Ga naar inhoud


[Premium-HD] Afspelen van bestanden op de computer


Satfan

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om de *.ts bestanden via een computer of zelfs andere sataliet decoder (dreambox) af te spelen.

Wat heb ik daarvoor nodig? moeten de bestanden eerste geript worden ed.?

Graag informatie.

Mvg,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is in principe mogelijk en wordt bij diverse satboxen ook veel gedaan.

Je moet wel even weten hoe je dat moet doen, maar daar is natuurlijk veel over te vinden op dit forum.

 

De werkwijze is:

- je decoder moet server zijn voor de map met bestanden die je wilt delen

- je PC moet de share op je decoder (map met bestanden) kunnen openen

- op je PC moet je een mediaplayer draaien die .ts bestanden kan afspelen (bv VLC)

 

Op m'n AZbox kan ik ook de .ts files afspelen die op de HD van mijn DM7025 staan. Het gaat alleen niet op voor alle .ts files. De oudere doen het wel, nieuwere niet. Dat komt door een verschil in samenstelling van de bestanden, waardoor de één wel en de andere niet wordt herkend. Helaas gebruikt men voor de Dreambox dus niet altijd de 'echte' .ts codering.

Komt nog wel een keer goed.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- op je PC moet je een mediaplayer draaien die .ts bestanden kan afspelen (bv VLC)

 

Windows mediaplayer gaat ook hoor, rechter muisknop aanklikken op .ts bestand en dan in de lijst kiezen afspelen met, mediaplayer.

 

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste deed ik ook maar hij gaf aan geen TS bestanden te kunnen verwerken. (dus ik kan de bestanden op de AZ zien staan)

Helaas.

Of kan er een codec aan de mediaplayer van MS toegevoegd worden en zo ja welke?

Met vriendelijke groet,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Perdi
Op m'n AZbox kan ik ook de .ts files afspelen die op de HD van mijn DM7025 staan. Het gaat alleen niet op voor alle .ts files. De oudere doen het wel, nieuwere niet. Dat komt door een verschil in samenstelling van de bestanden, waardoor de één wel en de andere niet wordt herkend. Helaas gebruikt men voor de Dreambox dus niet altijd de 'echte' .ts codering.
Komt nog wel een keer goed.


Dat is onzin. De TS files van de dreambox voldoen aan de standaard. Dat je Azbox ze niet af kan spelen is omdat die niet alle TS varianten af kan spelen.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mensen, we wijken nu af van het onderwerp!!

De vraag was is er een mogelijkheid om die TS bestanden via mediaspeler af te spelen of te wel is er een codec voor en zo ja waar kan ik die vinden.

Laten we dus aub niet weer in het welles nietes gekibbel over de AZbox en de dreambox belanden, dat stadium waren we toch al voorbij?

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satfan
Dat laatste deed ik ook maar hij gaf aan geen TS bestanden te kunnen verwerken. (dus ik kan de bestanden op de AZ zien staan)
Helaas.
Of kan er een codec aan de mediaplayer van MS toegevoegd worden en zo ja welke?
Met vriendelijke groet,
Ron


Als je em opent met mediaplayer, zegt deze dat het niet ondersteunt word, maar kan proberen het bestand af te spelen. Als je daarop klik werkt het gewoon (ik gebruik nog wmp9). Anders kan je vlc player proberen.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...