Gast enmot Geplaatst: 14 oktober 2009 Delen Geplaatst: 14 oktober 2009 Mijn dreambox doet raar de laatste tijd (kan ook mijn tv zijn).Als ik naar een zender kijk gaat het beeld opeens op zwart ik moet dan van hdmi1 naar 2 gaan en dan weer terug en dan heb ik weer beeld,maar het werkt ook als ik mijn DM uit en aan zet.Het komt wel veel voor op een rtl zender maar het gebeurde ook bij tv oranje.Heb een andere image probeerd had eerst pli3 en nu milo maar alle twee het zelfde.Mijn tv is een panasonix px80 plasma.Het geluid blijft gewoon door lopen via optical. Dank voor jullie evt. hulp Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hemertje Geplaatst: 14 oktober 2009 Delen Geplaatst: 14 oktober 2009 en als je je box tijdelijk op een andere HDMI poort van je tv aansluit, valt op deze tv ingang het beeld dan ook weg? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast enmot Geplaatst: 14 oktober 2009 Delen Geplaatst: 14 oktober 2009 Dat weet ik niet, nog niet getest omdat de tv hangt en alle draden zijn weg gewerkt.Het is geen probleem om het te veranderen,maar ik ben momenteel alleen thuis dan gaat het best lastig.Dan moet ik wachten tot vanavond op mijn vriendin. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast pieterg Geplaatst: 14 oktober 2009 Delen Geplaatst: 14 oktober 2009 Origineel bericht van: enmot ik moet dan van hdmi1 naar 2 gaan en dan weer terug en dan heb ik weer beeld,maar het werkt ook als ik mijn DM uit en aan zet. dus na een re-negotiate op de hdmi werkt het weer. TV uit/aanzetten werkt dan waarschijnlijk ook? Vraag is waarom hij hem kwijt raakt. Zoek eens of er firmware updates voor je tv zijn. Of probeer een andere hdmi mode (720p ipv 1080i of andersom, of misschien had je hem op een dvi-pc mode staan die je tv officieel niet ondersteunt) Als je echt de enige bent die dit heeft met dit type tv, zou het een hardware probleem kunnen zijn, maar je kan alleen bewijzen of het aan de tv of aan de box ligt door bijvoorbeeld een poos met een andere box op dezelfde tv, of een andere tv op dezelfde box te testen, en constateren of het probleem bij de box of juist bij de tv blijft. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
omulder Geplaatst: 14 oktober 2009 Delen Geplaatst: 14 oktober 2009 Had een vriend van me ook, die had PLi® Jade3 draaien en ging terug naar PLi® Jade2 en dat werkt nu gewoon goed. Zelf hem ik een DM500 en bij mij was het de omgekeerde wereld, en ook gelijk scherper beeld, had ik het nou maar eerder gedaan DM800HD DM500 PLi Jade3 Multi Focus Dish E85 42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E SAB GD-10A Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast enmot Geplaatst: 14 oktober 2009 Delen Geplaatst: 14 oktober 2009 Heb hem nu op 720p gezet en kijk nu ff aan.Maar als iemand andere ideeen of oplossingen heeft hoor ik het graag.Veel verschil zie je trouwens niet tussen 1080i of 720p. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Erik Slagter Geplaatst: 14 oktober 2009 Delen Geplaatst: 14 oktober 2009 Origineel bericht van: enmot Heb hem nu op 720p gezet en kijk nu ff aan.Maar als iemand andere ideeen of oplossingen heeft hoor ik het graag.Veel verschil zie je trouwens niet tussen 1080i of 720p. Als je een kleine tv hebt of er ver vanaf zit :-X DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast enmot Geplaatst: 14 oktober 2009 Delen Geplaatst: 14 oktober 2009 Hij is 94cm en zit er 3mtr vanaf. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast enmot Geplaatst: 15 oktober 2009 Delen Geplaatst: 15 oktober 2009 Heb hem getest op 720p doet ie het ook.Het valt mij wel op dat het vaak gebeurt op een rtl zender en tv oranje.NED1 enzo nog niet mee gemaakt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast pieterg Geplaatst: 15 oktober 2009 Delen Geplaatst: 15 oktober 2009 als hij hem kwijt is, gaat het dan weer werken als je: -hdmi kabel even eraf haalt en opnieuw aansluit -tv uit/aan zet Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast enmot Geplaatst: 15 oktober 2009 Delen Geplaatst: 15 oktober 2009 Net getest als ik de hdmi eruit haal en terug doe schakelt ie weer in de tv.Met aan/uit testen lukt niet goed omdat ie steeds op analoog signal springt en dan moet ik hem handmatig op hdmi1 zetten.Maar het vreemde is weer het is op een rtl zender.Had de hele dag de tv aan op een andere zender en nergens last van. raaaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast pieterg Geplaatst: 15 oktober 2009 Delen Geplaatst: 15 oktober 2009 dan ben je nu echt op het punt dat je een tweede tv en/of een tweede box moet aansluiten, en daaruit kan je dan concluderen of het de box of de tv is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rosbag Geplaatst: 17 oktober 2009 Delen Geplaatst: 17 oktober 2009 Mijn DM800 heeft ook iets vergelijkbaars. Ik dacht altijd dat het ergens aan de uitzending lag en heb me er niet zo in verdiept. Maar bij mij komt het beeld gewoon terug ,ik krijg af en toe beelduitval (+- 1/2 - 1 sec)met name op de rtl zenders , af en toe ook op NL1,2,3. Zogezegd komt het beeld hier gewoon weer terug , geluid blijft wel altijd aanwezig . gebeurt niet continu maar zo af en toe . Ik gebruik de laatste PLI jade3 . -- Dreambox 8000-- Dreambox DM800 -- Xtrend ET10000-- All OpenPli Powered Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yo! Geplaatst: 17 oktober 2009 Delen Geplaatst: 17 oktober 2009 Ik heb het ook, maar altijd eenmalig. Binnen de eerste 5 minuten nadat ik de boel heb aangezet valt het beeld 1 seconde weg. Daarna werkt alles prachtig. Dreambox gaat via de receiver (ivm upscaling) naar de TV, dus welke van de drie apparaten dit veroorzaakt is niet duidelijk. Als ik de receiver er tussen uit haal is het weg. Maar als ik mijn blu-ray op diezelfde port aansluit heb ik het niet. Het zal wel een compatibiliteits dingetje zijn... DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen