Ga naar inhoud


[UFS910] ik ben de boot kwijt....


thisone

Aanbevolen berichten

Hallo Mede Kathyérs,

 

Ben nu ruim een week aan het stoeien met mijn Kathy, diverse fora's afgestruind maar in plaats van duidelijker krijg ik steeds meer vragen: Ik wil graag een stabiele multi boot mogelijkheid, 2.02 kathrein versie in de flash (aangepaste versie met ftp en evt. 2nd bootloader als dat nodig is)en een bootmenu met keuze uit een E2 versie en de nieuwste AAF versie.

Nu kom ik meerdere mogelijkheden tegen: Ba, Ba plus, multipart, mini, aangepaste 1e bootloader enz. Firmware versies voor flash voor BA, updates, Kcc enz.

Ik heb al wat geinstalleerd gehad maar of ik kwam maar 1 maal in het ba menu en daarna niet meer, of het bootmenu kwam 2 x voorbij, kortom ik ben de (boot)kluts kwijt crazy

Is er iemand die mij kan inwijden in de inwendige geheimen van kathy en haar geheugen?

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


2e bootloader is de oude oplossing. Dan installeer je het makkelijkste images met KCC.

 

Het nadeel hiervan is dat als je e2 start, je eerst de ingebouwde image start, die dan vervolgens de machine weer herstart met andere parameters.

 

Als je de box uitzet tijdens het schrijven van de parameters moet je met de seriele kabel etc aan de slag, en het booten duurt lang. Wel heb een keuzemenu op de tv, als je niet alleen BA installeert maar ook het bootmenu.

 

Mini-uboot is de nieuwe oplossing. Het is een extra bootloader die meteen wordt gestart door de originele loader. Dat kost nog geen halve seconde. Dor pijl omhoog/omlaag ingedrukt te houden tijdens het booten kan je op het display van de ontvanger je image kiezen. Er worden geen andere parameters geschreven en alleen het gekozen image wordt gestart.

 

Kcc kan zo te zien nog geen mini-uboot images managen. Aan de andere kant - als een basisimage goede parameters instelt kan je zonder problemen elke e2 image starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zak,

 

Ik begrijp het misschien niet goed.

Ik gebruik al heel lang BA en wanneer ik mijn Kathy opstart kan ik zodra de naam van de image in my STB display verschijnt met de pijl omhoog of omlaag op mijn afstandsbediening kiezen welk image (standard, AAF, E2 varianten) ik wil opstarten. Dit kost maar zeer weinig extra tijd (maar meer dan een halve seconde)

 

Mini uboot is nieuw voor mij. Heb je een link om dit eens beter te kunnen bekijken.

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels mini-uboot 1.1 geinstalleerd. Heb tijdens het booten ook de mogelijkheid om een bootdesc te kiezen. Als ik iets kies ziet ie natuurlijk nog geen andere image en start ie de flash image (in mijn geval) 2.02 RC op.

 

Hoe installeer ik op een juiste manier een andere image? blush

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

met UFS910FlashSuite kun je zowel mini-Uboot als een image via netwerk flashen in de flash. Ook kun je de bootargs apart flashen of gelijk met de image. Daarnaa moet je dan nog een usb stick inrichten met 4 ext2 (LinuxFS) partities waar je dan weer andere images op kwijt kunt.

Ik blijf op dit moment steken direkt na het in de flash flashen van een image, mini-uboot 1.1 en bootargs.

Misschien kan iemand verder helpen, ondertussen struin ik het internet af in de hoop een voor mij begrijpelijke thread te vinden. wink

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...