Ga naar inhoud


EURO EPG


Jap

Aanbevolen berichten

Ik ben nog steeds op zoek naar een goeie EPG mogelijkheid voor de AZBox HD, toen kwam ik ergens tegen dat de firmware vanaf 3501 Euro EPG ondersteunt. Het engie wat je zelf meot doen is de directopry EURO_EPG aanmaken in de Plugins directoy en je kan de Sky UK, Sky Italia en freesat EPG toevoegen.

 

Ik weet niet precies wat ik er mee moet/kan, maar misschien interessant voor anderen.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beide in feite.

 

Het door CD gebruikte EPG systeem wordt nog niet volledig ondersteund door de AZBox, enkel now&next.

 

Afgezien daarvan al zou het werken, zijn er voldoende problemen met de CD EPG zelf natuurlijk.

 

Een mooie optie zou zijn als de EPG API vrijgegeven wordt, en er een XML import vanaf het web gedaan kan worden.

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Dreambox is door Rytec en Milo al veel moeite gedaan om de EPG te kunnen inlezen. Inmiddels loopt dat als een trein!

Op de site van rytec kan je zien wat er dagelijks aan verse EPG voor 6 dagen klaar staat.

Daar heb je de CD/TVV EPG dus helemaal niet meer voor nodig!

 

Ik kan geen plugin maken voor de AZbox om die files in te lezen, maar er is vast wel iemand die dat wel kan. Misschien is het al voldoende om alleen de url in de AZbox aan te passen?

 

Als het goed gaat werken met de EPG zal het ontwikkelteam van AZbox het misschien wel interessant vinden om dit in de FW in te bakken. . . . In de DM7025 staat de EPG ook in de zenderlijst direct achter de zendernaam vermeld. Dat vind ik een goede oplossing. De overige EPG kan met een druk op de knop per zender opvragen.

 

 

Het is natuurlijk wel zaak om rytec daarvoor te benaderen en hem bij toestemming van gebruik ook de credits te geven die hem daarvoor toekomen.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebruik door AZBox voor de Rytec epg is geen probleem.

 

bij deze hebben de AZboxers van ons zeker de toestemming om die te gebruiken.

 

de epg is er voor iedereen, voor iedere box, voor ieder land,...

uiteraard moet iedere imagebuilder zelf code voorzien om die epg's te kunnen gebruiken.

enkel commercieel gebruik kan niet zomaar.

 

dus ga je gang maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Perdi
Voor de Dreambox is door Rytec en Milo al veel moeite gedaan om de EPG te kunnen inlezen. Inmiddels loopt dat als een trein!
Op de site van rytec kan je zien wat er dagelijks aan verse EPG voor 6 dagen klaar staat.
Daar heb je de CD/TVV EPG dus helemaal niet meer voor nodig!

Ik kan geen plugin maken voor de AZbox om die files in te lezen, maar er is vast wel iemand die dat wel kan. Misschien is het al voldoende om alleen de url in de AZbox aan te passen?

Als het goed gaat werken met de EPG zal het ontwikkelteam van AZbox het misschien wel interessant vinden om dit in de FW in te bakken. . . . In de DM7025 staat de EPG ook in de zenderlijst direct achter de zendernaam vermeld. Dat vind ik een goede oplossing. De overige EPG kan met een druk op de knop per zender opvragen.


Het is natuurlijk wel zaak om rytec daarvoor te benaderen en hem bij toestemming van gebruik ook de credits te geven die hem daarvoor toekomen.


Geen enkel probleem hoor! Is inderdaad wel leuk als we ons steentje kunnen bijdragen.
Ik zeg er wel direct bij dat we ook nog altijd afhankelijk zijn van de bronnen en dus ook nog niet voor alle zenders een epg gevonden hebben.
We blijven zoeken naar verbeteringen en alternatieve bronnen.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie leuke reacties, SatMann en Rytec! Je hebt natuurlijk gelijk dat de EPG info voor iedereen is, maar ik wilde toch benadrukken dat jullie het werk verzetten om de info bij elkaar te brengen. Bovendien elke dag weer!

Ik denk namens heel velen, grote dank daarvoor.

 

Hopelijk gaat het ook lukken om de info goed in de AZbox in te lezen en in de programmalijst weer te geven.

Volgens mij gaan we steeds meer de goede kant op met deze box.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huidige EURO_EPG plugin leest de EPG direct van geconfigureerde transponders uit, niet via internet of een xml-formaat.

 

Ik beweer natuurlijk niet dat dit niet aangepast kan worden. Natuurlijk kan dat.

 

De EPG api / data structuur is helaas nog niet vrijgegeven door OpenSat, dus dat is nog even afwachten.

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Ik ga dat vanavond toch eens uitpluizen hoe die epg van freesat ed ingelezen wordt. Waarschijnlijk zal het volstaan om de epg data van rytec in een ander formaat te gieten om het in te lezen in de azbox.


Zou super zijn! Dat Now - Next is echt te weinig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Perdi,

 

leuk om jouw bericht te lezen, doet deugd voor iedereen die hieraan werkt, want de uren werk die daar in kruipen zijn niet te onderschatten, vraag maar aan Milo, kabeltje, rytec, mezelf, en alle andere mensen.

 

dus leuk dat ook deze mensen eens bedankt worden.

 

maar we doen het niet voor de gouden medaille hoor, maar we willen die boel gewoon perfect doen werken...want EPG is luxe hé, zeker als je moet programma's opnemen.

 

als jullie nog info of vragen hebben, laat het weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...