Ga naar inhoud


[DM800HD] BER op 116xx frequenties - oorzaak/oplossing?


Obi Wan

Aanbevolen berichten

Ik zit met een vervelend probleem: heb BER vorming op transponders die uitzenden op 116xx, waarvan sommige het wel hebben maar andere het weer niet, echter allemaal wel in die range.Het komt voor op diverse satellieten, zowel 7oost (TRT AVAZ transponder), en nog een paar. De polarisatie is niet van invloed.

 

Ik heb de F connectoren al opnieuw geplaatst maar heeft niet geholpen.. Iemand nog andere ideeen? Het lijkt er sterk op dat het storing is van buitenaf. Heb mijn dect telefoon afgekoppeld en mijn wireless uitgezet alleen dit hielp niet. Aanvankelijk had ik het alleen op de 7oost tranponder en die ging weg toen ik mijn dect telefoon weg deed maar nu lijkt het wel erger geworden en merk ik het ook op andere 116xx frequenties.

 

Graag suggesties

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites


11600 zit hoog in de lage Ku-band (loopt tot 11700) dus meest logische is dan wel dat je coax bekabeling niet goed is. Demping neemt toe in de hogere frequenties en dat geld dus ook in de 116xx range.

Begin met checken dan met bekabeling van je ontvanger naar je diseqc switch, probeer daar een andere kabel. Om te testen zou je je ontvanger in de buurt van de switch kunnen plaatsen en met een veel kortere coax kabel aansluiten..

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of je er wat aan hebt, ik had ook van iets dergelijks last maar dan op 12476, gebruikte een (de)stacker wat bleek, als het kastje van de (de)stacker tegen mn adsl-modem aan lag was precies die frequentie brak ik heb me er kleurenblind naar gezocht

 

 

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees ook dat het de kabel is maar hoop het niet. Het is een aardig lange kabel die ik onder de gootsteen door een pvc buis heb getrokken en heb geen zin om dit eigenlijk opnieuw te doen.

 

Het frapante is dat ik voor de overige buren dezelfde kabel heb getrokken (marned rg6u kabel, niets speciaals). Het heeft eigenlijk altijd gewerkt maar sinds ik quad's heb aangesloten, de kabels richting de switches heb ingekort en opnieuw een f connector heb aangesloten, is het verergerd.

 

Ik moet hierbij wel aangeven dat ik opnieuw geboord had in de muur en dat er wel wat stof op mijn switch is gekomen door onoplettendheid. Heb dit zoveel mogelijk weggeveegd maar ik denk toch dat mijn switch niet meer is wat het is geweest. Alleen dit moet ik nog wel uitsluiten. Zou iemand kunnen zeggen of het ook mijn switch potentieel de boosdoener kanzijn?

 

 

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kabel direkt aangesloten op de schotel, zonder tussenkomst van de switch. Helaas ligt het niet hieraan en dus weet ik zeker dat het aan de kabel ligt.

 

De afstelling van de schotels is nagenoeg perfect (afgesteld met een satlook).

 

Welke kabel raden jullie mij aan want ik wil deze grap niet nog een keer hebben natuurlijk.

 

Ik heb DEZE kabel van SAB gezien en ziet er heel degelijk uit. Ik ben geen kabel expert maar kan iemand vertellen hoe deze is tov KOKA799 of Belden H125?

 

Groetjes

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabel is en blijft altijd een moeilijke keuze.

 

1 ding is wel bekend als je kabel en de antenne goed is dat is het halve werk van je installatie al heb je nog zo'n waardeloze ontvanger.

Belden of koka is goed maar de voorkeur van mij gaat uit naar belden H-125.

 

 

Mazlzlz

Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorkeur ging uit voor een normale RG6 kabeltje omdat die ook gewoon werkten... Totdat je erachter komt dat ze op lange afstanden (30+ meter) problemen geven.

 

Ik heb wat kabels dus gechecked en ik moet zeggen dat KOKA799 toch een goede kabel is waar ik gewoon voor ga. Hij doet kwa specificaties niet onder voor de H125 en is ook voor relatief weinig geld te krijgen. Nu nog een goede coax stripper regelen en gaan met de banaan.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...