Ga naar inhoud


netwerk apparaten niet zichtbaar


mapi

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een dag of wat een nieuwe flaptop met daarop windows 7... Het lukt me op een of andere manier niet om mijn netwerk apparaten zichtbaar te maken... Ook niet met delen inschakelen, of dezelfde netwerk naam ... Iemand een idee ?

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zet je netwerk als thuis en niet als openbaar

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik via de browser het ip nummer intoets van een nlsu die ik in het netwerk heb zitten krijg ik hem mooi te zien.... maak ik een netwerkverbinding met datzelfde ip nummer zegt hij dat hij hem niet vindt...

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Gaat het om de connectie tussen diverse PC's ?

Heb ooit meegemaakt dat de één in "Werkgroep" stond en de ander in "Workgroup".


Nee, ik heb twee NLSU in het netwerk hangen met enkele HD's en een printer en een popcorn. Allen in het zelfde IP range.. als de laptop. ( via ipconfig gechecked )

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertussen al het nodige maar geprobeerd echter zonder resultaat. Als dit zo nog langer duurt ben ik genezen van het windows 7 virus en ga lekker weer terug naar Xpee...

 

Heb een popcornhour in het netwerk zitten die ik wel via ftp kan benaderen ( via firefox plugin ) echter niet via pc ftp verbinding... cry

 

Edit, heb het eindelijk gevonden smilesmile

Het bleek dat mijn NOD virus scanner ook nog eens een firewall heeft. Die uitgeschakeld en zie daar..... heel mijn netwerk apparaten whistle

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mapi
ondertussen al het nodige maar geprobeerd echter zonder resultaat. Als dit zo nog langer duurt ben ik genezen van het windows 7 virus en ga lekker weer terug naar Xpee...

Heb een popcornhour in het netwerk zitten die ik wel via ftp kan benaderen ( via firefox plugin ) echter niet via pc ftp verbinding... cry

Edit, heb het eindelijk gevonden smilesmile
Het bleek dat mijn NOD virus scanner ook nog eens een firewall heeft. Die uitgeschakeld en zie daar..... heel mijn netwerk apparaten whistle



En dan Win7 de schuld durven geven? Foei ga je schamen winkwinkwink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: mapi
ondertussen al het nodige maar geprobeerd echter zonder resultaat. Als dit zo nog langer duurt ben ik genezen van het windows 7 virus en ga lekker weer terug naar Xpee...

Heb een popcornhour in het netwerk zitten die ik wel via ftp kan benaderen ( via firefox plugin ) echter niet via pc ftp verbinding... cry

Edit, heb het eindelijk gevonden smilesmile
Het bleek dat mijn NOD virus scanner ook nog eens een firewall heeft. Die uitgeschakeld en zie daar..... heel mijn netwerk apparaten whistle



En dan Win7 de schuld durven geven? Foei ga je schamen winkwinkwink


weet je wat voor een vertrouwen ik heb in Micro.....ft whistle

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...