Ga naar inhoud


[DM800HD] Zelf image maken als backup


japino

Aanbevolen berichten

Ik wil een eigen image maken zodat ik mijn dreambox in het geval van problemen alleen maar hoef te flashen met mijn eigen image waarin alle instellingen al goed staan en ik dus in 1x klaar ben. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik gebruik de laatste stabiele versie van openpli en er zit een HD in de dreambox.

TF4000PVR, TF5000ci, Dreambox 800HD, Visiosat Bisat, A1/A2/HB/A23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een gewone backup, via softwarebeheer, en plaats die op de harddisk (da's default).

 

Als je een nieuwe flash gedaan hebt, vraagt hij vanzelf om deze backup weer terug te zetten, en dan heb je alle instellingen (zenders, LNB, timers, etc.) weer terug zoals ze waren.

 

Aangezien die backup in tien seconden klaar is, en simpel vanuit je luie stoel kan worden gedaan ook als de box opnames aan het maken is enzo, kun je die lekker vaak doen, zodat je geen timers ofzo kwijt raakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Maak een gewone backup, via softwarebeheer, en plaats die op de harddisk (da's default).

Als je een nieuwe flash gedaan hebt, vraagt hij vanzelf om deze backup weer terug te zetten, en dan heb je alle instellingen (zenders, LNB, timers, etc.) weer terug zoals ze waren.

Aangezien die backup in tien seconden klaar is, en simpel vanuit je luie stoel kan worden gedaan ook als de box opnames aan het maken is enzo, kun je die lekker vaak doen, zodat je geen timers ofzo kwijt raakt.


Is er ook een manier omdat op een USB-stick te backuppen? Of op NAS?
Omdat ik geen interne hdd gebruik.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
nfibackup plugin installeren

deze maakt van je hele box met instellingen een 1 op 1 kopie welke je later terug kunt flashen in je box


Hoe zit het met de bootloader? wink
Neemt hij deze ook mee in de backup? Ik ben een ipbox gewend, en maak altijd een serial_all backup van zodat ik indien nodig een complete image inclusuef de bootloader terug kan flashen. smile

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...