Ga naar inhoud


Nieuwe server (CCcam) Welke versie ubuntu ivm segmentation faults?


stefke

Aanbevolen berichten


Het is even de vraag of de fouten verdwijnen met welke versie jij ook neemt van Linux. Ik heb het zelf alleen nog maar gehad met cccam en niet met een ander emu. Ook met andere versies dan alleen met Ubuntu komt de fout voorbij.

 

Toch lees je geregeld dat de een er geen last van heeft en de andere weer wel, ondanks een zelfde configuratie.

 

Ik zou gewoon de Nieuwste versie van Ubuntu nemen omdat een Ubuntu versie jou bekend is. Kijk of de fout nog steeds voorbij komt. Mocht dit wel het geval zijn kan je altijd nog een aantal optie's proberen.

 

1 restart cccam b.v s'nachts

2 restart de gehele server b.v s'nachts

3 gooi voor het restarten van de server de tmp leeg.

 

En als check kan je een scriptje laten draaien om te kijken of cccam nog loopt.

 

En nu weet ik wel dat er gebruikers zijn die zeggen dat het onzin is en dat zij er geen last van hebben maar dit is voor mij de beste optie en zeker het proberen waard.

 

Doe er jouw voordeel mee.

 

Suc6

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor de tips.

 

Met 8.04 crascht mijn pc. Niets werkt dan nog, enkel een reboot.

 

Met 7.10 heb ik wel de segmentation faults maar geen crashes. Probleem is dat deze versie niet meer wordt ondersteund.

 

Die laatste nieuwe kan ik wel eens proberen.

 

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefke
dank voor de tips.

Met 8.04 crascht mijn pc. Niets werkt dan nog, enkel een reboot.

Met 7.10 heb ik wel de segmentation faults maar geen crashes. Probleem is dat deze versie niet meer wordt ondersteund.

Die laatste nieuwe kan ik wel eens proberen.

Grtz

Ik heb nooit problemne gehad met debian 5.0.3 (uptimes van soms +100d,strromonderbreking).
Met mn nslu2 heb ik ook geen problemen en is lekker zuinig(3.1W).Mss moet je een alix pc engines aanschaffen?(evt in combinatie met voyage linux), ook zeer zuinig en zo eenvoudig.

satlover forever

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dolphs
qua zuinigheid hoe is dat met een Marvell Sheeva vandaag de dag, dat zou de NSLU2 killer moeten worden: 1,2Ghz en 512Mb on board en dat alles voor zo'n 5Watt zegt men, maar is dat ooit nagemeten smile

mips zegt meer dan cpu snelheid, mijn nslu2 is toch zuiniger, goede ondersteuning en toch goedkoper dan die Marvell sheeva.

satlover forever

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...