Ga naar inhoud


Iemand ervaring met zowel MiLo als NewNigma2?


Gast Neo

Aanbevolen berichten

Ik draai al een tijdje NewNigma2 en zit te overwegen om naar MiLo over te stappen. Ik ben benieuwd naar de ervaring van mensen die van NewNigma2 naar MiLo of vice versa overgestapt zijn.

 

Iemand die dit gedaan heeft?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


images zijn heel erg persoonlijk, daarom zijn er ook zoveel verschillende....

 

ik kan je daaorm ook niet zeggen of milo beter is dan newnigma of andersom. Kijk gewoon naar wat ze te bieden hebben en of je dat de moeite waard vindt.

 

Wat ik je wel kan zeggen is dat MiLo vanuit ons standpunt naar zaken kijkt en dat hij inputs vanaf sat4all meeneemt in zijn images. Probeer het en kijk naar wat je ervaart en meldt het hier.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de overstap van Gemini naar milo gemaakt.

 

Mijn ervaring:

Gemini: Goed werkende image met heel veel mogelijkheden

Milo: Goed werkende image die zeer snel geupdate wordt + alles wat je nodig hebt zit er in zonder de overbodige dingen + goed werkende EPG import plugin

 

De EPGimport plugin heeft voor mij de doorslag gegeven

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peter-nmgn
ik heb de overstap van Gemini naar milo gemaakt.

Mijn ervaring:
Gemini: Goed werkende image met heel veel mogelijkheden
Milo: Goed werkende image die zeer snel geupdate wordt + alles wat je nodig hebt zit er in zonder de overbodige dingen + goed werkende EPG import plugin

De EPGimport plugin heeft voor mij de doorslag gegeven


Oftewel: Milo is gewoon een 'no problem' image. Alles werkt zoals het zou moeten. M'n beide (voormalige) 7025+ draaiden ooit Gemini en heb ze toen overgezet naar Milo. Geweldig gewoon, maar Pli zou, uiteraard, ook een goed alternatief t.o.v. Gemini kunnen zijn, sterker nog liever Pli/Milo dan Gemini!

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook een fan van Newnigma, maar sinds ik Milo in de flash heb, gebruik ik Barry-Allen steeds minder. Voordeel van Multi-boot, krijg je heimwee, kan je altijd nog even aan de andere images snuffelen.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
Kijk gewoon naar wat ze te bieden hebben en of je dat de moeite waard vindt.


Is er ergens een overzicht van de plugins van MiLo of het URL van de feed van MiLo? Ik ben benieuwd wat je erbovenop kan installeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels bijna een hele dag met MiLo gespeeld. Het is een prima image maar ik blijf voorlopig toch bij NewNigma2. een aantal van mijn argumenten deel ik met jullie:

 

 

1) De boot-plaatjes van NewNigma2 vind ik generiek en niet persoongebonden. Voor MiLo heb ik de neiging om de bestaande plaatjes te willen vervangen.

2) De webradio van NewNigma2 gebruikte ik erg vaak en die mis ik dus in MiLo. Netcaster is er natuurlijk wel, maar lang niet zo handig als de webradio plugin van NewNigma2.

3) Dream-TV HD is mijn favoriete skin. De combinatie van deze skin met MiLo geeft her en der crashes. (bijvoorbeeld bij customize optie onder setup/system).

4) De NewNigma2 Services menu vond ik overzichtelijk waar NewNigma2 zaken bij elkaar bij elkaar zijn verzameld.

 

Wie weet, misschien over een tijd ga ik MiLo weer proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik NewNigma2 al een tijdje en was tot voor kort erg tevreden met de stabiliteit van deze image. Echter, sinds ik ondekt heb dat deze image zo goed als geen ondersteuning biedt voor eSATA external drives, overweeg ik over te stappen naar een andere image. Wellicht is dat die van Milo.

 

Grtz,

 

LarAzA

--------------------

Dreambox 800-HD

VisioSat Quatro LNB's (Astra 1/ Astra 2 / Astra 3 /HotBird (HB))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...