Ga naar inhoud


Bestanden in Windows op hidden na chmod 755 via telnet.


sretlow

Aanbevolen berichten

We hebben een Sun Cobalt Qube 3 staan (nu nog). Hierop zijn een aantal groepen aangemaakt welke als netwerkschijf in Windows (op de clients) kunnen worden gekoppeld. Zo is er een groep "guest-share" die op de pc's gekoppeld is als schijf G en die voor iedereen toegangkelijk is en iedereen op kan lezen en schrijven.

 

Ik kreeg een mail dat sommige bestanden niet door iedereen te lezen waren. Achteraf bleek dit te maken te hebben dat de directorynaam+bestandnaam langer was dan 256 tekens. Maar aangezien ik thuis zat en niet veel kon doen ben ik met telnet naar de share gegaan en daar een "chmod -R 755 \guest-share\" gedaan waardoor alle bestanden op 755 kwamen te staan.

 

Nu was het probleem nog groter bleek de volgende dag want de bestanden waren allemaal weg. De directories konden de mensen nog wel zien maar de bestanden niet meer. Toen ik op de g-schijf keek zag ik dat alle bestanden (via FTP op 755 stonden) maar direct op de schijf (onder Windows XP) op hidden, system en archive. Ik kan deze bestanden niet direct meer wijzigen naar unhidden. Hoe kan ik deze bestanden toch weer voor idereen zichtbaar maken en voor iedereen toegangkelijk?

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites


Google is your friend

 

Grappig. Geeft twee links terug, waarvan de eerste van jou is. laugh

 

Maar je moet die tweede maar eens lezen, vooral over map hidden

 

vGnp

 

Edit: Zie inmiddels waarom ik maar twee resultaten terug kreeg. Typootje: filrights i.p.v. filerights blush

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...