Ga naar inhoud


[DM7025+] is dit mogelijk 2 lnb's zonder diseqc


antonlamers

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

een vraagje voor een collega van mij die aan het twijfelen bracht.

Als ik een schotel heb met 2 sinlge lnb's.

Is het dan mogelijk om d eene lnb op tuner 1 te zetten en de ander op tuner 2. en dat ik dan ook nog kan opnemen van omroep gelderland en kijken naar rtl4.

Of rtl4 opnemen en kijken naar TMF.

 

Anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 schotel met 2 lnb's. Dan kijken die lnb's vast niet naar dezelfde positie. Dus elke tuner heeft dan z'n eigen satelliet.

Je kunt dan niet naar twee zenders op dezelfde satelliet kijken/opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en je kan natuurlijk 2 lnb's in 1 een zogenaamde twin lnb gebruiken. Dan heb je 1 sat. waar je 2 tuners op aansluiten kan.

In jouw voorbeeld schets je kijken naar tv gelderland en opnemen van rtl4. tv gelderland zit op Astra 23.5 en rtl 4 zit op Astra op 19.0 graden Oost. Dit kan dus met 2 losse lnb's naast elkaar. Echter in je andere voorbeeld schets je kijken/opnemen van Rtl4 en MTV, deze zitten bijde op Astra 19 gr. Oost Dit wil weer niet met 2 lnb's naast elkaar. In jouw geval adviseer ik je een monoblock LNB aan te schaffen met naar keuze 1,2 of zelfs 4 tuner aansluitingen. Hierin zit wel een Disecq switch ingebouwd en je bent dus wel een ontvanger nodig die Disecq 1.0 ondersteund, maar in het geval van een twin tuner zal deze dat wel ondersteunen. laugh

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...