Ga naar inhoud


[DBOX-II] Dbox2 Sagem slaat bepaalde transponders over bij zoekfunctie


Jassy

Aanbevolen berichten

Vanmiddag Multytenne opgehangen, werkt volledig naar wens. Ik heb hem uitgericht op Transponder 12663H op Astra 19,2 (Een zwakke Transponder) en heb daarop volle bak signaal.

 

Nu is het grappige echter dat de dbox2 deze transponder eerst wel gevonden heeft, en nu niet meer kan vinden. Hij pakt alle transponders op Astra 19,2, behalve deze.

 

Hetzelfde geintje had ik op Astra 23,5, waar hij spontaan over de regionalen-transponder heen liep.

 

Ook op de Astra 28,2 heeft hij het kwaaltje gehad, daar werd de BBC Radiotransponder + BBC Parlament + BBC Alba niet gevonden. Deze heeft hij inmiddels wel, en dat met een rots van een signaal.

 

Als ik een andere receiver aan de Multytenne hang worden de transponders gewoon met een keihard signaal ontvangen en ingelezen, dus ik vermoed ergens een foutje in de dbox2.

 

Herkend iemand dit probleem, en wat valt hier aan te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jawel, ze staan er wel in, maar hij slaat ze gewoon over.

 

Intussen ben ik er achter wat het is:

 

De LNB op de Multytenne kent schijnbaar een behoorlijk forse afwijking ten opzichte van de standaard frequenties 9750/10600. De dbox2 heeft moeilijkheden om hiernaar te corrigeren. Ik heb de LOF daarom 850kHz naar beneden gehaald in de zapit.conf en nu worden alle transponders zonder problemen gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...