Ga naar inhoud


Mounten van usb harddisk werkt niet


Sprinkle

Aanbevolen berichten

Ik zou de interne schijf van mijn dreambox een beetje willen leegmaken.

Ik heb een usb drive van western digital geherformatteerd met het ext3 filesysteem en proberen mounten , maar dit lijkt totaal niet te lukken ...

De dreambox ziet de schijf onder systeem settings / harddisk

Formatteren en filesysteem controle werken niet...

 

Weet iemand een oplossing ?

 

DM8000 S met laatste Milo image ...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke img gebruik je ik gebruil nabilo, ftp in je boks /etc en dan init.d en rediger bootup.

 

de bootup moet ik veranderen naar dit heb met je usb ingang te maken,

Code:
#Nabiloecho 22 > /proc/progressmount /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 /media/card || mount /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc /media/cardmount /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun1/part1 /media/cf || mount /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun1/disc /media/cfif [ -b /dev/scsi/host1/bus0/target0/lun0/disc ] ; thenmount /dev/scsi/host1/bus0/target0/lun0/part1 /media/usb || mount /dev/scsi/host1/bus0/target0/lun0/disc /media/usbmount /dev/scsi/host2/bus0/target0/lun0/part1 /media/hdd || mount /dev/scsi/host2/bus0/target0/lun0/disc /media/hddmount /dev/scsi/host3/bus0/target0/lun0/part1 /media/usb3 || mount /dev/scsi/host3/bus0/target0/lun0/disc /media/usb3elsemount /dev/scsi/host2/bus0/target0/lun0/part1 /media/usb || mount /dev/scsi/host2/bus0/target0/lun0/disc /media/usbmount /dev/scsi/host3/bus0/target0/lun0/part1 /media/hdd || mount /dev/scsi/host3/bus0/target0/lun0/disc /media/hddmount /dev/scsi/host4/bus0/target0/lun0/part1 /media/usb3 || mount /dev/scsi/host4/bus0/target0/lun0/disc /media/usb3fi 
probeer dit. Laat ff weten of het werkt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eindelijk een oplossing gevonden ...

 

Allereerst ben ik van milo naar openpli image gegaan ...

Disk in een andere computer door middel van fat32format.ext in FAT32 gezet ( vista en xp hebben problemen om disken van 1 TB te formatteren , met dit programmatje duurde dit maar enkele seconden )

Ik probeerde terug via de dreambox te formatteren => error

Tegelijkertijd keek in naar de proceslijst wat hij juist aan het doen was ....

Hij was een format ext3 commando aan het proberen uitvoeren op het volgende device : /dev/scsi/host3/bus0/target0/lun0/part1.

Ik heb hetzelfde commando voor formatering manueel uitgevoerd en dit leek wel te werken...

Ik kon het device mounten ...

Reboot van de dreambox

Ik vond het device ineens terug als device : /dev/scsi/host2/bus0/target0/lun0/part1

in /etc/fstab het volgende lijntje toegevoegd

 

/dev/scsi/host2/bus0/target0/lun0/part1 /media/hdd/movie/usbdrive auto defaults,noatime 0 0

 

Nu lijkt alles proper te werken...

 

Veel dank voor alle tips die me in de juiste richting geduwd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo Sprinkle,

 

Bedankt voor deze tip. Hiermee lukte het mij om een tweede harde schijf aan mijn box te hangen. In mijn geval moest ik overigens host1 gebruiken, ik neem aan dat dat afhangt van de gebruikte USB poort.

 

Overigens lijkt het er op dat het aanpassen van de fstab voldoende is. Daarna is het ineens wel mogelijk om via het harddisk menu te formatteren. Waarschijnlijk is iets in de trant van satlove's aanpassing aan bootup de elegantste oplossing.

 

Even voor de volledigheid: Ik heb de regel

 

/dev/scsi/host1/bus0/target0/lun0/part1 /hde auto defaults,noatime 0 0

 

toegevoegd aan mijn fstab. (Wel even een /hde folder aanmaken.)

 

Bedankt, en iedereen een voorspoedig 2010,

 

Blackbriar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...