.

Ben nu bezig met incubuscam .93 welke ik ook gebruikte op mijn ipbox. Kan ik idd deze versie ook op de 922 gebruiken ? Bestandlocaties als /var/keys zie ik niet staan op de kathrein.

Moet ik hier andere locaties aanhouden ?

bvd.


ik begrijp dat jij ook problemen had om een nieuwe image op de kathrein te zetten. Nu heb ik het ook geprobeerd met MultiPart Installer en mij lukt het nog niet. Heb je misschien nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat er bij mij inmiddels dus wel in. Ik heb het gedaan zonder aangeslotne usb stick. Hij staat nu op de HD

 

eerst booten vanuit originele image en het wachtwoord voor het kinderslot gewijzigd (omdat ik niet wist of deze nu standaard 4 x 0 was of niet)

 

daarna multipart installer v1.4b geinstalleerd. in multipart eerst 'install ba gekozen', daarna een summerdream_ba eropgezet via de 'install image mpi' optie. Deze staat nu op de HD

 

daarna met de rechtermuiknop de nieuwe image standaard gemaakt. De image draait nu.

 

na setup en netwerk instellingen kan via de rode knop, via de downloadmanager de emu erop gezet worden.

 

Tot nu toe vind ik het nog een mooi apparaat, alleen nog zien dat ik beeld krijg :-(

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...