Ga naar inhoud


Asus O!Play HDP-R1


mietde

Aanbevolen berichten

Heb voor dik 80 euro voor de slaapkamer een Asus O!Play HDP-R1 netwerk mediaspeler aangeschaft.

 

Ik wilde een eenvoudige en goedkope oplossing om daar met name m'n videocollectie af te kunnen spelen.

Veel video_ts mappen, dvd iso's, mpeg's, divx en rm files.

 

Voordelen:

Prijs

Passief gekoeld

lekker snel, aan in enkele seconden en reageren op IR commendo's zijn vrijwel realtime, bij het navigeren naar een map boven of onder moet er een seconde of zo gewacht worden, gaat echt snel iig.

Speelt nagenoeg alles af al heb ik wel wat rm files die het niet doen en waar mijn sbox geen probleem mee heeft.

lage stroomverbruik

 

Nadelen:

De blauwe leds zijn veels te fel, typisch zo'n jeugdige casemod feature of van die hdmi kabels met ledje erin.

Je moet er maar van houden.

De led in de piepkleine voeding ligt achter mijn tv en nu heb ik daar dus ambilight...

Interface had ook wat mooier gemogen.

 

Twijfel:

De remote, voor het geld een prima remote maar ik ben toch nog beter gewend.

De laat ik zeggen ronde plaatsing van de knoppen vind ik persoonlijk wat minder geslaagd, op de tast de knopjes "tellen" vind ik toch wat minder gemakkelijk maar deze bijgeleverde remote is zeker beter dan 90% van de gewoonlijk bijgeleverde remotes krijgt.

 

 

Kan d'r nog een heel verhaal aan vast knopen, heb toen ze net uit waren ook een popcorn gehad maar ik ergerde me mateloos aan de trage interface en heb het ding meteen weer doorverkocht.

 

Deze Asus mist nagenoeg alle extra's maar als je een onhoorbare mediaspeler zoekt die video afspeelt snel aanvoelt en niet te veel stroom vreet dan heb je aan deze Asus een prima mediaspelertje.

 

D'r zijn overigens wat extra mogelijkheden zoals de esata connector maar daar doe ik vooralsnog weinig mee.

Er zijn al wat aardige tweak mogelijkheden met eventueel nog wat moois in de nabije toekomst maar vooralsnog beschouw ik dat niet als aankoopargument.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...