Ga naar inhoud


[UFS910] probleem om bootmenu te zien


PaulCl

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn box al vele maal virtueel kapot gekregen na flashen en met allerhande methodes terug aan de praat gekregen maar mijn huidig probleem krijg ik niet opgelost blushconfused

 

Ik kan eender welke niet-E2 firmware flashen met de USB stick en dan opstarten en met KCC BA en bootmenu installeren maar bij het booten komt geen bootmenu. Als ik via KCC een andere optie kies met "change image" en reboot dan blijft de flash image booten.

 

Heeft er iemand een idee want ik ben einde raad.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


paulCl,

 

gebruike je de multi-boot methode?

of de ouderwetse ba met verschillende partities?

 

anders je woont 10 min van mijn deur :-)

geef een pm als het niet lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi SatMann,

 

Ik ben soms nogal conservatief en gebruik nog steeds de ouderwetse BA methode :D

 

Het probleem is ondertussen opgelost. Ik ben een beetje met UFS910FlashSuite aan het stoeien geweest en nu werkt het weer. Ik weet nu echter niet of "miniU-Boot entfernen" dan wel "Bootargs Schreiben" de doorslag gegeven hebben maar ik kan tenminste weer verder.

 

Het positieve aan dit probleem is wel dat ik op mijn zoektocht op internet dat tooltje gevonden heb. Ik weet nu ook waarvoor die eerste toets V-FORMAT dient. Voor de liefhebbers die het nog niet kennen, hier alvast de download-link.

 

(als we zo dicht wonen kunnen we misschien eens afspreken om ervaringen uit te wisselen)

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel PaulCl,

 

gebruik maar de voorlaatste versie multi-BA, zoals ik nog doe op één kathrein.

 

daar gooi je gewoon een nieuwe image op, effen via osd installeren, neemt alles over van settings, cam, emu, ....

5 min later een nieuwe versie zonder al te meer, en je kan perfect terug gaan.

 

en inderdaad, ik had je al eens gecontacteerd via pm, we wonen heel dicht :-)

ik in Kortrijk.

 

dus we moeten inderdaad effen afspreken hé :-)

pm maar.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PaulCl
Het positieve aan dit probleem is wel dat ik op mijn zoektocht op internet dat tooltje gevonden heb. Ik weet nu ook waarvoor die eerste toets V-FORMAT dient.

Ben ik het helemaal mee eens! Je kan zelfs nieuwe bootargs alleen flashen! Dus zonder complete image flash of via hyperterminal ofzo alles met de hand 1 voor 1 intypen..

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...