Ga naar inhoud


[Premium-HD] Azbox HD DVB-C tuner


Gast Nevermind

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een AZbox Premium HD aangeschaft omdat ik 2 toestellen in een wilde.

Ik heb dus de optionele DVB-C tuner erbij gekocht en geplaatst.

Helaas tot op heden is het mij niet gelukt om een zender te vinden met de DVB-C tuner.

Signaal bijna 100% kwaliteit 0 %

Is misschien iemand bij wie dit wel werkt, zo ja wat is de oplossing.

Het zou mooi zijn als er iemand is de een werkende kanalenlijst heeft voor Ziggo.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: jinnoe
Dat is mij tot op heden ook nog niet gelukt.
Alleen bij mij heb ik wel beide signalen op 100%, maar na zoeken heeft ie geen zenders gevonden.
Ik twijfel of mijn C-tuner misschien en T-tuner is. Op de tuner zelf staat wel "Cable in"en "Cable out".


Op de DVB-T tuner die ik hier toevallig voor me heb liggen staat ANT IN en ANT OUT, dus ik vermoed dat je toch wel de C variant te pakken hebt. Heb je NIT wel aangevinkt ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen probleem met het inlezen van UPC kabel kanalen. Ik moest inderdaad wel NIT aanvinken, anders kreeg ik niets.

Met Ziggo werkt het ook gewoon, want daarvan zijn al diverse meldingen hier op het forum gemaakt.

 

De C(able)tuner en de T-tuner zien er vrijwel hetzelfde uit. Voor de duidelijkheid had men op mijn tuners met rood een 'C' voor Cable en een 'T' voor Terrestrial gezet.

 

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is me gelukt om de zenders in te lezen met de C tuner, de manier voor mij was om alle frequenties handmatig in te voeren dan laten scannen, dan de gevonden zenders op te slaan en dan uit het menu te gaan naar TV en weer terug om de volgende frequentie in te voeren te laten zoeken op te slaan en weer eruit enz. De frequenties heb ik hier gevonden even je eigen regio zoeken. http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml .

Is even wat werk maar dan heb je ook wat. Maar nu heb ik het volgende probleempje, mijn Ziggo kaart wordt door Multicas (laatste versie) gezien, de fta zenders worden weergegeven maar bv RTL,SBS,..enz worden niet vrijgegeven. Misschien is er iemand die me op weg kan helpen om dit werkend te krijgen.

Alvast bedankt.

 

smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bij mij wel werkt is als je op zender gaat staan.

 

Daarna op OK drukt en hier alles aanvinkt via de paperclip knop.

daarna handmatig laten scannen.

Heb er me ook suf over gezocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...