Ga naar inhoud


Is er geen mogelijkheid om buiten de EPG-tijden op te nemen.


SatBaron

Aanbevolen berichten

Kathrein UFS 910 met alleen de orginele 1.06 Firmware erin.

 

Mijn vraag: Is er de mogelijkheid om bij het opnemen van een programma dit buiten de EPG-tijden om te doen.

Met andere woorden: Is het mogelijk de EPG-tijden op de één of andere manier ergens mee te kunnen uitschakelen.

Anders zou dit wel wenselijk zijn om het in een volgende firmware versie te kunnen "versieren" ?

 

Gisterenavond wilde ik een opname maken van een programma wat negen minuten te vroeg was begonnen.

En u raadt het al, na negen minuten sloeg de opname af en had dus maar 9 min. van dat programma op mijn HDD staan, waarbij ik daar in de eerste instantie geen erg in had, pas toen het programma was afgelopen en het terug wilde bekijken.

Pfft, wat een terleurstelling zég !

 

Met belangstelling zie ik uw antwoord tegemoet.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan dit nu al "oplossen" in de huidige versie. De manier waarop voelt echter niet "natuurlijk" aan.

Zodra je op de zender bent waar je het programma op wil nemen en op de opname knop drukt, moet je direct met je "cursor" op het pijltje naar boven drukken. Op het scherm kun je dan de begin en eind tijd van de opname aanpassen.

Je kan zelfs ook een geheel andere tijd programeren voor een geheel ander programma op dit kanaal.

Voor begintijd en eind tijd kun je of met de pijltjes links/rechts omhoog of omlaag gaan. Makkelijker is misschien om gewoon met de cijfers de gewenste tijden in te toetsen.

Als je een programma voor de volgende dag of misschien zelfs een paar dagen later wil programmeren, kun je het beste 23.59 intoetsen en dan met het pijltje de daggrens overschrijden en dan opnieuw met de nummers de gewenste tijd in vullen (of de truc met 23.59 herhalen als je nog een dag verder moet).

Dit werkt goed voor mij. Ik ben nog steeds verbaasd dat er geen betere methode is, dus als iemdand deze weet, publiceer dan graag even....

mvg

Sattekop

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

NB. er is ook een opname functie in de webinterface die je in AAF hebt.

hxxp://192.168.x.xxx (de IP van je Kathy)

Kies de "record" option en dan info invoeren.

Ik gebruik dit niet zo vaak, dus geen info hoe goet het werkt.

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo sattekop,

 

Hartelijk bedankt voor je reaktie op mijn vraag.

 

Citaat:
Dit werkt goed voor mij. Ik ben nog steeds verbaasd dat er geen betere methode is, dus als iemdand deze weet, publiceer dan graag even....

Dat bedoelde ik nu ook, dat er geen betere methode in de firmware zit om b.v. het gebruik van de EPG-tijd naar wens IN/UIT te kunnen schakelen.

Jouw uiteenzetting is mij bekend en zelf gebruik met de AB de rode opname-toets > OK-toets [Opname loopt] meteen nogmaals de rode opname-toets en verruim de opname met de rechter pijltjes-toets.

 

Maar ooit kom je daarmee wel eens in tijdnood wanneer een uitzending nét voor de tijd start, dan kan het gebeuren dat de opname direct daarna automatisch weer beëindigd.

Pech dan want daadoor mis je net het begin ervan.

Ook krijg je dan niet de juiste informatie maar de info van het huidige programma waarin de tijd nog niet was verstreken, dus nog van het vorige programma.

 

Misschien is dit ook te omzeilen door de tijd in de ontvanger te verzetten, maar dat moet ik nog uitzoeken of dit een goede optie is.

 

Ik gebruik de Kathrein alleen met de orginele 1.06 Firmware erin en heb hem dus ook niet aangesloten op het internet.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Voor de Nederlandse kanalen heeft de EPG toch niet zo veel waarde?

Ik heb alleen maar now en next.

Hebben jullie dan een uitgebreidere EPG op de UFS922?

De TVTV EPG werkt bij mij alleen op de Duitse kanalen en een paar Engelse en dergelijke.

Ik heb zelf ook een UFS922.

Welke CAM werkt bij jullie probleemloos?

Ik krijg steeds de melding, programma gecodeerd.

Dan tien seconden geen beeld en dan komt het beeld weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-calculator,

 

Citaat:
Ik heb alleen maar now en next.

Op de NL kanalen, ik ook. Op de meeste Duitse kanalen een uitgebreide EPG.

 

Inderdaad heeft de EPG van CD geen waarde, alleen werkt de tijd van begin/einde natuurlijk ook daarmee.

Op de meeste Duitse en Oostenrijkse TV kanalen is het zoals het eigenlijk behoort te zijn.

Wat dat betreft zou CD daar eens in de "leer" moeten gaan.

Maar gelukkig heb ik daar niets meer mee te schaften, omdat ik ze fijn heb opgezegd. Over de bank genomen kijken mijn vrouw en ik de meeste tijden naar de buitenlandse FTA kanalen die vaak betere programma's uitzenden dan de NL kanalen.

Voor het NL nieuws heb je aan Nederland 1 genoeg.

 

Met de UFS910 werkt bij mij de Aston 1.07 probleemloos, iig beter dan met de originele CAM van CD.

 

Citaat:
Ik heb zelf ook een UFS922.

Welke CAM werkt bij jullie probleemloos?

Ik krijg steeds de melding, programma gecodeerd.

Welke CAM gebruik je dan in de UFS922 ?

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de nieuwe FLASH versie : AAF_First_SVN-V2_UFS910-Flash

kan je plugins, epgrefresh gaan afhalen.

installeren

 

en dan herstarten.

als je dan eenmaal herstart bent, ga dan 5 min op NED1 staan.

kijk dan maar in je epg op alle tv-vl en C+ zenders,

epg voor 3 dagen .

 

uiteraard, zolang TV-vl en C+ weer niet gaat prutsen.

 

effen proberen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...