Ga naar inhoud


Vreemd Kathi 910 boot probleem


Quirino

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb na een vastgelopen flash opdracht met KCC3.2 mijn Kathi met een usb (kathrein --> ufs910) gerestored.

Nu blijft hij in een loop. Als ik hem opstart dan springt ie meteen naar de standby met datum en tijd op het display. De datum en tijd zijn volledig willekeurig en kloppen niet bij elke herstart is de datum en tijd anders.

Jammer is dat de Kathi niet echt wil opstarten. Bij het aandoen komt hij eerst met Kathrein UFS910 en snel daarna komt er een streepje bij : Kathrein UFS-910 dat is ook echt alles, even daarna springt hij weer op een willekeurige tijd en datum.

Met de KCC kan ik de Kathi alleen pingen op 192.168.222.1, maar telnet en dergelijke werken niet, dus ik kan hem niet meer terug flashen met een backup IMG en KIM.

 

Wie kent dit probleem en weet wat ik kan doen om mijn lieve kathi weer werkend te maken?

 

Bij voorbaat dank.

Quirino

 

 

Kubuntu/Xubuntu laptops, Nokia 9302S, twinhead (13e,19e), Kathrein 910.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

je kan twee dingen doen.

 

ofwel een usb stick met daarop de originele flash versie.

en dan usb erin, menu knop indrukken en dan kathrein aanleggen tot je ziet staan emergency .... en dan flasht hij en kan je herproberen.

 

of met kcc een notfall doen met null-modem kabel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satmann,

 

Dank je voor je snelle reaktie.

Het eerste wat je beschrijft heb ik geprobeerd met de 1.06 versie. (ufs910_fw1.06). Hierna kwam hij in de willekeurige datum

stand.

Ik heb geen nulmodem kabel en geen laptop met een com poort.

 

Zijn er andere mogelijkheden?

 

Groet,

Quirino

 

Kubuntu/Xubuntu laptops, Nokia 9302S, twinhead (13e,19e), Kathrein 910.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kathrein krijgt pas een goede datum en uur als hij aangesloten is op je coax die aan je diseqc hangt.

 

als dat ook niet lukt effen een nullmodem gaan halen in de winkel.

heb jij eigenlijk altijd nodig wink zeker als je eens verkeerd gaat flashen en je box precies "dood" lijkt...maar dat is hij niet...enkel schijndood :D

maar dan kan je enkel nog leven in krijgen met nullmodem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was vanmiddag aan het rommelen met de kathi

ineens ben ik het AAF menu en alles kwijt

ziet ook geen lnb's meer

kortom dit lijkt op dood

nu heb ik die flash usb nog niet uitgeprobeerd

maar als dat nou niet wil lukken

dan zou dus de nulmodemkabel over blijven

en daar zit mijn probleem

nulmoden en netwerk aangesloten

kcc 3.2 experten / verbinden

kathi inschakelen

en dan gebeurd er dus niets

 

zijn er dan nog mogelijkheden ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je KCC v1.2 bedoelt, daar zit geen expert tab in. dus dan kom ik niet verder.

als je Kathi-up v1.2 bedoelt, dan moet ik zeggen dat er wel wat gebeurt. ik wijs 'm naar de notfal-image maar halverwege blijftie weer hangen.

ik moet zeggen dat ik al wel 1 stap verder ben, maar daar houdt het wel mee op. het lukt me niet om of een notfal image erop te krijgen of een gewone basis-image.

de usb stick lukt ook mniet.

kortom, m'n ideetjes beginnen op te raken.

 

grt jp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb een bootprobleem na problemen met indian summer dream, kreeg daarna bij het booten enkel het kathrein display en reageerde nergens op, ik heb de procedure van Kathrein zelf gevolgd met hyperterminal (putty) en tftpna de herstart krijg ik alleen een rode led , dus ook geen display, met hyperterminal is hij ook niet te bereiken dus in feite kan ij dus niks meer usb enz.

Ik heb Kathiup geprobeerd met 0 modem kabel en crosscable

en Default en Setenv aangeklikt, dan gaat hij wel lopen en aan het eind zie in het logscherm Boot en gebeurd er verder niks , als hem daarna aanzet blijft toch de rode led branden, ik heb ook geprobeerd via Kathiup de nothfall image te laden en te flashen , hij gaat dan kopieren en op een gegeven moment staat in het logscherm ERROR!!!, hij kopieert wel vrolijk verder maar na afloop gebeurd er wederom niks.

 

Is ergens trouwen een goede beschrijving te vinden van Kathiup ? zoek me rot maar kan niks vinden.

 

Alle tips zij welkom en worden zeer gewaardeerd.

 

BVD.

 

Chokey

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste C,

 

als je box nog tekenen van leven geeft, dan moet hij ook via hyperterminal en een serieel 0 modem kabel nog te bereiken zijn. Je moet natuurlijk wel de juiste instellingen in hyper terminal aangeven.

 

Vervolgens zou ik de oorspronkelijke procedure volgen, die hier al meermalen is aangegeven en die bestaat uit:

 

geheugen van de box geheel leegmaken

 

en het emergency boot bestand opnieuw aanbrengen

 

en daarna exact de aangegeven procedures volgen.

 

Dat kan eenvoudig met knippen en plakken om fouten te voorkomen.

 

En dan werkt het beslist weer goed.

 

En je vergeet de volgende keer beslist niet meer om eerst de 2nd stage bootloader uit te zetten, alvorens wat te gaan prutsen.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via Kathi-up is dit allemaal veel makkelijker

 

in het rechter window de default environment var. laden wegschrijven en vervolgens de flashprocedure uitvoeren

als image hiervoor kun je de notfall 1,06 gebruiken

in die gevallen waar KCC bij mij niet meer functioneerde, inderdaad door het vergeten van de second bootloader, bracht Kathi-up de boel weer tot leven

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bram,

 

Dat is het nou juist, gister kwam ik nog serieel in hyperterminal , kon bijna niks in typen daarna Putty gebruikt en dat ging goed, vervolgens de emergency procedure gebruikt van Kathrein daarna weer gepropeerd te booten en toen alleen een rode led , geen teken van leven en ik kan hem dus niet meer bereiken met hyperterminal of putty, vandaag dus kathreinup geprobeerd en lijkt hij toch verbinding te krijgen en zie je dus activiteit in de groene balk, echter als het ten einde is zie je in het log scherm "boot" en gebeurd er verder niks .

 

Groet,

 

Chokey

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat eerdere posting.

 

Citaat:
Reparatie via Com, geen werkende netwerkverbinding nodig.

 

Anleitung mit Hyperterminal von WinXP

1. Hyperterminal starten (Programme>Zubehör>Kommunikation>Hyperterminal [Enter]

2. Bei Erstaufruf: Neue Verbindung>abbrechen

3. Datei>Eigenschaften>Verbindung über COM1 (oder 2,3); Konfigurieren> Bits pro sek:115200,Datenbits:8, Parität:keine, Stppbits:1, Flussteuerung: kein; Übernehmen, OK,OK

4. PC mit der Kathrein mittels NullModem-Kabels verbinden

5. Recyver einschalten und GLEICH die [Enter] Taste mindestens 2x schnell hinteranander drücken

Im uboot-Prompt muss der Text mit Meldung: STB7100-Ref> stehen

 

dann

setenv boot_param_version 1

setenv board stb7100ref_27

setenv bootcmd bootm a0040000

setenv bootdelay 1

setenv ethaddr 00:50:fd:ff:ab:b9

setenv autoload n

setenv ipaddr=192.168.1.20

setenv serverip=192.168.1.80

setenv netmask 255.255.255.0

setenv defbootargs console=ttyAS0,115200 root=/dev/mtdblock3 mem=32mbigphysarea=1024 coprocessor_mem=2m@0x04000000,2m@0x04200000

saveenv

setenv bootargs console=ttyAS0,115200 root=/dev/mtdblock3 mem=32m bigphysarea=1024 coprocessor_mem=2m@0x04000000,2m@0x04200000

saveenv

setenv defbootargs console=ttyAS0,115200 root=/dev/mtdblock3 mem=32

mbigphysarea=1024 coprocessor_mem=2m@0x04000000,2m@0x04200000

 

setenv bootmtd set bootargs $defbootargs;boot

saveenv

 

Danach hat Kathi gebootet und mich mit einem Wilkommen begrüßt!

 

 

Zo heb ik hem al meerdere Kathy's terug tot leven gewekt,de opdrachtregels kan je via copy paste invoeren.

Als je hem zo niet aan de praat krijgt vrees ik dat het je nooit zal lukken. Maar ik ben ervan overtuigd dat hij zeker niet overleden is.

 

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

heren,

 

ik loop tegen hetzelfde aan als Chokey, de hele procedure gevolgd, default valeu daarna nfs, 1.06 notfal erin hij begint te lopen en ook ik blijf daarna dus steken op het moment dat " boot " in het scherm verschijnt.

daarna gebeurd er niets meer.

ik had last summer dream V2 in flash staan en geen HD onboard.

 

groet jp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een update;

 

gedaan zoals bangkok ons laat zien

alles loopt goed tot de laatste zin in het voorbeeld

en weigert vervolgens te booten

de fout zit kennelijk bij " bad magic number " ?

hier de foutmelding:

 

STB7100-REF> setenv bootmtd set bootargs $defbootargs;boot

## Booting image at a0040000 ...

Bad Magic Number

STB7100-REF> saveenv

Saving Environment to Flash...

env buffer crc = 3714a362, data = 85e0000c

..

 

Un-Protected 2 sectors

Erasing Flash...

.. done

Erased 2 sectors

Writing to Flash... .done

..

 

Protected 2 sectors

 

 

grt jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...