Ga naar inhoud


[DM800HD] Geen Common interface in de 800, wordt dit problematisch ?


ilya

Aanbevolen berichten

Op dit moment share ik intern mijn 800 naar de 7020 op mijn werkkamer/slaapkamer. Gelet op de huidige ontwikkelingen zou het zo kunnen zijn dat dit op korte termijn niet meer kan.( Lengte ECM).

Moet ik nu overwegen mijn 800 te verkopen ?

 

IL

7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox .

Formuler 4

Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch

Schotel Triax 100 cm ! t90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, dat is absoluut niet nodig.

 

De veranderingen in lengte zijn door EMU's op te vangen. Ik denk dat ze bezig zijn met een soort automatisch update mechanisme. De ontwikkelaars van bijvoorbeeld CCcam kunnen heus wel de ecm lengte zodanig aanpassen, dat het compatible is met wat er nu gevoerd wordt.

 

Alleen, als het morgen dan weer aangepast wordt, schiet je niets op natuurlijk. Vandaar dat ze, in mijn redenatie, bezig zijn om dit automatisch op te vangen.

 

Een ander probleem is natuurlijk CI+ ontwikkelingen. Als dit proces niet door EMU's opgevangen kan worden, is een CI module inderdaad noodzakelijk. Dan kan het zo zijn, dat de DM800 dit niet op kan vangen. Hoewel ik verwacht dat dit weinig kans zal hebben, is het inderdaad een mogelijkheid.

 

Een ding kan ik je wel zeggen: de onwikkelingen die je nu ziet zijn zeker geen redenen om je dm800 van de hand te doen.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als er CI+ zou gebruikt gaan worden werkt de module in geen enkele dreambox want de dreambox ondersteund geen CI+

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het andersom: "CI+ ondersteunt geen dreambox".

 

CI+ is namelijk afhankelijk van een enkele instantie die bepaalt of een ontvanger CI+ modules mag gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja,

 

je leest toch al dat de mensen van newcs die lange ecm hebben opgegeven en stoppen met updates/ontwikkelingen

(bron: andere forums).

 

Vooral gebruikers van dreambox in Italië klagen steen en been,

want daar werkt het intern sharen ook al niet meer met hun Sky Italia card sedert de veranderingen die Sky heeft doorgevoerd.

En dan lees je al weer dingen van CCcam ontwikkelaars doen ook niet verder met ontwikkelen en dan weer wel enkel als Sky Uk ook overgaat, enz...

 

ik heb beeld op mijn tv-vlaanderen kaart en mijn ontvangers, dus moeder content :-).

 

en zoals Milo schreef , voor die CI+ ben je aangewezen op één instantie...tja...dan weet je het ook al.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Conclusie, dus afwachten maar en hopen dat Obi Wan gelijk krijgt dat er een soort automatische aanpassing in de EMU volgt. Of toch een erbij 8000 kopen ??

 

Il

 

7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox .

Formuler 4

Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch

Schotel Triax 100 cm ! t90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees nochtans dat Diablocam 2 ook kan klaargemaakt worden voor CI+.

Dus dat zou ook alweer kunnen opgelost zijn (blijft natuurlijk afwachten, want vapourware is nu eenmaal de mooiste koopwaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat erom de DM800 die zelf geen CI slot heeft, op een of andere manier te koppelen aan een externe cam, bijv via usb. Met de Diablo Cam 2 bedoel je een eventuele wireless uitvoering van de Diablo cam 2? Ik had ook gelezen over het nieuws over de diablo cam 2 dat de "Diablo CAM 2 can be CI+ compatible but not in this stage" (Duolabs is not giving and date on that).

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, ik bedoelde dan CI+ op zich, dat zogezegd het einde van Dreambox zou zijn voor de toekomst.

Dat een 800HD geen CI slot heeft lijkt mij wel een probleem.

Technisch lijkt mij er geen reden te zijn dat er echter via USB een CAM ingestopt wordt.

Op PC doen ze dat toch ook, denk maar aan de Hauppauge kaarten en Terratec heeft ook een externe module.

De smargo bewijst dat het mogelijk is om extra cardreaders te maken via USB.

Waarom geen USB CAM module ?

Misschien is het zelfs mogelijk die van Hauppauge of Terratec te gebruiken, mits er drivers voor geschreven worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mocht het de verkeerde kant opgaan voor de DM800 dan lijkt mij dit een van de mogelijke oplossingen. De vraag is inderdaad of we hier drivers voor kunnen verwachten. Op linuxtv.org heb ik geen vegelijkbare linux drivers kunnen vinden. Het gaat inderdaad om deze produkten:

Hauppage WinTV-CI (€65)

Terratec Sinergy CI USB (€95)

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Neen, ik bedoelde dan CI+ op zich, dat zogezegd het einde van Dreambox zou zijn voor de toekomst.

Ik weet niet of je het weet. In Duitsland heb je HD+, wat hier ook op gebaseerd is. Inmiddels is er al een CAM uit die dit aan kan.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik lees nochtans dat Diablocam 2 ook kan klaargemaakt worden voor CI+.


Als dat technisch mogelijk is, dan hoef je je ook geen zorgen te maken over de dreambox.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...