Ga naar inhoud


Pli-unstable herkent de dvd speler niet


TerranoIII

Aanbevolen berichten


Dat is vreemd,niemand die open pli draait in de 8000 en een dvd speler er in heeft.Ik heb twee vrienden die een 8000 hebben met dvd speler er in en die hebben hetzelfde probleem als ik met open pli.

Hopelijk kunnen de makers van pli hier een antwoord op geven.

Groetjes, TerranoIII

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook hetzelfde probleem hoor. DVD-player komt direct in de bestandslijst terecht momenteel, zonder dat de mogelijkheid wordt geboden om de dvd af te spelen, terwijl dit vroeger wel lukte in eerdere versies van de openpli.

 

Marhil.

 

DM8000 met DVD-speler en DVB-C-tuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TerranoIII
Dat is vreemd,niemand die open pli draait in de 8000 en een dvd speler er in heeft.


jawel, en hier draait hij prima.
Op het PLi forum (de plaats om feedback te geven op OpenPLi betas) ook nog geen klachten gehoord.
Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmmzz,

 

Ik weet niet of je hier wat aan hebt aangezien het bij mij een DM800 betreft maar...

 

bij mij deed dvd's afspelen mbv een externe dvd-speler het ook niet meer, ergens tussen 16 november en 12 december is het voor mij misgegaan, op 16 november weet ik 100% zeker dat het nog werkte.

 

zomaar een gedachte

 

kan 't zijn dat de nieuwste driverset standaard niet meer de cdrom module aan boord heeft?

 

't viel mij nl op dat ik /dev/cdroms ook niet meer had.

 

Heb vervolgens kernel-module-cdrom vanuit de feed geinstalleerd en ik heb de indruk (weet 't niet zeker want heb tegelijkertijd ook wat usb en filesystem spul er extra ingedrukt wink ) dat die installatie het e.e.a. weer oplostte

 

Ik heb iig m'n /dev/cdroms directory weer terug en kan weer dvd's afspelen

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aardbeì

Heb vervolgens kernel-module-cdrom vanuit de feed geinstalleerd en ik heb de indruk (weet 't niet zeker want heb tegelijkertijd ook wat usb en filesystem spul er extra ingedrukt wink ) dat die installatie het e.e.a. weer oplostte


klopt, dat was de oorzaak.
Die driver is een paar week geleden van de kernel naar losse module gegaan, dus bij de online update moest je die eenmalig handmatig installeren. (in de nfi zat hij al die tijd uiteraard wel gewoon)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: aardbeì

Heb vervolgens kernel-module-cdrom vanuit de feed geinstalleerd en ik heb de indruk (weet 't niet zeker want heb tegelijkertijd ook wat usb en filesystem spul er extra ingedrukt wink ) dat die installatie het e.e.a. weer oplostte


klopt, dat was de oorzaak.
Die driver is een paar week geleden van de kernel naar losse module gegaan, dus bij de online update moest je die eenmalig handmatig installeren. (in de nfi zat hij al die tijd uiteraard wel gewoon)


thnx voor de feedback (y)

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MARHIL
Heb ook hetzelfde probleem hoor. DVD-player komt direct in de bestandslijst terecht momenteel, zonder dat de mogelijkheid wordt geboden om de dvd af te spelen, terwijl dit vroeger wel lukte in eerdere versies van de openpli.

Marhil.

DM8000 met DVD-speler en DVB-C-tuner.


het probleem hebben we op het pli forum kunnen achterhalen
het blijkt dat de gebruiker een multiboot opstelling gebruikt welke de reden is dat het niet werkt!

klote multibootoplossingen... eek

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK ben blij dat ik niet de enigste ben,zo te zien zijn er toch een aantal mensen die hetzelfde probleem hebben.

Ik heb die modul dvd kernel nog eens opnieuw gedownload maar biedt ook geen verbetering.

Hopelijk gaan de makers van pli dit oplossen,want pli blijft toch mijn faforiete images.

Groetjes, TerranoIII

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje

klote multibootoplossingen... eek

solutions! cry

Multiboot zou in principe kunnen werken als elk geinstalleerd image ook z'n eigen kernel zou gebruiken. Theoretisch is dat mogelijk, linux heeft tegenwoordig de mogelijkheid een volgende kernel te booten, maar ik ben bang dat de kernel die ze gebruiken daarvoor weer (veel) te oud is.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TerranoIII
IK ben blij dat ik niet de enigste ben,zo te zien zijn er toch een aantal mensen die hetzelfde probleem hebben.
Ik heb die modul dvd kernel nog eens opnieuw gedownload maar biedt ook geen verbetering.
Hopelijk gaan de makers van pli dit oplossen,want pli blijft toch mijn faforiete images.
Groetjes, TerranoIII


ik ervaar geen enkel probleem met de ingebouwde DVD speler
het is al weer tijden geleden dat ik geflashed heb, ik update alleen maar
ik zou dus niet weten wat we eraan zouden moeten doen

als laatste redmiddel adviseer ik je dan eens de laatste OpenPli gewoon in je flash te installeren dan zouden de problemen weg moeten zijn

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: hemertje

klote multibootoplossingen... eek

solutions! cry

Multiboot zou in principe kunnen werken als elk geinstalleerd image ook z'n eigen kernel zou gebruiken. Theoretisch is dat mogelijk, linux heeft tegenwoordig de mogelijkheid een volgende kernel te booten, maar ik ben bang dat de kernel die ze gebruiken daarvoor weer (veel) te oud is.


Multiboot bleek ook bij mij een probleem te zijn met OpenPLi

had in flash OoZoon Lean en op cf OpenPLi tot circa 16 november werkte de dvd speler wel, na een update ineens niet meer.

Heb nu OpenPli in flash staan en alles werkt zoals het hoort.

Ben nu toch maar van Multiboot afgestapt, was wel gemakkelijk om eens te "proeven" aan andere images, maar levert i.v.m. kernel ondersteuning hardware vaak problemen op.

Sinds vandaag de aangepaste nfi-plugin geïnstalleerd, backup gemaakt, deze laat zich probleemloos terug plaatsen.

Zo kun je eens een paar uurtjes een ander image testen en daarna je complete backup terugzetten, en eventueel je instellingen backup via software beheer terug zetten.

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...