Ga naar inhoud


Traag zappen met incubuscamd


espresso

Aanbevolen berichten


Ik draai met dezelfde image en ik ben er erg tevreden over. Die HD skin is echt super! Maar je hebt gelijk dat standaard incubuscamd die je installeert erg traag zapt. Ik heb het volgende prio bestand in eerste instantie van het weekend aangemaakt en dat gaf een aanzienlijke verbetering. Nu is het zappen normaal te noemen smile

Ik weet niet wat voor abo je hebt maar deze is nog voor een settop (binnen enkele dagen eindelijk eens naar een volwaardig pakket smile ) Er valt vast veel aan te verbeteren, maar de Nederlandse zenders gaan er prima mee.

Als je een PM stuurt met email adres dan kan ik het bestand wel even mailen als je geïnteresseerd bent.

 

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast satellietlover

Kun je mij eens enkele tips geven voor het aanmaken van een goede prio file.

Ik heb hier tv-vlaanderen en heb nu een zaptijd van bijna 5 seconden.

Is het wijzigen van de prio file voldoende om de zaptijd te verminderen of zijn een aantal lijnen in de incubus config ook van belang.

 

Verder draait mijn ipbox uitstekend met de laatste nlb image.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellietlover

Wat noemen jullie zeer snel. Ik heb ook nog altijd mij dreambox en dat noem ik pas snel zappen.Daarmee zap je echt zoals vroeger bij de analoge ontvangst via de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellietlover

op mijn dreambox heb ik mijn tvv kaart zitten(seca3) met cccam als softcam. Met mijn tweede dreambox in de slaapkamer(zonder kaart)maak ik verbinding met de eerste dreambox.De twee dreamboxen zappen beiden even snel.

heeft mgcamd dezelfde werking als een cccam?Ik heb al eens een gelijkaardige tip gekregen van astradriver maar ik heb het nog niet aan de praat gekregen.

please pm me over andere mogelijkheden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satellietlover
op mijn dreambox heb ik mijn tvv kaart zitten(seca3) met cccam als softcam. Met mijn tweede dreambox in de slaapkamer(zonder kaart)maak ik verbinding met de eerste dreambox.De twee dreamboxen zappen beiden even snel.
heeft mgcamd dezelfde werking als een cccam?Ik heb al eens een gelijkaardige tip gekregen van astradriver maar ik heb het nog niet aan de praat gekregen.
please pm me over andere mogelijkheden


Mgcamd is "client" only, en kan dus geen kaarten lezen, maar is daardoor wel zeer snel!
Ik heb even je berichten bekeken, en zo te zien bezit je de volgende setup (verbeter me als het niet klopt):

ipbox9000HD
dreambox 600PVR (TVV kaart)
dreambox DMxxx

Aangezien ccccam met de ietwat kinderlijke policy komt om alleen op dreamboxen te willen draaien, is het natuurlijk verstanding om een cardsharing setup te gebruiken die echt cross-platform is (en dus over zo'n beetje de hele range aan satelliet ontvangers draait). Daardoor komen we al gauw terecht bij newcs/mgcamd.

Het komt er dan bijvoorbeeld als volgt uit te zien:

ipbox9000HD -> alleen mgcamd
dreambox 600PVR (TVV kaart)-> newcs/mgcamd +TVV kaart
dreambox DMxxx -> alleen mgcamd

Newcs is bijvoorbeeld ook te verplaatsen (uiteraard wel een andere binary) naar de ipbox9000HD, waardoor het er zo uit komt te zien:

ipbox9000HD -> newcs/mgcamd +TVV kaart
dreambox 600PVR (TVV kaart)-> alleen mgcamd
dreambox DMxxx -> alleen mgcamd

Als je eens verteld welke images (op de dreamboxen zowel als de ipbox9000HD) je gebruikt wil ik hier wel een complete setup posten die je eens kunt proberen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satellietlover
als het goed is moet je een mailtje hebben ontvangen met mijn configuratie


Ik heb door de PM's gebladerd, en m'n mail box bekeken, maar heb volgens mij niets binnengekregen smile
Heb je maar even een PM gestuurd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...