Ga naar inhoud


[DM7025] Dreambox vastgelopen?


pgeersen

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: pgeersen
De melding enigma loading blijft in beeld en de DB startdus niet door. Nu ben ik er al een tijdje uit en weet dus niet (meer) hoe ik het probleem oplos.
Hoe en waarmee zet ik welke software er op?


Nieuwe software flashen doe je het makkelijkste door de box uit te zetten en daarna de "down" knop ingedrukt houden terwijl je de box aanzet. Nu zie je onderin het schermpje STOP staan en het IP adres van de box.
Nu ga je in de browser naar dit IP adres en daar selecteer je firmware flash. Vervolgens kies je de nfi file die je wil flashen en dan klik je op flash. Als hij klaar is kan je de box opnieuw starten en staat de nieuwe software er op.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caddydriver
Origineel bericht van: Golfdiesel
Origineel bericht van: pgeersen
De melding enigma loading blijft in beeld en de DB startdus niet door. Nu ben ik er al een tijdje uit en weet dus niet (meer) hoe ik het probleem oplos.
Hoe en waarmee zet ik welke software er op?


Nieuwe software flashen doe je het makkelijkste door de box uit te zetten en daarna de "down" knop ingedrukt houden terwijl je de box aanzet. Nu zie je onderin het schermpje STOP staan en het IP adres van de box.
Nu ga je in de browser naar dit IP adres en daar selecteer je firmware flash. Vervolgens kies je de nfi file die je wil flashen en dan klik je op flash. Als hij klaar is kan je de box opnieuw starten en staat de nieuwe software er op.


En dat alleen als je netwerk het nog/doet,anders moet je het met een kabeltje(nulmodem)aan je computer doen met het progje dreamup.

Groeten de Caddydriver.


Onzin, dat kabeltje kan je in de otto gooien (of op marktplaats zetten) want bij een 7025+ (en hoger) kun je altijd via het netwerk flashen. Ik had dat kabeltje,toendertijd,nodig bij het flashen van m'n 600, maar nu niet meer. Dus kan hij weg... cool

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

gooi hem niet weg, als je 2nd stage bootloader gewist is heb je nog steeds een seriele kabel nodig. (je moet dan flashen met de 1st stage bootloader, en dat kan alleen serieel).

 

Gebeurt niet vaak, ik heb het zelf precies 1x gehad, en dat was toen ook direct de laatste keer dat ik met multiboot 'oplossingen' gespeeld heb. (want dat was de oorzaak)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Nieuwe software flashen doe je het makkelijkste door de box uit te zetten en daarna de "down" knop ingedrukt houden terwijl je de box aanzet. Nu zie je onderin het schermpje STOP staan en het IP adres van de box.


als ik op het knopje naar "boven" "up" indruk zie ik ook het STOP commando met het ip adres. Is deze manier niet goed?

anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zou het ook moeten lukken. Dan via je netwerk contact maken met je DB en de nfi file uploaden. Bij gereed zijn BD uitschakelen en na een minuut weer aan zetten en de rest zou vanzelf moeten gaan.

Dreambox 7025+

PLI Jade latest version powered

wat ik gisteren deed weet ik niet meer maar het word wel mijn hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...