Ga naar inhoud


Digitenne , Doe de bespaar check, oneerlijk


alie kebab

Aanbevolen berichten

Op de site van KPN kan je de bespaar check uitvoeren voor digitenne ten opzichte van je locale kabel tv aanbieder met behulp van invoer van postcode + huisnummer.

 

 

Je krijgt alleen een vergelijk te zien zodra kpn goedkoper is dan de locale kabel tv aanbieder. Zoniet dan krijg je een foutmelding :

Mogelijk is de postcode niet correct ingevoerd of klopt de combinatie van postcode en huisnummer niet.

 

Getest met 5 bestaande postcodes met juiste huisnummers uit mijn woonplaats , 5x fout. Kabel tv kost hier 6.99 euro.

 

Tevens ook getest met 5 bestaande postcodes met juiste huisnummers uit andere steden. Daar krijg ik wel te zien dat kpn digitenne goedkoper was dan de locale kabel tv aanbieder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat de kosten misschien minder zijn zal wel kloppen. Maar tegenover het aanbod niet, als we per zender gaan rekenen.

 

Digitenne was hier in Leiden beduidend minder in kwaliteit en had niet de zenders die ik wilde zien! Digitenne is wel perfekt om mee te nemen naar een andere locatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Geef eens even wat voorbeelden dan. Ben wel heel nieuwsgierig.


Mijn locale kabel tv aanbieder is de Rekam oa in de volgende plaatsen actief.

Bergambacht (locatie Slothoven),Berkenwoude ,Bodegraven (locatie De Meent)
Boskoop (locatie Middelburgseweg) ,Cabauw ,Driebruggen ,Gouda , Gouderak , Haastrecht , Hekendorp , Het Beijersche Krimpen aan de Lek(locatie SON)
Moordrecht , Oudewater , Papekop , Polsbroek , Reeuwijk , Snelrewaard ,
Stolwijk ,Vlist ,Waddinxveen (locatie Bloemendaalseweg en locatie Broekhuizen),Oudekerk a/d IJssel


Kosten zijn 6.60 per maand (ipv eerder vermeld) en alle zenders worden digitaal aangeboden.
Zelf heb ik geen kabel tv, ik heb doel bewust 10jaar terug gekozen voor satelliet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alie kebab
Op de site van KPN kan je de bespaar check uitvoeren voor digitenne ten opzichte van je locale kabel tv aanbieder met behulp van invoer van postcode + huisnummer.
Je krijgt alleen een vergelijk te zien zodra kpn goedkoper is dan de locale kabel tv aanbieder. Zoniet dan krijg je een foutmelding :
Mogelijk is de postcode niet correct ingevoerd of klopt de combinatie van postcode en huisnummer niet.

Ik heb het ook even bekeken en je hebt gelijk! Digitenne niet leverbaar terwijl het volop in het dekkingsgebied zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet netjes van KPN maar is dit nu echt zo belangrijk?

 

90% (als het niet nog hoger is) van het land zit onder de plak van UPC & Ziggo en dan zijn er behoorlijk grote verschillen in tarief. Indien althans je niet meer dan 3 kaarten nodig hebt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat jij schrijft: "Of dit belanrijk is, ik denk het wel, als je dit bij de Stichting Reclame Code meld dan heb je een zaak".

 

 

Kijk, zoals ik eerder stelde: het is bepaald niet netjes van KPN maar om daar nu een drama van te maken dat gaat mij te ver. Los van het feit dat het antwoord van KPN aan die commissie nu al bekend is, namelijk "het betrof een tijdelijke storing die al lang hersteld is".

 

 

De mensen in die regio weten dat hun kabel gewoon erg goedkoop is en gaan toch niet op die site kijken en anderen elders hebben er geen enkel belang bij.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit hoeft helemaal niet oneerlijk te zijn en heeft ook niets met misleiding te maken.

 

Er staat "mogelijk is de postcode niet correct ingevoerd of klopt de combinatie van postcode en huisnummer niet.". Da's één mogelijkheid om die foutmelding te krijgen.

 

Het is niet zo moeilijk om je te bedenken hoe die check in elkaar zit: alle postcodes van Ziggo, UPC, Delta en wellicht een paar kleinere kabelaars zitten erin en als je er daar één van ingeeft krijg je de melding dat Digitenne goedkoper is. De rest zit er domweg niet in, dus of het dan goedkoper of duurder is hoeft niet eens uit te maken, je krijgt dan een foutmelding.

 

Bovendien staat bij de resultaten duidelijk "Bespaar tot 50% op je kabel tv-abonnement van Ziggo of UPC".

 

Om dit te bevestigen zou je een hele kleine kabelaar moeten hebben die wèl meer dan €8,50/maand kost om te testen, maar daarvan zou ik er geen weten.

 

Bedonderen of oneerlijk zou zijn als ze zouden zeggen dat Digitenne goedkoper is terwijl de lokale kabel voordeliger is. Daarbij kan een consument met een beetje hersens zelf ook wel verzinnen dat een test op de site van een aanbieder niet de meest objectieve bron van informatie is.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Tja op de side van KPN kletsen ze maar wat raak,zo las ik dat er iemand al 5 jaar naar digitenne keek,volkomen onzin dus,want de Annaloge zenders zijn pas op 11dec 2006 uitgeschakeld.

Ik kan totaal geen soep koken van je bericht.

Digitenne is beschikbaar sinds april 2003, en nu probeer jij te beweren dat het niet mogelijk is dat iemand 5 jaar Digitenne heeft?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Tja op de side van KPN kletsen ze maar wat raak,zo las ik dat er iemand al 5 jaar naar digitenne keek,volkomen onzin dus,want de Annaloge zenders zijn pas op 11dec 2006 uitgeschakeld.


Ik ben ook iemand die al sinds 2004 gebruik maakt van digitenne.. dus echt op de hoogte ben jij niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Halen we geen twee dingen door elkaar. Vroeger had je de maatschappij "digitenne" deze is door KPN over genomen en bestaat niet meer. De website bestaat trouwens nog steeds www.digitenne.nl maar word niet meer bijgewerkt.

 

Verder heb je het medium dvb-t. Dit heet in de volksmond ook digitenne en bestaat al langer dan 5 jaar.

 

Maar nu de bespaarcheck want daar was dit onderwerp mee gestart. Als er louter en alleen op prijs vergeleken gaat worden dan is KPN gewoon de winnaar in 90% van het dekkingsgebied. Maar dan kijk je niet wat je voor dat geld krijgt. Digitenne kost weinig, maar het is ook weinig.

Als je zaken zoals beeldkwaliteit en kwantiteit mee gaat rekenen dan ben je met de satelliet beter uit. Alleen vind je deze aspecten niet terug in de vergelijkingscheck van KPN en is daarom per defenitie al oneerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...