Jump to content


[Elite-HD] Probleem kanalenlijst Ziggo


pie

Recommended Posts

Hallo

 

Na het instaleren van de DVB-C ontvanger een scan gedaan, 11 kanalen gevonden.

Na het een en ander geprobeerd te hebben de cable.xml uit mijn dreambox uitgeprint.

Elke transponders frequentie met de hand ingevoerd. Dit werkte voor veel transponders

alleen niet voor de transponders die beginnen meteen 2 zoals 252000

260000 268000 276000

284000

292000

Bij deze transponders heb ik ook maar een signaal van 10 tot 15 procent.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen hardware of software en hoe dit op te lossen is.

 

Bedankt Pierre

 

Link to comment
Share on other sites


Hoi,

 

ik had het zelfde probleem in friesland hij vond niet alles.

na veeel zoeken en googleén kwam ik erachter dat je steeds per freq moet zoeken en dan uit het menu gaan trug naar tv dan weer trug naar kanalen scannen en dit telkens voor elke freq moet doen dan krijg je alles er wel in oohh ja wel met NIT zoeken ik heb ze allemaal nu na een avond stoeien

 

bareus

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi

 

Op de manier die jij hier verteld Bareus heb ik het ook gedaan. Alleen de freqenties die met een 2 beginnen heb ik bijna geen signaal 10 a 15 procent.

Een gewone antenne versterker werkt volgens mij niet op digitale tv tipje.

 

 

Pierre

Link to comment
Share on other sites

Hmmzz.. maar heb je wel beeld op die kanalen met je originele ontvanger of dreambox dan??? mijn ervaring is dat de AZbox ze beter ontvangt dan de dreambox. ik heb er overigens wel een goede antenneversterker tussen zitten 2weg ivm inet. Echt vreemd.

 

ik zou dat niet weten verders,

 

suc6 Bareus

 

Link to comment
Share on other sites

Origineel bericht van: pie
Hoi

Op de manier die jij hier verteld Bareus heb ik het ook gedaan. Alleen de freqenties die met een 2 beginnen heb ik bijna geen signaal 10 a 15 procent.
Een gewone antenne versterker werkt volgens mij niet op digitale tv tipje.


Pierre


Ik had ook dat ik bepaalde zenders niet kon vinden (weinig signaal).
Maar met een antenne versterker was het probleem direct opgelost.
Zal het toeval zijn???
Link to comment
Share on other sites

Guest tymosat

Ja dat kan a aan de lengte van je cable liggen,b aan de qualiteit van je cable en aan je cable connectors.

Ik heb ongeveer 15 m kabel en had ook te weinig signaal.

Die kabel heb ik vervangen met de daarvoor speciaal gemaakte cable van hirschman alsook de connectors daarvan.

En ik moet zeggen dat dat heel veel scheelt.

Heb op zowel reelbox avg en azbox volle bak signaal op hun cable tuner.

En op beide leest ie alles netjes in.

 

Country op standaard zoeken op auto belangrijk op NIT.

Link to comment
Share on other sites

Ben al een tijdje bezig om de lijst in te laden, maar nog steeds vindt ie geen zenders. mad

 

op mijn DBox gewoon beeld.

 

Mijn instelling voor het zoeken:

Country: Standaard

zoek modus: Auto

netwerk zoeken: NIT (en ook op Normaal geprobeerd)

Hierbij is de signaal Strength op 100% en de Quality op 0 %.

 

na afronden van het zoeken zijn 0 TV- en 0 Radio zenders gevonden. mad maar vraagt wel of de zenders opgeslagen moet worden.

 

Als ik de zoek modus op Manueel zet en bij ZENDER naar E38 ga,

dan is zowel de strength en de Quality op 100%.

Desondanks als ik ga zoeken op die frequentie blijft het resultaat op 0 tv zenders en 0 radio zenders. eek

 

Als die zenders ingeladen zijn, waar kan ik ze dan vinden?

in ALL SERVICES of in PEOVIDERS menu?

 

Ik ben in regio gebied Twente Ziggo.

 

Wie o wie kan mij helpen of een panklare zenderslijst voor mij.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.