Ga naar inhoud


[DM500S] DM500S PLI of Nabilo


omulder

Aanbevolen berichten

Heb inmiddels alleen de pli img vervangen door de jade 3 maxvar gisteren de hele avond zitten kijken en geen probleem meer, misschien dat het al die tijd toch aan de normale jade2 en 3 heeft gelegen, ik kijk het nog even aan.

 

Dan nog een andere vraag, ik hoorde dat als je schotel uitgericht is en het signaal is 85% dit niet voldoende is voor een dreambox, deze heeft meer nodig om met regen ook beeld te geven, klopt dit ?

Las ook iets dat ik de skew moest aanpassen, kon via een site de graden wel vinden maar hoe meet ik dat af, of is het gewoon een kwestie van draaien en kijken wat er gebeurd ?

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: omulder
Heb inmiddels alleen de pli img vervangen door de jade 3 maxvar gisteren de hele avond zitten kijken en geen probleem meer, misschien dat het al die tijd toch aan de normale jade2 en 3 heeft gelegen, ik kijk het nog even aan.

Dan nog een andere vraag, ik hoorde dat als je schotel uitgericht is en het signaal is 85% dit niet voldoende is voor een dreambox, deze heeft meer nodig om met regen ook beeld te geven, klopt dit ?
Las ook iets dat ik de skew moest aanpassen, kon via een site de graden wel vinden maar hoe meet ik dat af, of is het gewoon een kwestie van draaien en kijken wat er gebeurd ?

85% is netjes voor een DM500. Niks aan doen en gewoon een regenbui afwachten wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertel dat maar eens aan het vrouwtje hahaha

In de winkel vertelde ze mij dat het beter moest.....

Wil het zeggen dat een dm500 niet beter kan, wat moet ik dan aanschaffen of is het bij alle dm zo?

Heb wel verhalen zitten lezen over de dm500hd, maar ja wie weet is die er volgend jaar nog niet.

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: omulder
In de winkel vertelde ze mij dat het beter moest.....
Wil het zeggen dat een dm500 niet beter kan, wat moet ik dan aanschaffen of is het bij alle dm zo?


Hier op mijn 500S met een heel precies uitgerichtte schotel van 1 meter op NL 1, 2 en 3 93%, het kan dus wel hoger. Maar met 85% heb je over het algemeen prima beeld en zal de uitval bij een flinke regenbui iets eerder zijn dan bij mij, maar nog steeds niet vaak. Die winkel wilde zeker ook een nieuwe wok en lnb verkopen.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is opnieuw uitgericht en ben gelijk overgestapt op een dm800 die gaf met de huidig stand v/d schotel zelfs maar 60% aan en had hem wel gelocked (dit doet de dm800 al bij de 40%), schotel opnieuw uitgericht en afgesteld en nu staat die op 89%.

 

Conclusie, de ontvanger van de dm800 is sterker dan de dm500 en je kan dus niet 80% van de ene met de andere vergelijken.

 

Maar goed, ga nu eens de regenbuien afwachten, daar zat het probleem namelijk in.

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...