Ga naar inhoud


Newcs restart script nodig!


Gast kaptan

Aanbevolen berichten

hallo,

 

Ik heb een script nodig voor newcs ubuntu server. Ik wil newcs elke 3 minuten restarten. Hoe kan ik een script schrijven?

 

Willen jullie mij helpen?

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je al een start en stop script? Het aanroepen iedere 3 minuten kun je dan vanuit cron doen. Mocht je nog niet zo'n script hebben, dan kun je diverse vinden met een snelle Google. Je mag de mijne ook wel gebruiken, maar die is afgestemd op Red Hat derivaten dus heeft misschien een paar kleine aanpassingen nodig onder ubuntu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: clark-kent
Heb je al een start en stop script? Het aanroepen iedere 3 minuten kun je dan vanuit cron doen. Mocht je nog niet zo'n script hebben, dan kun je diverse vinden met een snelle Google. Je mag de mijne ook wel gebruiken, maar die is afgestemd op Red Hat derivaten dus heeft misschien een paar kleine aanpassingen nodig onder ubuntu.


Ik gebruik geen start stop script. Hoe kan ik vanuit cron? Wilt u anders uw script hier uploaden.

Alvast bedankt
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je eerst maar eens rustig moet gaan lezen over cron en startup scripts, en dat je eens goed moet nadenken waarom je NewCS elke 3 minuten wilt herstarten....

 

Ik kan nml geen enkele reden verzinnen waarom je dat wilt...

 

dus haal google uit de kast, gebruikt de search van dit forum en kom dan terug met de resultaten en de verklaring waarom je elke 3 minuten wilt herstarten. Mischien ben je op zoek naar een oplossing voor een probleem dat heel ergens anders door veroorzaakt wordt.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd. waarom elke 3 min?

 

Die van mij draait alweer vanaf 21 sept. zonder problemen dus ik zie niet waarom je elke 3min. zou willen restarten.

 

Citaat:
root 2826 1 0 Sep21 ? 00:02:13 /newcs-1.65/bin/newcs.i686 -c /newcs-1.65/configs/newcs.xml

 

start.newcs.sh

Code:
#!/bin/sh# newcs startup script.PLAATS="/newcs-1.65"#start newcs/usr/bin/screen -AdmS newcs $PLAATS/bin/newcs.i686 -c $PLAATS/configs/newcs.xml

 

stop.newcs.sh

Code:
#!/bin/sh# newcs stop script.killall newcs.i686 start.newcs.sh

 

Ze zijn gewoon heel basic en simpel maar ze werken en die crontab kan jezelf (met behulp met google) wel uitzoeken en oja, vergeet chmod niet te gebuiken wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...