Ga naar inhoud


Technisat Skystar HD2 met CI module


Gast Bashn

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb zitten zoeken op het forum maar geen antwoord op mijn vraag gevonden. Hopelijk kan iemand mij duidelijkheid geven.

 

Ik heb een Windows Vista pc gebouwd met als doel deze straks als mediacentre te gebruiken. Hierbij heb ik een Skystar HD2 kaart met CI module gekocht.

 

Alle FTA kanalen kan ik bekijken, maar op het moment dat ik een pay channel wil openen werkt het niet. Ik gebruik de orginele software van Technisat (DVB viewer). Als ik de cam interace open krijg ik de melding dat het abonnement niet geldig is voor het kanaal. In een andere receiver werkt de kaart wel.

 

Heeft iemand hier ervaring hiermee en dit aan de praat gekregen met een canal digitaal CI module? Of kan ik het apparaat in de prullenbak kieperen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb deze kaart ook in mijn htpc zitten.

Alleen heb ik wel de aansluiting er bij om een ci er in te steken maar gebruik ik deze niet.

Ik heb dvblink icm tvsource lopen op een windows7 mediacenter.

Daar gebruik ik acamd emu voor om in te loggen op mijn server.

Dit werkt 100%.

Ik kan je dus niet verder helpen wat betreft de ci maar in mijn configuratie werkt deze kaart heel goed.

Mocht je dus de ci niet aan de praat kijken dan kun je hier eens aan gaan denken.

Ik doe dit omdat ik op de slaapkamer een dreambox heb staan en in de kamer ook nog een ipbox9000hd.

Alle ontvangers maken dus gebruik van de server (dat is de dreambox in de slaapkamer)

 

Gr Cb1

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de prijs van een CI-module en een CI-slot voor de Technisat kun je wel een aantal Phoenix readers kopen. En daarmee kun je icm ACamd inderdaad prima uit de voeten. Dus in dat opzicht vind ik het persoonlijk zonde geld. Maar goed de combinatie zou moeten werken. Het is alleen wel zo dat je officiele Canal Digitaal CI-module wel van de laatste software moet zijn voorzien om op de juiste manier met een nieuw (seca3) kaartje te kunnen werken. Dus ik zou dat even controleren en des noods bij de sat-boer in de buurt vragen of ze deze even voor je willen updaten.

 

Overigens kan ACamd ook prima direct via de seriele poort via een phoenix i'face met je Canal Digitaal kaartje praten en is een server niet persee nodig (als je maar 1 HTPC draait).

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Brainbox
@CB1: Gebruik jij ook canal Digitaal in je mediacenter?


Yep ik gebruik ook canal digitaal in mijn htpc.

Ik heb dus een kabelkaart en een sat kaart.
Kabel draait op newcs en sat op CCcamd.
Je moet in de directory van dvb link acamd 2x gebruiken.
1x in de dir van de sat kaart (dir plugins aanmaken in source)
en 1x in de kabel dir.
De client config bij de een instellen naar de kabel server en bij de sat naar de sat server.
Werkt perfect.

Gr Cb1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...