Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Wazig beeld samsung LE32S8 lcd-tv


Gast misery1

Aanbevolen berichten

Ik heb een inverto idl-7000pvr aangesloten op een samsung LE32S8 lcd tv d.m.v. een MQ scartkabel.

 

Nu vindt ik het beeld op de tv wazig, waar kan dit aan liggen.

 

De inverto staat ingestelt op rgb.

 

Bij het kijken van een dvd of met de ps3 heb ik wel goed beeld, deze zijn aangesloten d.m.v. een hdmi kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit moet gewoon een prima plaatje opleveren. Je weet zeker dat je de TV-scart op RGB hebt ingesteld (en niet per ongeluk de VCR-scart)? En ook dat de gebruikte TV ingang RGB ondersteunt? Als één van deze vragen met nee wordt beantwoord, is het resultaat duidelijk: je kijkt dan naar composiet, het slechtst denkbare signaal.

Je kunt overigens overwegen de TV via component-RGB aan te sluiten: daarvoor heb je een verloopkabel nodig (Scart --> Component RGB, de drie tulpjes). Dat geeft het beste plaatje, al zal het verschil met gewoon RGB niet in het oog springen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de aansluiting op de tv is rgb.

 

ik heb nu de hulpmidellen als dynamisch contrast, actieve kleuren e.d. op de tv uitgeschakelt en het beeld is wel wat duidelijker geworden, maar nog niet optimaal.

 

an he ook zo zijn dat de het aan de conectoren van de lnb ligt d.m.v. regenwater.

 

Mijn signaalsterkte is 80% en de signaalkwaliteit is 34%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het dan met geluid als je van scart naar de 3 tulpjes gaat.

 

Ik heb namelijk de audio uitgang van de inverto aangesloten op de audio ingang van de homecinema set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: misery1
De aansluiting op de tv is rgb.

Ik heb nu de hulpmiddelen als dynamisch contrast, actieve kleuren e.d. op de tv uitgeschakeld en het beeld is wel wat duidelijker geworden, maar nog niet optimaal.

Kan he ook zo zijn dat de het aan de connectoren van de lnb ligt d.m.v. regenwater.

Mijn signaalsterkte is 80% en de signaalkwaliteit is 34%.

Nee, dat kan geen matig beeld opleveren. Trouwens: de 7000 geeft altijd een erg lage waarde op: de absolute waardes zeggen niets.

Origineel bericht van: misery1
Hoe zit het dan met geluid als je van scart naar de 3 tulpjes gaat.

Ik heb namelijk de audio uitgang van de inverto aangesloten op de audio ingang van de homecinema set.

Dan verandert er dus niets op dat gebied!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het misschien beter zijn om een Inverto IDL 5550 aan te schaffen voor betere beeldkwaliteit.

 

Ik lees alleen dat Inverto IDL 5550 niet met interne harde schijf te koop is.

 

Wat kost dan een externe harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Scena is een ontvanger met slechts één tuner: je kunt tijdens een opname niet naar een (ander) programma kijken (wel naar een reeds gemaakte opname).

Een externe schijf kost momenteel heel weinig: zie alle reclames die momenteel rondgaan. Het is echter niet zo simpel: veel schijven gaan nooit in stand-by, en draaien dus continu. Andere schijven gaan wel naar stand-by, maar ontwaken niet meer voor een geplande opname. En er staat weer een los apparaat met een adapter bij. Daarnaast gebruikt de Scena nogal wat stroom, ook in stand-by.

Maar nogmaals: er moet iets mis zijn, want de 7000 geeft gewoon een prima plaatje: daar hoef je geen andere ontvanger voor te kopen (of je moet geïnteresseerd zijn in de paar HD zenders die er momenteel zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal morgen een eens een kabel aanschaffen die van scart (inverto) naar tulpjes (lcd-tv) gaat.

 

Heb ik met deze setup nog wel het geluid van de inverto via de tv?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: misery1
Ik zal morgen een eens een kabel aanschaffen die van scart (inverto) naar tulpjes (lcd-tv) gaat.

Heb ik met deze setup nog wel het geluid van de inverto via de tv?

Of een nieuwe scart kabel, maar als je toch gaat kopen is de tulp de beste optie.
En nee: via de drie tulpjes heb je geen geluid via de TV, maar dat gebruikte je toch ook niet?

Let wel op: na een fabrieksreset van de Inverto, staat die altijd ingesteld op composiet. Dan zie je via de component-RGB dus helemaal niets (maar voor die zeldzame gelegenheid kan je alsnog even de scart-scart gebruiken).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel voor gewoon televiesie kijken.

 

Ik heb de audio kabels tussen de inverto en de homecinemaset voor als er een autorace of mooie film op is.

 

De rest van de tijd loopt het geluid via de tv en dat wil ik behouden.

 

Moet ik dan de audio uitgang van de inverto gaan splitsen naar een dubbel uitgang of krijg ik dan geluidsverlies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je naar de versterker een digitale verbinding hebt (coax of optisch): dan blijft de analoge uitgang (rode en witte tulpjes) vrij voor audio naar de TV.

Ik gebruik overigens nooit het geluid van de TV: waarom zou je, het geluid van een versterker is toch altijd een stuk beter?

 

Overigens: als de scart van de DvD naar de TV wel goed beeld geeft: gebruik die kabel en die scart aansluiting dan eens om te bezien of de 7000 dan wel goed beeld geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dvd en de ps3 aangesloten op de tv d.m.v. hdmikabels en de inverto d.m.v. scart.

 

De scart1 aansluiting op mijn tv is rgb en de 2e scartaansluiting is av.

 

Het geluid van de inverto gaat via de tulpstekkers naar de homecinemaset.

 

Ik heb op de tv geen coax of optische geluidaansluiting.

 

Het is alleen maar tulp, de dvd heeft ook alleen tulp en optisch en de optische is verbonden met ps3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, dan wordt het dus toch de versterker gebruiken en niet de speakers van de TV. Maar dat geeft toch ook beter geluid.

En dat slechte beeld: je hebt toch niet per ongeluk Scart 1 en 2 van de TV verwisseld? Probeer ze eens te wisselen?

 

Ik weet het: ik blijf er over zeuren. Maar je zult de eerste niet zijn die toch naar composiet video zit te kijken. En dat is de laagste vorm van video-leven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unique
gebruik je wel een "volle" scartkabel waar alle pinnen bedraad zijn?

Een heel goede opmerking: ik moest daar vannacht ook ineens aan denken. Ook dat kan heel goed de oorzaak zijn.
Gegeven de klachten van TS over het beeld is me wel duidelijk dat hij naar composiet beeld kijkt, dat kan niet anders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...