Ga naar inhoud


Doshu was afgelopen weekend in Nederland. ( Aikido)


Fatfreddy

Aanbevolen berichten


Het is ook geen vechtsport maar een gevechtskunst. Is inderdaad wat anders dan dat getrek en fysieke kracht die meestal bij Judo gebruikt word. Ik vind je opmerking dat je dan beter op showballet kunt gaan overigens denigrerend maar dat ben ik ondertussen wel gewend van je of ik moet het in de categorie "Wat een boer niet kent vreet ie niet plaatsen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Fatfreddy
Dat is juist het mooie van Aikido grootte en fysieke kracht doen er niet toe mits goed uit gevoerd.


Kun je beter op showballet gaan, dit heeft toch niets met een vechtsport te maken smirk
Maar dat is mijn mening natuurlijk, ik zal er wel geen verstand van hebben als ex wedstrijd judoka. wink


Sjaak,

jouw reactie verbaast me. Ik heb jarenlang zowel judo gedaan (1e dan) en Jiu-jitsu. En zelfs ik kan zien dat er veel overeenkomsten zijn met deze 2 vechtsporten. Sterker nog ik vind het erg mooi om te zien ! Maar ja meningen (zoals jezelf zegt) kunnen verschillen !

groet,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zonder denigrerend te zijn vind ik dit een wat flauwe voorstelling. Veel van hetzelfde en alles ingestudeerd.

Ik heb eerder shows gezien van diverse vechtkunsten en dan braken er af en toe nog wel eens een paar botten. Die gaven echte spektaculaire demonstraties weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vlg wiki

 

Aikido vrij vertaald "de weg van harmonie met Ki"

 

Volgens O-Sensei moest het woord Ki in de breedste zin van het woord worden opgevat. Het behelst onder andere: natuur, medemens, en ook Uke. Dit zien we terug in de technieken. Men botst niet met Uke, maar is in harmonie. Als je dat toepast op je technieken, ben je met Aiki bezig. Het woord Do geeft een boeddhistisch tintje aan de krijgskunst; het geeft aan dat het uiteindelijke doel spirituele verlichting is. Hier is men bij de meeste dojo echter niet actief mee bezig. Dat is vooral omdat men eerst de vormen moet leren alvorens er los van te kunnen komen.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik het mee eens.

Ik zou wel eens willen zien wat er zou gebeuren als die paar jonge knullen los zouden mogen gaan.

Dit was meer eens soort "So you Think You can Dance".

Goed ingestudeerd en prachtig uitgevoerd, maar helaas weinig realistisch.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

zag heel toevallig deze post.

 

ik kan maar één ding zeggen : het gaat hier wel degelijk om een demonstratie en ook om de mogelijkheid een leek te tonen wat er kan.

Zelf heb ik net mijn 1ste dan karate binnen en ik ben bruin in judo, dus ik heb wel een klein beetje evaring in demonstraties.

 

op een demo kan je ook niet een levensechte situatie nabootsen.

Ook op onze demo dagen is alles "ingestudeerd", het zou niet de eerste keer zijn dat er een foutje gemaakt word met een blauwe plek of breuk tot gevolg :D

 

uiteraard zijn beide technieken totaal niet te vergelijken.

Aikido zit in het vak verdediging, karate in aanvallen.

aikido maakt zoals je ziet gebruik van de macht en kracht die een tegenstander uitvoerd en dat is op de film "een beetje te duidelijk", maar een vriend van mij heeft een vergaande graad in aikido, als je daar op los gaat ..tja

ze mogen nog met 3 zijn, vliegen doen ze zeker wink

 

toch leuk dat hier ook nog zo'n liefhebber zitten buiten ons schotelwerpen smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...