Ga naar inhoud


[DM800HD] Geen beeld, blijft aangeven dat rotor draait


siemed

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, gisteravond heb ik gewoon de Dreambox op standby gezet zonder dat er problemen waren.

Vanmorgen geen beeld en de box geeft aan "tuning failed".

De box geeft aan dat de motor aan het draaien is, maar die draait niet. Ik heb de box gereset en zelfs de stroom er af gehaald, helaas geen effect.

Hierna ben ik naar mijn DM7000 gelopen op de slaapkamer, die op dezelfde lnb zit. Die stuurt die niet de motor aan en kan alleen beeld geven als hij op de Astra 19.2 staat.

Die geeft dus wel beeld. De LNB is dus goed en staat goed uitgericht op de Astra 19.2.

 

Iemand een idee waarom de DM800 niets ziet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik moet gokken. Is je kanalenlijst / satelliet.xml beschadigd (of verwijderd).

 

Ik heb iets soortgelijks gehad. De DM800 wil draaien naar de setting (usals) die hij in satellite.xml vindt, behorend bij het kanaal wat hij op dat moment "in geheugen heeft". Dat kan dan het laatste kanaal zijn wat je gisteren hebt opgezet. (in Newnigma2 is er een opstartkanaal).

 

Ik had ook een beschadiging. Op scherm bleef de schotel staan draaien, zwart beeld. Buiten kijkend, stond de schotel nog op precies dezelfde plek. DM800 was echt de weg kwijt.

 

Test maar eens uit; pak een lijst van het internet, compleet met satellite.xml. En zet die er eens op.

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

 

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, excuses voor de late reactie. Helaas heeft een totaal nieuwe installatie ook niets opgeleverd.

Ik krijg op één of andere manier de rotor ook niet meer gedraaid.

Hij ontvangt helemaal niets, ik ben bang dat de tuner overleden is. Het vreemde is wel dat ik zou verwachten dat de rotor dan toch wel zou moeten gaan draaien?

 

Ik heb ook nog gedacht dat het de aansluiting op de LNB is, maar ook dan verwacht ik dat de rotor zou moeten gaan draaien?

 

Ik weet het even niet. Morgen maar even de DM7000 op dezelfde kabel aansluiten en kijken wat er gebeurd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst eens naar je motor, zit testlampje aan de onderkant.

Zie jij die nog branden??

 

Heb ik ook al keer gehad. Lampje uit, veel zoeken. Bleek LNB aansluiting (f-connector) zomaar ineens spontaan te protesteren. Keer los gemaakt, opnieuw erop, testlampje deed het weer. En de dreambox kon hem weer draaien.

 

Foutloze computers bestaan niet, zal ik maar zeggen.

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

 

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het inderdaad wel eens kunnen zijn. Ik heb nu de DM7000 beneden aangesloten en die geeft wel beeld. De waardes zijn echter heel slecht.

De DM800 doet het dan niet, die heeft een betere afstelling nodig.

Zoals het er nu naar uitziet wordt de motor dus niet aangestuurd en is hij of defect of moet ik de aansluiting even controleren.

 

Ben benieuwd of er bij mij ook een testlampje op zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...