Ga naar inhoud


multiswitch 17/8 lengte kabel


fonske

Aanbevolen berichten

mijn huidige opstelling (werkt perfect) visiosat bigsat met 4 x quad lnb 4x spaun switch 4x1 wil ik verder uitbreiden vermits er in de toekomst 6 ontvangers zullen staan ipv de huidige 4.

mijn idee was om schotel te behouden en lnb's te vervangen door quattro lnb's en daaraan mutiswitch 17/8, het enige waarbij ik mij vragen stel is de lengte tussen multiswitch en de ontvangers, het gaat hier om een lengte van 30m vermits de multiswitch in een afsluitbare waterdichte voetpadkast komt en deze is buiten geplaatst naast de antenne, is er iemand die hier ervaring mee heeft en kan zeggen of dit werkt over deze afstand ?

db8000 db800 db600 db500hd chanelmaster 1.20m draaibaar visiosat bigsat

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...

ondertussen is de mutiswitch emp aangekomen en de quad lnbs zijn behouden maar kom er niet uit kwestie van instellingen in mijn dreamboxen iemand toevallig ervaring hiermee ? dan hoor ik het graag

db8000 db800 db600 db500hd chanelmaster 1.20m draaibaar visiosat bigsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb eerste 4 kabel (hb) aangesloten op eerste 4ingangen multiswitch daarna 4x astra19 enz wil je daar dan mee zeggen dat ik instellingen in dreambox menu moet behouden op "eenvoudig" zoals met de 4/1 switch ? ik zit nu te zoeken in "geavanceerd" en disecq mode 1.0 ?

db8000 db800 db600 db500hd chanelmaster 1.20m draaibaar visiosat bigsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fonske
wil je daar dan mee zeggen dat ik instellingen in dreambox menu moet behouden op "eenvoudig" zoals met de 4/1 switch ?


Juist, precies zo.
Je moet het niet moelijker zoeken dan het is.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

zonet alle instellingen teruggezet zoals voorheen en toch geeft dit zelfde resultaat als met "geavanceerde instellingen" dwz sommige transponders perfect andere geen signaal vb tvv niks telesat ok ?

db8000 db800 db600 db500hd chanelmaster 1.20m draaibaar visiosat bigsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Ik ben benieuwd of je dit werkend gaat krijgen??

 

Ik dacht altijd dat Multiswitchen gevoed moesten gaan worden door Quattro Lnb's??

Dit door het gescheiden verhaal van:

 

H-H - H-L

V-H - V-L

 

Hoe gaat dit in zijn werk dan als je Quad Lnb's gebruikt die de 4 schakelingen in zich hebben??

 

Succes in ieder geval..

 

Ik blijf het even volgen...

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fonske
andere geen signaal vb tvv niks telesat ok ?

Je hebt toch wel die switch ingesteld op het gebruik van Quad LNBs? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

het raadsel is opgelost, type is ms17/8eia6 gaan kijken op site en wat blijkt is niet lnb compatible, heb hem online op duitse site gekocht met als omschrijving EMP Multischalter 17/8 Economy Line E.170-CP-8, 2 oplossingen mogelijk omruilen of quatro lnbs kopen

db8000 db800 db600 db500hd chanelmaster 1.20m draaibaar visiosat bigsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je site van emp eens goed bekijken volgens de fabricant kan de MS17/8PIU-6 met quad en quatro lnbs omgaan de MS17/8EIA-6 en MS17/8EIP-6 zijn "Multiswitch is not LNB compatible"

db8000 db800 db600 db500hd chanelmaster 1.20m draaibaar visiosat bigsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...