Ga naar inhoud


originele ci module in e2 aaf


kersen

Aanbevolen berichten

Het is me nog steeds niet duidelijk of de ci module herkend moet worden in e2 flash. Ik gebruik mbox met AAF first svn.

Mijn originele canaal digitaal ci-module wordt dus niet gevonden in het menu - setup - ci modules. Mijn 2de vraag is wat er mogelijk is om mijn lokale kaart te laten lezen op de Kathrein zelf, zonder dat ik deze via b.v via mijn db moet doorsharen (intern). Ook is me nog niet duidelijk wat je kunt of moet toekennen aan je ci-module in menu - setup - ci module assignment.

 

veel dank.

 

 

dreamboxpvr600 / kathrein uf910

Hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas het werkt niet.

Helaas begrijp ik ook nog steeds niet of het technisch ooit zou kunnen werken en mijn vraag hierover blijft onbeantwoord.

 

Inderdaad schijn je het met een DB op te kunnen lossen of misschien ook met een phoenix.

 

Ik blijf hopen op een gebruiksvriendelijke oplossing....?!

 

 

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

her rare is dat de module helemaal niet herkend wordt. Zelfs niet met de originele firmware 1.06. Zodra ik de module er in steek dan loopt het beeld vast. In de e2 versies loopt mijn beeld wel door,, maar wordt de module ook niet herkend. Ben ook al eens terug naar de winkel waar ik hem gekocht had terug geweest. Ze hebben hem toen ik een andere humax reciever getest, en die kon de module wel herkenen. Bekend probleem ??? ps. de originele firmware is met 2nd bootloader en heb ik als kim bestandje geflashd.

 

dreamboxpvr600 / kathrein uf910

Hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kersen,

 

Heb je de Release Candidate 2.02 firmware al geprobeerd? Ik heb zelf (nog) geen CI module, maar ik las in de beschrijving dat de ondersteuning van CI modules in deze firmware verbeterd was. Misschien kan je er iets mee.

Er bestaan al een Notfall (Notfallimage_202RC.part1 + part2) versie die net als de standaard (ufs910_fw2.02rc)lekker met de een usb stick geflashed kunnen worden.

 

----------------------------------------------------

Opmerkingen bij de 2.02rc versie:

* Timeshift - Problem bei Erreichen der 4GB-Grenze

* Timeshift - TS stoppt zu früh, ist Aufnahme-Ende erreicht so stoppt TS, obwohl Wiedergabe noch nicht beendet ist

* Timeshift - nach Timeshift beenden (vorher REC und EXIT), konnte man Receiver nicht per Standby-Taste ausschalten

* BBC HD / ARTE HD DVB Sub * BBC 1 London TXT Problem

* VFD Icons integriert, außer Dolby Digital

* nach PIP/HDMI-Auflösung umstellen Receiver nicht bedienbar, außer nach EXIT/MENÜ-Taste

* SI-Aktualisierung über Nacht startete auch wenn gerade eine Aufnahme läuft

* Pfeifen auf Scart-Ausgang bei Einstellung "Dekodiertes PCM" -> um dieses abzustellen muss auf "SPDIF" umgestellt und der Receiver neu gestartet werden Hinweis: Wirkt nur wenn kein HDMI-Kabel parallel zum Scart-Kabel angesteckt ist

* Common Interface -> CAM Unterstützung Hinweise

* Nach der Aktualisierung des Receivers ist im "Menü -> Service-Menü" die Werkseinstellung durchzuführen

* Sollte bereits die Softwareversion 2.00 installiert sein, so empfehlen wir das Update mittels USB-Stick durchzuführen. * Während des Update-Vorgangs muss die angeschlossene externe USB-Festplatte vom Receiver getrennt werden

* Während der Wiedergabe einer Aufnahme kann im Display die Meldung: "Error same pos" erscheinen. Dabei handelt es sich um keinen Fehler sondern um eine interne Test-Anzeige, die im finalen Release wieder entfernt wir

 

Kubuntu/Xubuntu laptops, Nokia 9302S, twinhead (13e,19e), Kathrein 910.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...