Ga naar inhoud


kabel TV


Gast

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk in een schotelreceiver de kabel TV aan te sluiten en ook de signalen die gescrambled zijn te decoderen zodat je geen tweede keer een toestel moet plaatsen om canaal+ te bekijken B.v in belgie heb je enkel Kanaal+ op de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee dat zou mooi zijn he laugh.gif" border="0<BR>Is dus niet mogelijk daar een satelliet tuner in een satelliet receiver heel anders in elkaar zit als een kabel tuner. Niet proberen dus.<P>Toxic[Q]<p>[ 05-06-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ,ergens is het wel zo mooi.<BR>Het enige wat je hoeft te doen is een converter bouwen zodat je ontvanger iets met het kabelsignaal kan doen.<BR>Ik heb mij laten vertellen dat het is seca gecodeerd is maar ook weer ergens gelezen dat het in viacces is gecrypt.<BR>Een beetje tegenstrijdig , maar als je een converter gebouwd heb kun je het zelf uitvissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hardware van de ontvanger is exact hetzelfde op de tuner na. Een converter lijkt me erg onwaarschijnlijk maar sluit ik niet uit. Het coderingssysteem is dus exact hetzelfde en dus ook de originele kaartjes die canal+ bij deze kastjes verstrekt.<BR>We hebben het hier dan wel over het nieuwe digitale kabelaanbod van canal+ zoals die nu in b.v. Amsterdam overal verkregen kan worden.<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou het niet werken?<BR>Een converter die de signalen van de UHF band ,pakweg 650mc, omzet naar 1500mc waar je digitale tuner iets mee kan doen is toch een logische oplossing?<BR>Deze truuk gebruikten we meestal om op de UHF-band in fm uit te zenden en dan te ontvangen met een satboxje.<BR>Anderszijds werkt het andersom ook.<BR>Op 23cm of op 60 cm uitzenden en ontvangen met je normale huiskamer fm ontvanger.<BR>Bovendien werkt je LNB toch ook zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mij niet vergis wordt er op de kabel een andere manier van moduleren gebruikt (QAM vs. QPSK voor satelliet, geloof ik), en zal het dus ook met een dergelijke convertor niet werken, niet alleen de tuner maar ook de digitale electronica daarachter werkt anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval zal het inderdaad niet werken.<BR>Ik had geen rekening gehouden met de digitale modulatievorm en aangenomen dat het volgens hetzelfde princiepe ging.<BR>Dus dat word lid worden om te kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is lang niet zeker dat de kabel 64QAM modulatie gebruikt, het is ook perfect mogelijk dat QPSK, 16QAM met 2,4of 6 bits/carrier symbol of (toekomst) 256QAM word gebruikt. Ik speel al een tijdje met het idee om een converter zoals eerder vernoemd te maken . Aaangezien de Humax ook zoiets als SMATV modus heeft , kan dit geen enkel probleem vormen... De kwestie is alleen: wie weet welke modulatie gebruikt wordt ? Een nader onderzoek met de spectrum analyser maakt mij ook al niets wijzer, alleen een DVQ of een MPEG realtime monitor zal hier uitsluitsel kunnen brengen, maar ik vrees dat deze apparaten buiten mijn budget vallen laugh.gif" border="0 . <P>Groeten,<P>Alfa One

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...