Ga naar inhoud


Relook 400 start niet op (alemaal sterretjes in display)


GNcontrol

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik had tijdelijk mijn Relook 400 afgekoppeld om een andere ontvanger uit te testen. Maar bij het opnieuw aansluiten van de 400 wilde deze niet meer booten. In het Display allemaal sterretjes.

 

Omdat ik aanvankelijk dacht dat de bootloader defect was, heb ik de 400 opnieuw voorzien van een bootloader middels jtag 1.4.

 

Helaas geeft dit geen oplossing; de box blijft alleen maar sterretjes geven.

 

Heeft iemand nog een tip ?

 

Vriendelijke groet,

 

GNcontrol

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je d image er ook opnieuw ingezet?

 

Als dat ook niet wilde werken... sluit even een console kabel op de seriele poort aan, dan kan je precies volgen wat er gebeurt.

 

Probeer ook even zonder harddisk op te starten.

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere voeding heb ik zo 1-2-3 niet voorhanden.

 

Ik heb nog wel de spanning gemeten die op de HD staat, en dat is keurig 5 & 12 volt.

 

Weet je zo ook waar op de voeding de zwakke plekken zitten ?

Van een collega met een Dreambox 7025 weet ik b.v. dat er een aantal specifieke elko's moeten worden gewisseld als daar voedingsproblemen zijn.

 

Groet,

 

GNcontrol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het zelfde probleem, alleen ging mijn voeding draaient tenonder (al een week wat schokkerig beeld en steeds zwart beeld) en na een herstart alleen maar sterretjes op de display.

 

Bij mij was het een condensator (C12 10v 1000uf 105c een bruine).

 

Deze zorgde ervoor dat de 3,3v gedaald was naar 1,8 en een hoop ruis op de scope.

 

Ook heb ik de knoop cel op het moederboard vervangen die gav nog net 2v inplaats van 3.

 

De grote elco bij de netspaning 400v 100uf 85c stond bol en is dus uit voorzorg vervangen.

 

Als je een schema hebt van de voeding heb ik daar wel belang bij dat maakt het zoeken de volgendekeer makelijker.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben door tijdgebrek nog niet aan het solderen toegekomen, maar heb al wel een (deel) schema van de relook 400 voeding gevonden;

 

[img:left]ccf2009021500000.th.jpg[/img]

 

a>

 

Op het Denktenk forum waren ook problemen met de 400 voeding gemeld, en iemand heeft in dat topic dit schema ge-upload.

 

Binnenkort schroef ik de relook wel open, ik laat de resultaten hier wel weten.

 

Groet,

 

GNcontrol

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels is de Relook 400 op de werkbank geweest.

 

Ook hier was C12 de boosdoener. Hoewel deze elco op een analoge multi-meter op zich wel O.K. leek, heb ik toch maar een ander exemplaar in de voeding gesoldeerd, en met resultaat !

 

De Relook mag weer zijn kunstjes vertonen...........

 

Groet,

 

GNcontrol

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi,

 

Op de printplaat staat: SDG-04080 REV.D.

 

Er zit een keramische condesator op (rood/bruin C11, tekst: 2A333J) en 2 lichtblauwe keramische condensatoren

C12 (tekst: geen idee) en C13 (tekst: B 222K 1KV).

Ik weet niet zoveel van electronica, kan ik de condensatoren vervangen door elk type condensator (dus anders dan keramisch) als de waarden maar overeenkomen?

 

Volgens het schema C11 (1uF en 50V), C12(1000 uF en 10V) en C13 (470 uF en 10V).

 

groet,

toro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

hallo

 

ja als je ook maar om de temp aanduiding denkt 105c

 

bij mij ging c12 er al weer na een half jaar stuk omdat deze daar dus waarschijnlijk niet aan voldeed.

 

klacht wat dit veroorzaakte was dat even het beeld stil staat en het opstarten soms niet lukte.

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo,

 

Ik heb inmiddels ook de beruchte sterren in m'n display van de 400 staan.

Eerst een Jtag kabel gemaakt, bleek niet te helpen..

Daarna C12 doorgemeten(idd, had ik eerst moeten doen!) en deze bleek 1,8V te hebben.

Ondanks dat ik weinig ervaring heb met solderen wil ik het toch gaan proberen.

 

Inmiddels de elco's/desoldeerdraad etc. besteld, video's op youtube bekeken, forums gelezen. cool

Alvast stiekem op een oud pc-moederbord geoefend.

Wat me niet duidelijk is of die condensator nog op een bepaalde op het board moet(plus/min).

En zoja is dat makkelijk te zien?

 

 

 

 

Formuler F1 - OpenPli 4 # 1 TB WD Elements USB # 19,2/23,5
Golden Media 990 CR HD SPARK - OpenATV 4.2
VU-Solo - OpenPli 4
Amino AmiNET130M - FTTH

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...