Ga naar inhoud


HD beeld hapert.


bander

Aanbevolen berichten

Hallo

 

ik heb een htpc met de volgende configuratie:

 

E8400 (pentium Core2dup 3,0 Ghz), 2 Gb mem, GA-E7AUM-DS2H (moederbord met nvidia 9400), 320 Gb 2,5" hdd, Skystar 2 hd.

DVBviewer pro, hadu , windows 7, codecs : powerdvd 8, haali,ffdshow,coreavc

 

Nu werken alle sd kanalen perfect maar de HD kanalen haperen.

Ik heb in dvbviewer gespeelt met de verschillende codecs geen resultaat , cpu belasting is ook gewoon laag (onder 40%).

Mijn HD filmpjes 1080P , mkv ,vc1 etc doen het wel vlekkeloos.

 

Iemand een idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


In mijn ervaring heeft dit puur met het stukje snelheid in decoderen en keys doorsturen naar de dvb applicatie door hadu te maken in het geval van hd streams. Sommige codecs gaan hier beter mee om dan andere en ik ben bang dat een andere dvb applicatie dit probleem niet zal verhelpen. Ik weet van andere gebruikers dat die precies hetzelfde probleem hebben. Zelf heb ik niet zoveel kunnen testen met hadu omdat ik niet veel cccam servers beschikbaar heb. Een gebruiker meldde dat de arcsoft codec wat stabieler werkt maar volgens hem heeft deze codec een duidelijk slechtere hd kwaliteit dan bv coreavc. Of dit een eventueel probleem is dat in de toekomst door hadu te verhelpen is weet ik niet echt daarvoor weet ik te weinig van cccam/hadu.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zou je uit kunnen sluiten door een FTA HD kanaal te controleren.

 

Ik heb er zo lang last van gehad met een AMD x2 4450e icm een Geforce 8300.. Niks hielp, geen enkele codes of wat dan ook. Ik had ook een CPU van 10% ofzo, maar bleef haperen.

 

Nu heb ik een AMD X4 905e i.c.m. een ATI hd 4200 en ddr3 geheugen. Nu loopt het 99%, bijna 100%. Maar dit komt waarschijnlijk omdat ik geen 720p draai, maar 1366x 768.

Succes in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bander, wat ik gevonden heb is dat je deinterlace level van de grafische kaart in de bob mode moet zetten. Dit was de enige mogelijkheid om HD vloeiend te laten lopen.

 

In order to get smooth fluid playback I have been forced to set the deinterlace level to bob on the graphic card. This is the only way to have a good quality on both SD and HD live tv. Perhaps with a better card I would be able to use a better deinterlacing.

 

Martin

 

Om een vloeiende weergave te verkrijgen was ik gedwongen om de de-interlace naar bon in te stellen.

Dit is de enige manier om een goede kwaliteit te krijgen op zowel SD als HD live tv.

Mischien kan ik met een betere grafische kaart een betere De-Interlace verkrijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Plastic Tolstoy

Probeer het volgende eens:

 

Ga naar opties en dan naar de dirextx-instellingen

 

Kies bij de h.264 decoder de cyberlink

kies als renderer overlay (of vmr9 maar die kan tearing geven)

 

herstarten en kijken wat er gebeurt...

 

plastic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Ik ben wat verder , het blijkt dus een codec probleem te zijn. Met de codecs CoreAVC en Powerdvd hapert het vaak met FFDShow werkt het nagenoeg perfect.

Het lijkt alsof met CoreAVC en PowerDVD mijn CPU decodeert en niet mijn videokaart.

Volgende stap is het allemaal gebruiksvriendelijk te krijgen.

Iemand ideetjes , linkjes

 

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst zou ik coreavc en powerdvd van de pc halen. Immers wat je niet hebt kan de pc ook niet gebruiken. Vervolgens zou ik windows mediaplayer CLASSIC installeren. Kijk dan hoe het loopt. Je config staat keurig in je beginpost, volgens mij mis ik de grafische kart wel? Nvidia of ati chipset wil ook nog wel eens schelen kwa benadering in deze.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Plastic Tolstoy

Met die videokaart heb je 2 mogelijkheden om de cpu te ontlasten:

 

dxva en cuda

 

Cuda werkt met de laatste versie van coreavc, dxva met powerdvd (Cyberlink) codec. Deze laatste werkt bij mij in eider geval prima. Ik heb bij tv kijken in ieder geval geen enkele hapering.

 

Plastic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...