Ga naar inhoud


[AZbox HD] Diseqc instelling duolnb Astra 19.2 & 23.5


thisone

Aanbevolen berichten

Wie heeft zijn azbox HD draaiende met een Quad monoblock? ( 2 lnb's 4 aansluitingen voor receivers)

Die van mij lijkt niet te schakelen, met de dreambox 7000 alsook de 7025 geen enkel probleem.

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: D_liver
1.0 lnb1
1.0 lnb2


Werkt dat bij jouw wel? Wat voor monoblock gebruik je?
Bij mij werken die instellingen niet, in beide gevallen vind ie alleen de Astra 19.2 kanalen confused

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Willy-NL
Hallo,

Google eens op:

Handleiding.Kanalen.Installeren.Versie.1.0

Greetz


Hallo Willy,

Ik heb me de vingers blauw gegoogled, alleen zo'n handige handleiding niet gevonden. (Bedankt Willy, een bevestiging dat ik wel de juiste instellingen heb geprobeerd.) Wel de antwoorden die er in staan helaas werkt het alleen niet bij mij. Sommige fora adviseren zelfs het gebruik van de mini-lnb instellingen. Ikzelf heg geen idee wat het verschil is.
Wat mijn instellingen betreft:
Of de volgorde moet al uitmaken, weet het niet meer zeker maar het kan zijn dat ik eerst de lijst met kanalen heb geinstalleerd via de overigens fantastische plugin wink van ***geen-reclame*** en daana pas de tuner/diseqc instelling. Zou dit nog wat uitmaken? blush

groetjes Niek

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
Ik scan nooit ik zet de lijsten van satlook erin en dan deze diceq instellingen.

Daardoor beeld op beide sats, afgelopen weekend nog 1 gedaan was een duoblok van C+


Ik heb beide geprobeerd dus zowel scannen als een lijst plaatsen via bijv. de ***geen-reclame*** plugin.
Mijn monoblock is deze: Maximum AMBQ-24 monoblock

A000334_36_25.gif

Ook ervaring met die van mij?

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde probleem met Azbox elite heb ik ook.

Alleen heb ik wel ontvangst op astra 23.5 van enkele transponders.

Instellingen dan astra 19.2 lnb 1, astra 23.5 east mini lnb 1.

(Wat niet logisch is).

Heb dan wel ontvangst op de Kabelkiosk kanalen, geen ontvangst van de nederlandse zenders.

Op een buitenlands forum word gesproken dat het gebruik van een Spaun sur 211 F dit probleem zou oplossen, echter dit functioneerde bij mij ook niet, ook de Satlook settings of andere werkten niet.

Zou ook graag willen weten wat het probleem.

Gebruik ook een soortgelijke lnb met 4 uitgangen maar dan met 1 lnb.

 

Dreambox 7020,en 800hd, Ipbox 200, Coolstream Zee, Azbox elite, Vu solo hd, Clarke Tech 550, Opticum 9600 hd combo, Xtrend 5000, Skystar 1 en 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caleno
Zelfde probleem met Azbox elite heb ik ook.
Alleen heb ik wel ontvangst op astra 23.5 van enkele transponders.
Instellingen dan astra 19.2 lnb 1, astra 23.5 east mini lnb 1.
(Wat niet logisch is).
Heb dan wel ontvangst op de Kabelkiosk kanalen, geen ontvangst van de nederlandse zenders.
Op een buitenlands forum word gesproken dat het gebruik van een Spaun sur 211 F dit probleem zou oplossen, echter dit functioneerde bij mij ook niet, ook de Satlook settings of andere werkten niet.
Zou ook graag willen weten wat het probleem.
Gebruik ook een soortgelijke lnb met 4 uitgangen maar dan met 1 lnb.


Die laatste zin begrijp ik niet goed denk ik: maar dan met 1 Lnb? Met 1 lnb kun je toch ook maar 1 sat. oppikken? confused

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
dit moet toch werken misschien al bekent ik denk ik stuur het toch maar even


Tja het probleem is dat die instellingen dus alleen beeld & signaal opleveveren op Astra 19.2, sluit ik dezelfde schotel en monoblock aan op een dreambox 7000 0f 7025 werkt het als een tierelier. Ik heb nog een tweede zelfde monoblock als reserve liggen ook hiermee exact hetzelde verhaal.
Of het ligt aan de combinatie monoblock -- azbox of de azbox deugt niet. Of de aangegeven instellingen zijn voor dit monoblock niet goed/voldoende? mad

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
Ik scan nooit ik zet de lijsten van satlook erin en dan deze diceq instellingen.

Daardoor beeld op beide sats, afgelopen weekend nog 1 gedaan was een duoblok van C+


Ik zou bijna dat monoblock bestellen maar volgens de leverancier past die alleen op triax? Kun jij dat bevestigen? smile

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat is waar maar soms met een aan passing past hij ook op een andere schotel de meeste lnb klemmen zijn te groot of sluiten aan de zij kant daar is geen ruimte voor hij moet sluiten aan de boven kant op een triax schotel past hij precies

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus een monoblok die prima funtioneerd met diverse ipboxen diverse dreamboxen skystar clarke tech 550 pvr etc maar niet met mijn AZBOX.

Probeer ik het via de handleiding gegeven in mijn azbox werkt astra 1 zonder problemen maar astra 3 23.5 aleen maar enkele transponders. Ook andere settings werken niet.

Op enkele duitse forums word ook over dit probleem geschreven.

Tot nu toe heb ik nergens een oplossing gevonden.

De azbox werkt overigens met een duoblok met astra en hotbird wel goed.

Ik heb dan wel enkele transponders op astra23.5 east open maar zou ze graag allemaal willen.

Het probleem zit hem in de Azbox in combinatie met sommige lnb`s.

Iemand moet toch een verklaring kunnen geven.

 

Dreambox 7020,en 800hd, Ipbox 200, Coolstream Zee, Azbox elite, Vu solo hd, Clarke Tech 550, Opticum 9600 hd combo, Xtrend 5000, Skystar 1 en 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou het kunnen proberen met een diseqc switch als die hebt,je kunt de 2 lnb uit gangen daar voor wel gebruiken dan kun je zie waar het aan ligt misschien.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...