Ga naar inhoud


EPGImport: hoe er nieuwe sources bijvoegen?


Christ1ne

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Christ1ne
Ik draai het laatste Milo image.

In de plugin EPGImport, onder sources heb ik:
Rytec NL/BE
Rytec UK
Rytec CanalSat
Rytec NOrdic

Ik zou graag de EPG van de Spaanse (Canal plus) kanalen erbij hebben. Hoe doe ik dat? Kan het op een eenvoudige manier?

Christine


Ten eerste heb je een XMLTV file ter beschikking van de deze zenders?

Zo ja, dan kun je door het aanpassen van de rytes.sources.xml file en het creëren van een Spanish.channels.xml file deze toevoegen.

Open maar eens de rytec.sources.xml en rytec.channels.xml file als voorbeeld.

Dus eerst een XMLTV file opzoeken. Als je deze hebt dan wil ik je wel verder helpen.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Christine,

 

kweet niet hoe jij aan die spaanse data gekomen bent maar deze hebben nooit bij Rytec bijgezeten.

 

Je kunt nochtans veel zelf doen. (alles eigenlijk)

 

Met mc2xml.exe (Windows) kun je je XMLTV data ophalen. Na het starten van het programma. Vul de volgende gegevens Postcode 28080 : Country code: ES en een een bestand XMLTV.XML zal gecreëerd worden. Ik heb het bestand vandaag even opgehaald en ook bijgevoegd. Bekijk dit even.

 

Vooraleer je de gegevens kunt importeren op je dreambox moet je eerst de gegevens nog linken aan de kanalen van de dreambox.

 

Je zoekt hiervoor het bestand lamedb (/etc/enigma2) op je dreambox op en copieren die naar een map op je Windows PC. Voer nu het progragramma makeref.vbs uit in dezelfde map waarin je lamedb geplaatst hebt.

 

Een bestand refs.txt zal gecreëerd worden. Dit bestand moet je editten. DWZ alle regels hieruit verwijderen die niet bij het pakket van de spaanse zenders horen voor dewelke je EPG wilt.

 

Als je mij dit ge-editte refs.txt bestand bezorgd zal ik de bestanden aanmaken die je nodig hebt op de Spaanse EPG op je box te kunnen importeren.

 

Je zult nadien nog wel dagelijks (of iedere andere dag) nog het programma mc2xml.exe moeten runnen op de EPG op te halen, maar dit is te automatiseren.

 

Willy

 

 

mc2xml.zip

xmltv.zip

makeref.zip

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Willy,

 

Ik heb de refs.txt geediteerd en er alleen de Spaanse kanalen ingelaten. Ik voeg het bestand hierbij.

 

Ik heb ook een XMLTV.XML aangemaakt. Wat doe ik daar nu mee?

 

Hopelijk kan je de procedure automatiseren zodat de EPG van de Spaanse kanalen dagelijks automatisch kan ge-updated worden.

 

Christine

refs.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Christ1ne,

 

Het probleem is niet om de referentielijst te kunnen maken maar om de EPG data te vinden voor de Spaanse D+ zenders.

Ik heb hiervoor al meerdere mogelijkheden geprobeerd maar zonder succes, dit geldt ook voor de Sky Italy zenders.

Deze waren niet met mc2xml te vinden, althans niet de volledige of bijna volledige zoals Sky UK.

En het heeft geen zin om maar 3 of 4 zenders van het pakket op te nemen als xmltv, de meesten zullen hier niet tevreden mee zijn.

Maar voel je vrij om dit op te zoeken op het internet hoe je die EPG data kunt bemachtigen. Als je goed je Spaans kunt is het misschien wel een idee om op Spaanse forums eens te gaan speuren hoe zij de EPG data voor meerdere dagen ophalen.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Christ1ne
Hallo Willy,

Ik heb de refs.txt geediteerd en er alleen de Spaanse kanalen ingelaten. Ik voeg het bestand hierbij.

Ik heb ook een XMLTV.XML aangemaakt. Wat doe ik daar nu mee?

Hopelijk kan je de procedure automatiseren zodat de EPG van de Spaanse kanalen dagelijks automatisch kan ge-updated worden.

Christine


Christine,

De rwfs.txt file zippen en terug opsturen AUB. Dit forum heeft problemen met txt files. Ik kan het niet downloaden.

Willt

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
Maar voel je vrij om dit op te zoeken op het internet hoe je die EPG data kunt bemachtigen. Als je goed je Spaans kunt is het misschien wel een idee om op Spaanse forums eens te gaan speuren hoe zij de EPG data voor meerdere dagen ophalen.

Sí existe una fuente de XMLTV de los canales españoles, también los de Digital+.

Aquí hay ciento uno :

http://www.degustame.es/images/tvguide.xml

De lijst bestaat uit 101 kanalen :

40 Latino
40 TV
Andalucía TV
Animax
Antena 3
Antena3 Neox
Antena3 Nova
AXN
Barça TV
Biography
Bloomberg
Boomerang
Calle 13
Canal +
Canal + ...30
Canal + 2
Canal + Acción
Canal + Acción 30
Canal + Comedia
Canal + Comedia 30
Canal + DCine
Canal + DCine HD
Canal + Deportes
Canal + Deportes HD
Canal + Eventos
Canal + Fútbol
Canal + HD
Canal + Liga
Canal + Liga HD
Canal 24h
Canal Clásico
Canal Cocina
Cartoon Network
Cartoon Network +1
Caza y Pesca
CLAN TVE
CNBC
CNN Int
CNN+
Cosmopolitan
Cuatro
Cultural.es
cyl7
cyl8
DCine Español
Decasa
Discovery Channel
Disney Ch. +1
Disney Channel
Disney XD
Eurosport
Euskadi TV
Factoria de Ficcion
Fox
Fox News
Golf+
GolTV
Historia
Hogarutil
Hollywood
Intereconomia
LA 2
La Sexta
La Siete
Méteo
Mezzo
MTV ESP
Nat Geographic
NICK
NICK +1
Odisea
Paramount Comedy
Playboy TV
Playhouse Disney
Real Madrid TV
Sci-Fi
Sony Entertainment TV
Sportmanía
Taquilla 1
Taquilla 2
Taquilla 3
Taquilla 4
Taquilla 5
Taquilla 6
Taquilla 7
TCM
TCM Clásico
Telecinco
Teledeporte
Teledeporte
Telemadrid SAT/LaOtra
TNT
TV Canaria
TV Galicia
TV5MONDE
TVC Int.
TVE 1
TVV Int.
Veo7
VH1
Viajar
Link naar reactie
Delen op andere sites

zzzzzzzz, jij slaapt ook niet hè wink

fijn dat je meezoekt naar oplossingen maar die xml data lijkt me out of date, was tot vanmorgen 05:00 uur.

Is dit slechts een voorbeeld en heb je de actuele data ter beschikking vanaf vandaag tot .. ?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eventjes op een Spaans forum gekeken. Daar zijn ze ook naar de EPG data aan het zoeken.

 

Op tododream.com schrijven ze dat er een "Parche Newnigma2 EPG DM8000" voor het Ozoon image gevonden is die werkt. De parche noemt:

enigma2_experimental-git20091214..ipk

 

Ik kan het hier niet toevoegen want het is te groot. Hier is het te downloaden:

 

http://www.megaupload.com/?d=G1IDHOXP

 

Christine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
zzzzzzzz, jij slaapt ook niet hè wink
fijn dat je meezoekt naar oplossingen maar die xml data lijkt me out of date, was tot vanmorgen 05:00 uur.
Is dit slechts een voorbeeld en heb je de actuele data ter beschikking vanaf vandaag tot .. ?

Die link heb ik op een forum van tododream gehaald.
Ik moet zeggen dat ik niet tot in detail zitten kijken heb of hij nog up to date was.
Die gast die het schreef zegt dat hij hem binnehaalt via TVxb met zijn eigen script, misschien kan Christine dat scriptje wel lospeuteren ?
Vrouwen krijgen zoiets makkelijker gedaan hee wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die tvxb ook al even vluchtig uitgeprobeerd met de Spaanse ini-files maar helaas zonder xml data. gaf steeds fouten dat er geen data beschikbaar is.

 

Wat betreft die ipk voor dm800, zal wel iets in de zelfde aard zijn als Nabilo gebruikt in BH 0.12

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...