Ga naar inhoud


diseqc switch blijft "vast zitten" op 1 v.d. ingangen


JorisN

Aanbevolen berichten

Ik heb hier 2 schotels: 1tje met 3 LNB's en 1tje met 1 en dit alles is aangesloten via een 4/1 diseqc switch op een dreambox DM500.

Sinds het begin dat ik dit zo heb aangesloten heb ik al problemen met het schakelen.

In het begin had ik een maximum digiality switch en 4 alps LNB's.

Omdat ik dit niet goed kon doen werken en niet echt vond wat het probleem was, heb ik 4 nieuwe LNB's (smart titanium) en een nieuwe switch (johansson) gekocht.

Dit heeft een tijdje "gewerkt" (switchen lukte nu toch al 9/10 keer) maar sinds eergisteren gaat het helemaal niet meer. Hij blijft gewoon altijd hangen op LNB A.

Nu heb ik geprobeerd van de switch aan de dreambox aan te sluiten, en op de 4 ingangen i.p.v. LNB's 4 ledjes aangesloten. Hiertussen switchen gaat perfect (met de johansson switch, de maximum digitality switch doet dan ook nog raar). Als ik nu 1 van de ledjes vervang door een LNB (ik heb het geprobeerd met de 4 alps LNB's, de 4 smart LNB's en nog een oude maximum LNB die ik nog had liggen) en ik schakel 1 keer naar die LNB, dan kan ik nooit nog terug naar 1 van de andere ingangen schakelen.

bvb: ingang 1 is led, 2 is led, 3 is lnb en 4 is led

tussen 1 2 en 4 kan ik 50 keer schakelen en werkt perfect, 1 keer naar 3 en dan blijft hij op 3 hangen tot ik de lnb weer los maak, dan springt hij na een paar seconden weer naar de goeie. Dit heb ik natuurlijk geprobeerd met de LNB op verschillende ingangen en telkens blijft hij hangen op de ingang waar de LNB op zit.

Wat kan ik nu nog proberen of waar kan het probleem zitten?

De kabel van de dreambox naar de switch is trouwens ook al vervangen.

Het enige wat eigenlijk niet vervangen is, is de dreambox. Maar als het probleem daar in zat dan zou hij met de ledjes aan de switch toch ook niet werken? Of denken jullie dat het probleem hier toch kan zitten?

De kabeltjes van de switch naar de LNB's zijn ook nog niet vervangen maar dan zouden ze al alle 4 slecht moeten zijn als dat het probleem moest zijn.

 

Hopelijk kunnen jullie mij nog een paar tips geven om dit probleem op te lossen.

 

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


kleine rechtzetting:

met die maximum lnb die ik hier nog had liggen werkt het WEL

nu heb ik hem trouwens zo aangesloten:

maximum lnb op input A, de smart lnbs op B C en D

als ik nu de dreambox aan zet gaat hij naar input A, van daar kan ik eventueel switchen naar input B, C of D waar hij dan wel op blijft vast zitten. Dus om terug iets anders te kiezen moet ik dreambox uit en aan zetten, dan staat hij terug op A en kan ik van daar weer een andere kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk de ontvanger restten want in het begin was het goed dus ik denk dat dit de oplossing is aan de switch kan het niet liggen denk ik

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren al een flash erase en nieuwe install gedaan.

Het heeft trouwens nooit echt gewerkt zoals het moet.

De beste situatie die ik ooit gehad heb is iets als 9/10 keer wel schakelen en 1 keer niet.

En waarom zou de switch wel schakelen als er geen LNB's aanhangen, en niet als ze er wel aan hangen als het een software probleem zou zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu begin ik toch te twijfelen over de ontvanger een Letje is wat anders als een lnb op een of ander manier werkt de ontvanger niet goed eerst zou je zegen het is de diseqc switch maar daar heb je al een nieuwe op gezet, heb je op alle lnb wel beeld als je heen en weer schakelt en volgorde gelijk aan die van diseqc switch in de ontvanger

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgorde klopt zeker.

En ik heb beeld op alle LNB's. Als ik er maar voor zorg dat die Maximum LNB op A zit en de dreambox daarmee opstart, dan kan ik naar 1 van de 3 anderen switchen en werkt het. Enkel moet ik daarna de dreambox herstarten om terug een andere te kunnen kiezen.

Ik ga morgen misschien mijn dreambox eens proberen op mijn broer zijn schotel en switch, en omgekeerd zijn dreambox hier is zetten en zien wat er dan gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met de Maximum Digiality DiSEqC switch 4/1

 

Volgens ***geen-reclame*** hebben veel linux tuners een iets lagere schakelspanning. Je hebt dus een gevoeliger switch nodig.

 

Ik heb de switch geruild voor een MaxDigital 4x1

een paar euro goekoper ook nog

 

Werkt nu perfect

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...